Eri jeftinog streamanja uskoro bi mogao doći kraj jer dok se prije par godina isplatilo imati otvorene korisničke račune na apsolutno svim platformama kako bi u samo par klikova došli do novih serija i filmova pa čak i starih klasika čini se da su streaming platforme sada u problemima.
Košarica najboljih američkih streaming platformi ove će godine, prema analizi Financial Timesa, koštati 87 dolara, dok je u istom razdoblju prošle godine koštala 73 dolara, budući da su Disney, Paramount, Warner Bros Discovery i drugi povisili cijene svojih pretplata.
U proteklim je godinama došlo do velikog rasta streaming platformi koje su publiku privlačile i velikim izborom serija i filmova, ali i niskim cijenama. Ista je situacija i sa glazbenim streaming platformama poput Spotifyja.
Naime, zbog ulaganja u podcaste nauštrb prihoda, uprava Spotifyija je krenula u restrukturiranje otpustivši stotine radnika i podižući cijene usluga. Kako smo već pisali u Lideru, od 2020. kompanija je na četiri akvizicije potrošila 493 milijuna eura, a ulaganje im se nije vraćalo tako brzo kako su zamislili. Početkom godine, kompanija je otpustila 600 zaposlenika, a u lipnju još 200.
Također, iz Disneya su ranije ove godine objavili da je njihova streaming platforma izgubila četiri milijuna pretplatnika u prva tri mjeseca ove godine čime je ukupan broj pretplatnika pao s 161,8 milijuna na 157,8 milijuna te su u svibnju objavili pad prihoda s 887 milijuna na 659 milijuna dolara.
Uzor i dalje Netflix
Warner Bros. Discovery početkom je mjeseca objavio pad od gotovo dva milijuna pretplatnika u odnosu na prvi kvartal što se pak pripisuje lansiranju nove platforme Max jer su pretplatnici odlučili otkazati pretplatu na Discovery i posvetiti se Maxu od kojeg se očekuju visoke brojke, unatoč ne tako svijetlim prognozama.
I dok se do nedavno smatralo da streaming platformama nema kraja, zbog podizanja kamatnih stopa došlo je do sloma jer su medijske dionice pretrpjele velike padove prvenstveno zbog velikih gubitaka u uslugama streaminga. Nakon što su im se vrijednosti dionica više nego prepolovile Warner Bros. i Disney krenuli su u mjere štednje s otpuštanjima i dizanjem cijena, Čak je i Netflix koji je i dalje profitabilan i stabilan ograničio dijeljenje profila među kućanstvima kako bi podigao broj pretplatnika.
Streaming divu je to pak pošlo za rukom iako ga se u više navrata kritiziralo da će sa zabranom dijeljenja lozinki izgubiti pretplatnike. Ipak, Netflix u drugom tromjesečju ove godine bilježi 5,9 milijuna novih korisnika unatoč suzbijanju dijeljenja lozinki prvo u SAD-u pa onda i u ostatku svijeta, a bilježi i blagi rast prihoda. Naravno, dok je u SAD-u Netflix podigao cijenu svoje pretplate, u Hrvatskoj i pojedinim drugim državama ju je spustio pa nije ni čudo da korisnici ne žele odustati od ovog brenda.
Zato se Netflix ponovo postavio kao uzor drugim platformama s obzirom da je Bob Iger, generalni direktor Disneya nedavno najavio da će i njihova streaming platforma krenuti sa suzbijanjem dijeljenja lozinki iako bi se Disneyju to moglo obiti o glavu s obzirom da je Iger najavio i smanjenje proračuna za nove serije i filmove.
Ipak nije ‘bolje i jeftinije‘
Kao šlag na tortu došao je i povijesni štrajk pisaca i glumaca u Hollywoodu kojem se i danas, 112 dana od njegova početka, ne vidi kraj. Zbog štrajka je već najavljeno da će velik broj filmova i serija biti odgođeno što bi moglo rezultirati padom kvalitete na platformama koje imaju vlastitu produkciju.
Dakle, iako ih se najavljivalo kao ‘jeftinije‘ i ‘bolje‘ alternative za klasične televizijske pakete streaming platforme ipak sve češće, i cijenom i kvalitetom, razočaravaju svoje korisnike.
No kako piše Business Insider, slično je i kod modernih usluga prijevoza. Uber je recimo u svojim počecima bio jeftina i dobra alternativa klasičnim taksijima kojeg si u par klikova mogao dobiti na bilo kojoj lokaciji, no sada se gradski taksi prijevoznici itekako mogu mjeriti s njim baš kao i s drugim platformama.
U omjeru cijene i kvalitete opada i računalstvo u oblaku. Konkretno, cloud usluge prije su obećavale jeftinije i sigurnije poslovanje za tvrtke, no ovo ‘jeftinije‘ više nije pravilo. Salesforce, vodeći pružatelj softvera za marketing ‘u oblaku‘ ovog je mjeseca najavio povećanje cijena, a cijene su rasle i za Microsoft 365 paket.
Čini se da je sada ipak vrijeme za stati na loptu i po pitanju streaming platformi i drugih računalnih usluga jer ono što je nekada bilo jeftino, sada definitivno nije.