Što kolege misle o meni i mojim prijedlozima ili komentarima? Što ja mislim o njihovima? Želim pohvaliti ili dati savjet kolegi. Kako to najbolje učiniti? Radim li dobro ili ne? Što moj šef misli o mojem radu? Takva i slična pitanja frustriraju zaposlenike ako na vrijeme ne dobiju odgovor. Danas postoje alati koji omogućuju informiranje u realnom vremenu
Znate li koliko su vaši kolege ili šefovi zadovoljni vama? Nedostaje li vam povratna informacija o tome što radite dobro ili što točno možete poboljšati kod sebe? Željeli biste pohvaliti kolegicu nakon sastanka ili pak pružiti savjet kolegi kako može biti bolji u jednoj od ključnih kompetencija, ali nemate načina da to učinite? Ta naizgled jednostavna pitanja u današnjem su svijetu zapravo ključni razlog velike fluktuacije na radnome mjestu. Ako još u to ubrojimo prekovremeni rad, stresne rokove i katkad nerealna očekivanja nadređenih, nameće se pitanje pa kako onda motivirati najbolje ljude da ostanu.
Jedan od ključnih pokretača zadovoljstva i motiviranosti zaposlenika jest taj da obavljaju poslove u kojima sami vide vrijednost. Zaposlenike danas ne motiviraju isključivo plaća i skupljanje radnog iskustva, već traže i mogućnosti razvoja karijere te poticajnu organizacijsku klimu. Za stvaranje takvog okružja potreban je kontinuirani 'feedback' između menadžera i zaposlenika. Kako to ostvariti?
Jedanput na godinu – nedovoljno
Primjenjujete li i vi, kao većina organizacija u Hrvatskoj, ‘360° feedback’ ili tomu sličan sustav? Primanje povratne informacije jedanput na godinu, neovisno o tome je li riječ o tzv. 360° ili nekoj sličnoj metodi, najčešće ne prati tempo modernog načina poslovanja. Metoda 360° oduzima previše vremena i novca, često je pristrana i nedosljedna te ne prikazuje stvarno stanje unutar organizacije. Prema istraživanju tehnološke tvrtke CEB, čak 95 posto menadžera nezadovoljno je tim načinom ocjenjivanja uspješnosti u svojim organizacijama, a 90 posto HR rukovoditelja dovodi u pitanje točnost dobivenih informacija. Ti podaci ne začuđuju jer se na taj način dobivaju zastarjele informacije koje se nerijetko odnose na projekte završene prije nekoliko mjeseci.
Uzmimo u obzir i generacijske promjene. Na tržištu rada debelo se utaborila generacija milenijaca, a za njima na velika vrata već ulazi i tzv. generacija Z. Nove generacije drukčije gledaju na poslovnu klimu i imaju drukčija očekivanja od poslodavca. Tako 42 posto milenijaca očekuje povratne informacije svaki tjedan, što je dvostruko više od postotka svih dosadašnjih generacija. U istraživanju tvrtki TriNet i Wakefield Research 85 posto milenijaca izjavilo je da se osjeća samopouzdanije kada s menadžerom češće razgovara o svojem radu i očekivanjima. S druge strane, kako navodi McKinsey&Company, čak 83 posto zaposlenika izjavilo je da im priznanja i pohvale znače više nego novčane nagrade ili materijalne kompenzacije.
Mnogo prednosti
Kako onda s pomoću 'feedbacka' u stvarnom vremenu privući i zadržati milenijce? Organizacije poput Adobea i General Electrica već su doskočile tom izazovu i zamijenile svoje postojeće sustave rangiranja, a od sada će to činiti s pomoću apprais.lyja. Naime, takvim dobivanjem povratne informacije osiguravaju se inkrementalne promjene koje u određenom razdoblju znatno utječu na performanse zaposlenika. Kvaka je jedino u tome da se informacije moraju isporučiti na vrijeme.
Prema Deloitteovu istraživanju, čak 69 posto zaposlenika izjavilo je da će raditi i više od očekivanog ako se prepoznaju njihov napor i trud, no 39 posto njih još se ne osjeća dovoljno cijenjeno u radnom okružju. Apprais.ly rješava upravo taj izazov – zaposlenicima oslobađa prostor za kontinuirano učenje te tako općenito utječe na povećanje njihove produktivnosti.
Neke od prednosti davanja 'feedbacka' u stvarnom vremenu jesu poboljšanje učenja, transparentnija i pravednija evaluacija, stvaranje jake kulture 'feedbacka', osnaživanje zaposlenika i njihov veći angažman te manja fluktuacija. S druge strane, dodatna korist za menadžment zasigurno su niži troškovi i pravodobne informacije u odnosu na formalne godišnje razgovore o učinku.
Rješenje u – aplikaciji
Zamislite da proces 360° skratite na samo nekoliko klikova i odradite ga kad god se pojavi potreba za tim. Takva pravodobna informacija o mogućnostima daljnjeg razvoja nudi zaposlenicima razvojne alate kako bi bili u tijeku s trendovima, svladali nove vještine i ostali ispred konkurencije. Budući da apprais.ly omogućuje kontinuiran 'feedback', prikupljeni su podaci objektivniji i pružaju jasniju sliku poboljšanja tijekom vremena. Apprais.ly također smanjuje nepotrebne izdatke. Primjerice, trošak dobrovoljne fluktuacije iznosi minimalno 22 posto godišnje plaće, a upotrebljavajući apprais.ly stopa fluktuacije smanjuje se sa šest na četiri posto. Uzmemo li u obzir prosječne hrvatske plaće, godišnje se po zaposleniku uštedi 577 kuna. Već na tome ušteda višestruko premašuje troškove primjene apprais.lyja.
Inovativni pristup
Glavna misija pri stvaranju apprais.lyja bila je osnaživanje svakog zaposlenika da jednostavno i razumljivo izrazi svoje iskreno mišljenje. Inovativnim pristupom omogućeno je stvaranje realne slike o radu svakog zaposlenika i prepoznavanje potencijala za unaprjeđenje.
Dugotrajan i temeljit proces, u suradnji sa stručnjacima iz područja psihologije i ljudskih potencijala, rezultirao je s devet kompetencija, među kojima su konstruktivnost u rješavanju problema, otvorenost promjenama, inovativnost i vodstvo zaposlenika. Temeljne kompetencije odnose se na sve zaposlenike bez obzira na njihovu poziciju.
Bitno je napomenuti da apprais.ly omogućuje i unos vlastitog sustava kompetencija ili vrijednosti na osnovi kojih se pruža 'feedback'. Aprrais.ly stoga, uz jednostavnije pružanje 'feedbacka', omogućuje i sustav praćenja profesionalnog napretka tijekom vremena. Istodobno, takav sustav menadžerima i HR-u omogućuje da sustavno prate i nagrađuju te slažu krosfunkcionalne timove i postavljaju zaposlenike na odgovarajuće pozicije. Želite li i vi unaprijediti svoju organizaciju, poboljšati zadovoljstvo svojih zaposlenika i smanjiti nepotrebne izdatke, isprobajte čari 'feedbacka' u stvarnom vremenu.