Kao dio korporativnog rebrandinga koji dolazi u trenutku kada se Twitter bori s privlačenjem oglašivača te povećanom konkurencijom, Elon Musk planira u potpunosti zamijeniti Twitterov kultni logo ptice sa znakom ‘X‘. Najavljujući promjenu ovog vikenda, Musk je poručio da ćemo se ‘uskoro oprostiti od Twitterovog brenda i, postupno, svih ptica‘.
Vlasnik Twittera već je napravio značajne promjene na Twitteru otkako ga je kupio prošle jeseni promijenivši ime ove kompanije u X Crop, a više je puta izrazio i svoj plan za stvaranje sveobuhvatne aplikacije pod brendom ‘X‘.
Nova izvršna direktorica Twittera Linda Yaccarino, koja je na čelo tvrtke došla u svibnju, na sastanku je s marketinškim stručnjacima u Kaliforniji ovog vikenda izložila svoju viziju za brend ‘X‘. Pozvala je prisutne da surađuju na novostima u vezi Twittera, a najavila je i uvođenje promjena u nadolazećim tjednima.
Naime, tvrtka planira prijeći s trenutnog modela gdje dominira tekst na multimedijalni model odnosno integraciju više audio i video značajki, a sve kako bi privukli oglašivače i ostvarili partnerstvo s televizijskim kućama.
Yaccarino je također poručila, prema pisanju Financial Timesa, da društvena mreža, u suradnji s Muskovom novom AI tvrtkom xAI, planira integrirati umjetnu inteligenciju u svoje usluge.
Govoreći da je X ‘budućnost neograničene interaktivnosti‘ u čijem su središtu zvuk, video, tekst, ali i digitalno plaćanje, odnosno bankarstvo, Yaccarino je na svom Twitter profilu objavila da će rebranding platforme stvoriti globalno tržište za ideje, robu, usluge i prilike.
‒ Pokretan umjetnom inteligencijom, X će nas sve povezati na načine koje tek počinjemo zamišljati ‒ rekla je.
Veliki izazov je Metin Threads
Podsjetimo, Twitter je pod sve većim pritiskom otkako je Musk zaključio akviziciju tvrtke vrijednu 44 milijarde dolara u listopadu 2022., a s akvizicijom je došlo i do masovnog otpuštanja zbog smanjenja troškova. No osim otpuštanja, Musk je uveo i radikalne promjene politike tvrtke koje su frustrirale i korisnike i oglašivače pa su prihodi od oglašavanja pali za 50 posto, a tvrtka je na rubu bankrota.
Posljednji izazov za nekada najpopularniju društvenu mrežu došao je ovog mjeseca kada je Meta na čelu s Markom Zuckerbergom lansirala Threads, dugoočekivanog Twitterovog konkurenta koji je u samo sedam sati od lansiranja prikupio deset milijuna korisnika, o čemu smo već pisali u Lideru.
Hoće li rebranding pomoći Twitteru ostaje za vidjeti, no zanimljivo je da će upravo podaci koje posjeduje Twitter trenirati Muskov model umjetne inteligencije xAI s obzirom da je on, unatoč suradnji na OpenAI-u, žestoko kritizirao umjetnu inteligenciju.
Ipak, iza Muska je velika povijest mijenjanja mišljenja nakon javnih izjava. Tako je, recimo, ranije ovog mjeseca izazvao burne reakcije korisnika nakon što je objavio da platforma postavlja privremena ograničenja na broj objava koje korisnici mogu vidjeti kako bi ‘umanjio prikupljanje podataka od trećih strana u svrhu treniranje AI chatbotova‘.
U svakom slučaju, čini se da je umjetna inteligencija sada i u fokusu Twittera, a ovaj rebranding predstavlja smrt najpopularnije ptice ‘Larry T Bird‘, logotipa platforme nazvanog po bivšem košarkašu Boston Celticsa.