BBC je barkod prozvao jednom od 50 stvari koje su stvorile modernu ekonomiju. Od usvajanja 1973. godine, ovaj skromni, a moćni simbol sada se nalazi na više od milijardu proizvoda, a ‘bip‘ koji čujemo kada proizvod provlačimo na kasi je zvuk koji se prepoznaje u svim krajevima svijeta.
Sada, nakon 50 godina, novi barkod ponovno bi mogao utjecati na naše živote, i to pozitivno.
Sljedeća generacija crtičnih kodova ili barkodova nudi posve novu razinu pouzdanih informacija za dobrobit potrošača, poduzeća i okoliša. Novi ‘2D‘ crtični kodovi otključat će mnoštvo online dodataka za potrošače i trgovcima revolucionirati upravljanje zalihama. Njihovo skeniranje moći će nam otkriti polje na kojem je nešto uzgojeno, tvornicu u kojoj je odjevni predmet sašiven, prakse održivosti tvrtke koja ga je proizvela, ili upute za pranje. Barkod nove generacije trebao bi tako poboljšati sigurnost proizvoda, dati transparentniji uvid u podrijetlo predmeta koje kupujemo i poboljšati naše živote praktičnim prijedlozima o tome kako koristiti proizvod koji smo kupili.
Također, zahvaljujući novoj generaciji barkodova, trgovine će odmah moći reagirati na možebitna povlačenja proizvoda. Moći će označiti hranu kojoj se približava krajnji rok trajanja i ponuditi popuste prije isteka tog roka. Potrošači će pak dobiti online pristup mnoštvu korisnih podataka: od detaljnog popisa sastojaka, preko recepata i potencijalnih alergena, do promotivnih ponuda i informacija o tome kako reciklirati proizvod.
Proizvodi će se i dalje skenirati na isti način na blagajni, ali prošireni crtični kodovi otvorit će svijet dodataka u stvarnom vremenu, uključujući bodove vjernosti, igre i kupone. Prelazak na nove barkodove trebao bi u potpunosti završiti 2027. godine, a neke su države već počele s implementacijom novog barkoda poput Kine, SAD-a, Australije i Brazila.