Procjenjuje se i da 50 posto troškova korisničke podrške u globalnim kompanijama otpada na zahtjeve za resetiranje zaboravljenih ili zagubljenih lozinki, pa velike tvrtke samo na takvu podršku svake godine potroše i više od milijun dolara. Svjetski ekonomski forum zato je zaključio da je sljedeći veliki korak koji treba poduzeti prema pouzdanoj digitalnoj transformaciji usmjeravanje prema autentikaciji korisnika bez klasičnih lozinki i PIN-ova.
U nacrtu prema sigurnijoj autentikaciji koji je izdao u suradnji s tvrtkom FIDO Alliance, objašnjeno je kako postoje brojne tehnologije koje mogu zamijeniti zastarjele zaporke, koje se uglavnom zasnivaju na upotrebi velikih i malih slova te brojki.
Posljednjih godina za identificiranje svojih korisnika oni se, naveli su, služe autentikacijom s pomoću biometrijske tehnologije i prepoznavanjem lica, dodatno ojačanim sigurnosnim hardverskim ključevima, QR kodovima, identifikacijom s pomoću analize korisničkih ponašanja te lozinkama koje nisu utemeljene na tzv. autentikaciji koja počiva na znanju tj. PIN-ovima, lozinkama i frazama koje korisnik treba zapamtiti da bi se registrirao na neku stranicu. Kažu da svaka od novijih tehnologija autentikacije ima i prednosti i mane, a na svakoj je organizaciji da odluči koja najbolje odgovora razvoju njezinih odnosa s korisnicima.