Online recenzije danas imaju snažan utjecaj ne samo na odluke o ozbiljnijoj kupnji, odlasku na ručak ili izlet, već i na ugovaranje poslovne suradnje i izbor budućeg poslodavca. No, dok se skrola kroz te puste riječi hvale ili prigovore valja biti svjestan da su njihovi autori u najboljem slučaju neki random nepristrani ljudi koji altruistički žele pomoći drugima bilo da se ne opeku, bilo da profitiraju kao i oni. U doba kad se otvoreno reklamira kupovina recenzija, Buy Google Reviews nudi usluge već od pet dolara, neoportuno je naivno vjerovati svemu što piše.
Neki više stoga nemaju povjerenja u pozitivne recenzije i komentare te se fokusiraju samo na negativne, međutim, često su i one fingirane budući da se neke tvrtke koje trguju pozitivnim recenzijama ne libe starim mafijaškim metodama prvo, figurativno rečeno, demolirati kafić, a onda mu ponuditi uslugu zaštite. Tvrtke koja nude lažne recenzije često angažiraju i konkurenti kako bi eliminirali rivala i zauzvrat dobili slasniji tržišni zalogaj. Moć negativnog mišljenja u 'cancel kulturi' dobila je na snazi, a kvalitetno upravljanje negativnim recenzijama, koje su ponekad da se razumijemo i posve opravdane i iskrene, postalo je od neizmjerne važnosti.
Na neutralizaciji takvih loših recenzija već godinama radi tvrtka d.istra u vlasništvu Istrijana Denisa Ivančića koji je prepoznao tu poslovnu nišu daleko prije no što je na hrvatskom tržištu za takvim uslugama postojala masovna potražnja. Umjesto da s lažnih profila raznim objavama dižu ili spuštaju rejting tvrtkama, u d.istri se traga za ljudima koji su na svojim društvenim mrežama objavili da su koristili neku uslugu i pristupa im se sa zamolbom da ostave recenziju na TripAdvisoru i Googleu.
–Trgovina recenzijama intenzivno je zahvatila Hrvatsku. Svijest o važnosti recenzija na TripAdvisoru, Google My Businessu, Facebooku, Instagramu i slično je sve veća. Korisnici su shvatili da je jako bitno ulagati u taj dio posla, pogotovo nakon što su si konkurenti međusobno počeli davati jako puno negativnih komentara – kaže Ivančić koji trenutno boravi u Ukrajini jer radi od jeseni planira širenje na ukrajinsko, srbijansko i slovensko tržište. Posla ima puno. Njegovih 30-ak zaposlenih u odjelu digitalnog marketinga svakodnevno prati komentare na svim platformama za ocjenjivanje i na društvenim mrežama za svoje klijente, jer to nije posao koji se može raditi uzgred i sporadično.