Preporučeno
StoryEditor

U novom broju Lidera - Zadrugarstvo: djedovi bježali iz zadruga, unuci ih osnivaju

22. Veljača 2017.

Potražnja za Plavušom iz Brloga ruši predrasude o zadrugama kao potrošenom reliktu prošlosti, a ‘crowdfunding‘-kampanja  i dvije mlade žene u svijetu zanatskoga (engl. craft) pivarstva pokazuju da su i domaćom zadrugarskom scenom lagano zapuhali neki novi vjetrovi. Poduzetne ljubiteljice piva Ana Teskera i Maja Šepetavec okupile su ekipu, početni ulog prikupile grupnim internetskim financiranjem, u Zadru pokrenule prvu zadružnu pivovaru Brlog i ljetos na tržište izbacile prvo pivo s oznakom ‘coop‘ u ovom dijelu svijeta, ‘blonde ale‘ atraktivna naziva Plavuša. Pitate li mladu upraviteljicu zadruge, nimalo opterećenu naslijeđem kolhoza i sovhoza, zadrugarstvo je opet u modi.

– Idemo naprijed, polako ali uspješno. Već smo, uz početna dva, nabavili treći fermentor za pivo i potražnja za našim pivom veća je nego što ga možemo proizvesti. Odlučile smo se za ovaj poslovni model jer podiže razinu motivacije svakog pojedinca u zadruzi, a shvatile smo i kako ostatak svijeta gleda na zadrugarstvo, da iza toga postoji cijela zajednica koja radi odlične projekte. Od stare garde ne očekujem da promijeni stajalište da su zadruge jugosocijalističke ili slične tvorevine i da to ništa ne vrijedi, ali zato ta ista stara garda bude oduševljena što mlade žene vode proizvodnju, pa se stvari opet poravnaju – govori Ana Teskera i potvrđuje nam da mladi ljudi i u Hrvatskoj počinju uviđati da se udruživanjem u zadrugu može postati tržišno konkurentniji.

Cijeli tekst možete pročitati u novom broju digitalnog ili tiskanog Lidera.

22. studeni 2024 07:46