Piše: Roko Kalafatić
Tehnološka industrija itekako je cvjetala za vrijeme pandemije. Neke će industrije poput prehrambene ili farmaceutske vjerojatno cvjetati vječno, ali društvene platforme, ovisne o oglašavanju, skupo plaćaju krizu koja poput plimnog vala guta sve pred sobom.
U moru kompanija koje su u naglom padu zbog trenutne situacije na tržištu, kriza ne zaobilazi ni velike medijske platforme kao što je Snap. Zbog nepovoljne makroekonomske situacije, u ponedjeljak su izgubili gotovo trećinu svoje vrijednosti nedugo nakon neplaniranog sastanka o zaradi u kojem se govorilo o trenutnim tržišnim uvjetima.
Iz Snapa su u regulatornoj prijavi poručili da otkako su krajem travnja izdali smjernice o zaradi 'makroekonomsko okruženje pogoršalo dalje i brže nego što se očekivalo'. Kao rezultat ekonomskih nedaća, iz tvrtke su očekivali prilagođenu zaradu prije kamata, deprecijacije i amortizacije u ovom tromjesečju 'ispod najnižeg' raspona smjernica, objavio je Financial Times.
Teška vremena za Snap
Izvršni direktor Snapa Evan Spiegel je u dopisu zaposlenicima rekao da, iako su temelji poslovanja ostali snažni, neizbježno je suočavanje kompanije s rastom inflacije i kamatnih stopa, poremećajima u opskrbnim lancima i gubitkom dijela radne snage.
Izazove im predstavljaju promjene politike platforme, ali i utjecaj rata u Ukrajini uz brojne druge nedaće koje su zadesile svjetsko tržište. Grupe društvenih medija u direktnom su kontaktu s oglašivačima koji su velik izvor njihove zarade pa nije neobično za pretpostaviti da je bilo pitanje vremena kada će to utjecati na njihovo poslovanje.
Upravo zbog toga, Snapove dionice su u ponedjeljak pale za 28 posto na nešto iznad 16 američkih dolara u trgovanju prije tržišta nakon čega su se na otvorenju burze digle na 22,47 dolara.
U dopisu do kojeg je došao Business Insider, Spiegel je također rekao da će tvrtka usporiti svoj tempo zapošljavanja pa ove godine očekuju da će broj zaposlenih porasti za samo deset posto.
Kad pada jedan, padaju i ostali
Makar je privremeni potop za velik broj kompanija za očekivati, prisjetimo se samo tehnološkog sektora koji je za razliku od nekih prosperirao upravo zbog pandemije covid-19 i nagle promjene navika potrošača koji su puno više vremena provodili na društvenim mrežama, a samim time stvarali veći promet kompanijama poput Mete, Googlea, YouTubea i brojnih drugih.
Izvršni direktor Snapa je u dopisu također naveo da će ove godine zaposliti otprilike 500 novih zaposlenika što je poprilično niska brojka u usporedbi s 2021. kada je tvrtka najavila dvije tisuće novih djelatnika.
Meta i Uber također su najavili da će ove godine smanjiti broj budućih djelatnika, unatoč očekivanjima koja su bila znatno veća. Snapov je pad sa sobom povukao i Metu čija je dionica pala za šest posto, a Twittera za četiri.
Loše vijesti mogle bi za tvrtke ovisne o oglašavanju putem Interneta postati dio svakodnevnice. Ako se Snapov rekordni jednodnevni pad od gotovo 29 posto održi, izgubit će otprilike 11,4 milijarde dolara u vrijednosti.
Zbog toga bi Meta, Google, Twitter i Pinterest zajedno mogli doživjeti gubitke od 104 milijarde dolara, objavio je Bloomberg.