Do ožujka sljedeće godine tehnološka tvrtka Sony planira proizvesti čak dva milijuna jedinica PlayStation VR2 setova s naočalama za virtualnu realnost pokušavajući tako ostvariti ambiciozan cilj usprkos globalnoj ekonomskoj krizi.
Masovna proizvodnja naočala za virtualnu stvarnost započela je u rujnu te se još nije suočila s poremećajima u opskrbnim lancima, a kako navode osobe bliske kompaniji, proizvodnja će se postepeno prilagođavati ovisno o potražnji uređaja nakon lansiranja na tržište početkom sljedeće godine.
Dionice su ovog tehnološkog diva, nakon ove vijesti u Tokiju porasle za 2,4 posto, što je najveći skok dionica u posljednjih šest tjedana.
Dok su VR naočale još uvijek neprovjerena kategorija posljednjih godina zbog široke dostupnosti komercijalnih ponuda koje pružaju tvrtke HTC i Oculus, koje je preuzela Meta, Sonyjev plan za PSVR2 predviđa veću popularnost od tvrtkinih prethodnih VR naočala za PlayStation 4 kojima je trebalo osam mjeseci za postizanje milijunske prodaje.
Za usporedbu, Metin je Quest 2, trenutno najpopularniji VR set na tržištu, u prvih tri mjeseca od izlaska na tržište isporučen u 2,8 milijuna primjeraka.
Očekuju manje probleme u opskrbnim lancima
Dok se čeka službeni datum izlaska PSVR2, kao i cijena, trenutno se predviđa da će set izaći na tržište početkom sljedeće godine kada se očekuje i smanjenje poremećaja u opskrbim lancima koji su ometali prodaju i dostupnost konzole PlayStation5 od kraja 2020. godine.
S obzirom da je set slušalica s naočalama za virtualnu realnost dostupan isključivo za konzolu PlayStation5 očekuje se dodatna prodaja konzole, koja je u posljednje vrijeme stagnirala.
Iako tvrtka Sony Interactive Entertainment nije željela komentirati, vijest je za Bloomberg prokomentirao japanski analitičar Serkan Toto iz tvrtke Kantan Games.
‒ Ključ uspjeha ovog seta biti će kvaliteta igara koje Sony planira razviti, kao i cijena ‒ rekao je Toto dodajući da je PSVR2 ‘zvijer‘ te se očekuje da će cijena biti otprilike jednaka samoj konzoli.
Oprez u kupnji nebitnih stvari
Developeri igara i dalje su skeptični prema VR segmentu zbog relativnog nedostatka tržišnog prodora, osobito na Sonyjevom domaćem tržištu u Japanu, no procjenjuje se da je trenutno najpopularniji set Quest 2 isporučen u 17 milijuna primjeraka. Iako je hvaljen kao vrhunac ovog sektora zapravo je slab u usporedbi s drugim proizvodima u sektoru videoigara, konzola te mobilnih i osobnih računala.
VR sektor, baš kao i svaki drugi, pogodilo je gospodarsko usporavanje i povećani troškovi materijala nakon početka ruske invazije na Ukrajinu, a nije pomogla ni nestašica u proizvodnji čipova koja je zahvatila cijeli tehnološki svijet. Kao odgovor na sve veće troškove proizvodnje Meta je u kolovozu ove godine podigla cijenu Questa 2.
‒ Sve veći troškovi života čine mnoge potrošače opreznima pri trošenju na nebitne stvari ‒ rekao je Francisco Jeronimo, potpredsjednik odjela za podatke i analitiku International Data Corporationa dodajući da ako se ekonomska kriza produbi, Sony će morati smanjiti vlastitu proizvodnju.
Uslijed trenutne situacije na tržištu ograničene problemima u opskrbnim lancima partneri japanskog tehnološkog diva nisu sigurni koliko će dugo tvrtka moći održavati svoj brzi proizvodni raspored nakon ‘izbacivanja‘ seta na tržište.
Pad nakon sedam godina
Dok su posljednje dvije godine obilježene pandemijom bile procvat u tehnološkom sektoru pa je samim time porasla i potražnja za videoigrama i konzolama jer smo svi bili zatvoreni u vlastitim domovima, za ovu se godinu očekuje pad globalnog tržišta videoigara od 1,2 posto, odnosno 3 milijarde dolara.
Sektor se u razdoblju od 2019. do 2021. godine proširio za 26 posto, dosegnuvši vrijednost od rekordnih 191 milijardu dolara prošle godine, pa iako su izgledi ove godine lošiji, povratak na staro se očekuje sljedeće godine, što Sony i potvrđuje ovom masovnom proizvodnjom.