Što i kako
StoryEditor

DESET savjeta stručnjaka što napraviti ako želite u izbornu utakmicu

04. Ožujak 2021.
 

PR stručnjakinja, magistra znanosti iz područja povijesti, nekadašnja znanstvena asistentica u HAZU, bivša glasnogovornica Vlade RH, nekadašnja predstojnica Ureda za odnose s javnošću, Aleksandra Kolarić jedna je od vodećih komunikacijskih stručnjaka s diplomom britanskog Instituta za odnose s javnošću (CIPR).

Aleksandra Kolarić aktivno prati politička zbivanja na društvenim mrežama i potaknuta svime što se u zadnje vrijeme događa u Hrvatskoj 'razmišlja o toj protekloj politici čak i na zimovanju'. Kako kaže, ne može čovjek od sebe pomoći, pa je odlučila besplatno podijeliti nekoliko savjeta i 'poslati ih neučinkovito u vjetar'. 

S obzirom da se nadamo da ipak ti savjeti neće biti neučinkoviti preporučujemo da ih pročitate:

  1. Kad se dogodi tektonski poremećaj, kao što je nagla Bandićeva smrt, onda to pogađa SVE političke aktere u toj utakmici.
  2. Kad se dogodi tektonski poremećaj, moraš se prešaltati iliti, na hrvatskom, prilagođavati. Moraš mijenjati sebe, planove, strategiju, taktiku, poruke i slično. Ili moraš bar uzeti u obzir potrebu da se mijenjaš. Uvjeravati javnost da je kod tebe business as usual podcjenivanje javnosti.
  3. Izborna kampanja, a u tome se sada nalazimo, nije edukacija građana niti njihovo prosvjetljivanje. Ona je uvjeravanje i zavođenje. To je činjenica i nikakve lijepe želje da postane edukacija to ne mogu promijeniti. 
  4. Izborna kampanja mora se voditi na minimalno dva fronta: na terenu i u medijima. U velikim gradovima, ne možeš 'terenom' dobiti izbore. Ni Bandić ih nije dobivao terenom u predizbornom razdoblju, nego četverogodišnjom kupnjom glasača i medijskim praćenjem različitih hodanja po blatu i sličnih predstava za medije. 
  5. Programom ne možeš dobiti izbore. Možeš imati oxfordski program harvardske kvalitete, to ti samo po sebi neće donijeti pobjedu. Program je nužan da budeš uspješan kad osvojiš vlast, da budeš vjerodostojan, da na njemu gradiš kampanju, da odbiješ napade da 'nemaš program' i da si u stanju upravljati kasnije. Programom se ne pobjeđuje na izborima (ovo sam i na vlastitoj koži iskusila).
  6. Politička komunikacija nije neka nepotrebna, suvišna, površna prljavština (premda ima ljudi koji se time bave, koji su upravo takvi) koju je netko umjetno stvorio i time pokvario plemenitu politiku. Politička komunikacija je nužnost i stvarnost. I to nije nešto što političari per se znaju raditi i postaviti. To je znanje i vještina koju imaju komunikacijski konzultanti. Političkom komunikacijom se izbori gube ili dobijaju. Ne programom. U politici treba razlikovati probleme od činjenica. Mediji i politička komunikacija nisu problem, oni su činjenice. Problem je kad ne znaš komunicirati i komunikacijski sfušaš dobre političke odluke.
  7. Za postaviti novu paradigmu u upravljanju Zagrebom treba i nešto ljudi s managerskim, stručnim i životnim iskustvom. Dobra volja, poštenje i entuzijazam are good, but not good enough or enough
  8. Moraš moći već danas građanima reći zašto da glasaju za tebe. Zašto? U jednoj kratkoj rečenici. To da nisi kao drugi koji su do sada vladali nije razlog da se za tebe glasa, nego da se ode na izlet te izborne nedjelje.
  9. Isključivost, rigidnost, tvrdoglavost i dogmatičnost su loši u politici, i lijevo i desno i u centru.
  10. Ako nemaš karizmatičnost, imaj vrstan tim, viziju, san i slogan koji pokreće.
01. studeni 2024 01:08