Regulatori u SAD-u zatražili su od suca da blokira Microsoft u dovršetku kupnje izdavača Activision Blizzard vrijednog 69 milijardi dolara koji stoji iza popularnih igara kao što su Call of Duty ili Candy Crush Saga.
Američka Savezna komisija za trgovinu (FTC) rekla je da bi ugovor, koji bi bio najveći u povijesti industrije videoigara, mogao ‘znatno smanjiti konkurenciju‘ u tom sektoru. Ovaj potez uslijedio je nakon što je Ujedinjeno Kraljevstvo blokiralo sporazum zbog zabrinutosti da će naštetiti konkurenciji, ali ga je EU odobrila.
Podsjećamo, suđenje u SAD-u počet će u kolovozu. FTC je u sudskom podnesku rekao da je ‘preliminarna zabrana neophodna kako bi se... spriječila privremena šteta‘ dok regulator utvrđuje krši li ‘predložena akvizicija američki antimonopolski zakon‘, objavio je BBC.
Predloženo Microsoftovo preuzimanje Activisiona zaista je podijelilo globalne regulatore, a kako bi dogovor prošao, obje strane trebaju odobrenje regulatornih tijela u Velikoj Britaniji, EU i SAD-u. Europska komisija odobrila je akviziciju, rekavši da Microsoftova ponuda desetogodišnjih ugovora o besplatnom licenciranju koji europskim potrošačima i uslugama streaminga igara u oblaku obećavaju pristup Activisionovim PC i igrama za konzole znači da će na tržištu biti poštena konkurencija.
No Uprava za tržišno natjecanje i tržište Ujedinjenog Kraljevstva (CMA) blokirala je dogovor u travnju, rekavši da je zabrinuta da će preuzimanje ponuditi manje inovacija i manji izbor za igrače. Microsoft i Activision su se usprotivili ovoj odluci i rekli da će se žaliti.
Predsjednik Microsofta Brad Smith rekao je da je to obilježilo ‘najmračniji dan‘ tvrtke u četiri desetljeća rada u zemlji. Kao odgovor na objavu FTC-a, Smith je rekao da je Microsoft pozdravio ‘priliku da svoj slučaj predstavi saveznom sudu‘ u pokušaju da uvjeri američke regulatore da dopuste da se posao dovrši.
- Vjerujemo da će ubrzanje pravnog procesa u SAD-u u konačnici donijeti više izbora i konkurencije na tržištu - dodao je.
Kupnja Activisiona, koji također proizvodi Candy Crush, smatra se važnom za Microsoft, koji pokušava uhvatiti korak sa svojim glavnim konkurentom Sonyjem. Međutim, ovo Microsoftovo ulaganje moglo bi se smatrati igrom za budućnost igara, pri čemu tvrtka ulaže veliku količinu novca na svoju uslugu Xbox Game Pass, koja je opisana kao ‘Netflix u svijetu igara‘.
Microsoft vjeruje da budućnost leži u igračima koji imaju pretplate na biblioteke i streaming igara putem ‘gejminga u oblaku‘, umjesto da vrše jednokratne kupnje, što je trenutno glavni način pristupa igrama.