Tehno
StoryEditor

Spotify na dobrom putu da postane vodeća ‘all-in-one‘ digitalna platforma

28. Rujan 2022.

Piše: Anamarija Mujanović

Švedski tehnološki div Spotify proširuje svoje usluge i na audio knjige čineći tako korak naprijed u trajnom cilju da postanu 'all-in-one' aplikacija, odnosno sveobuhvatni medij i samim time još veća konkurencija Amazonu i Appleu.

S više od 300 tisuća naslova, među kojima su i knjige najprodavanijih autora kao što su Colleen Hoover, Michelle Obama i Stephen King, tvrtka na tržište audio knjiga ulazi s a la carte ponudom, odnosno knjige se mogu kupovati individualno po naslovu preko web stranice bez plaćanja pretplate. Spotify bi tako vrlo brzo mogao preoblikovati digitalno tržište za izdavače koje iz godine u godinu bilježi dvoznamenkasti rast.

Prošle su godine prihodi od audio knjiga iznosili 1,67 milijardi dolara, što je 25 posto više u odnosu na 2020. godinu te je isto tako izdano gotovo 74 tisuće audio knjiga, u usporedbi s oko 7200 knjiga izdanih 2011. godine. No unatoč nedavnom rastu, audio knjige, prema podacima koje su iznijeli rukovoditelji Spotifyja, audio knjige čine manje od sedam posto udjela u širem tržištu izdavaštva.

‒ Baš kao što smo promijenili način na koji ljudi stvaraju i slušaju glazbu i podcaste, vjerujemo da s vremenom možemo učiniti istu stvar s audio knjigama, nudeći nove formate, nove načine interakcije sa sadržajem i nove načine otkrivanja ‒ rekao je Nir Zicherman, voditelj odjela za audio knjige u Spotifyju.

Drži 32 posto tržišnog udjela

Spotifyjevo poticanje audioknjiga kockanje je za tvrtku, koja je svojoj ponudi dodala podcaste, komične izvedbe i drugu govornu zabavu te najavila svoju ambiciju da postane vodeća platforma za sve što se tiče zvuka.

Iako je tvrtka značajno narasla u smislu sadržaja, pretplatnika, korisnika i prihoda, još uvijek nije prijavila godišnju dobit. Cijena dionica švedskog tehnološkog diva pala je tijekom prošle godine i sada je niža nego kada je tvrtka izašla na burzu 2018. godine. Neki analitičari i ulagači također su skeptični prema velikim ulaganjima Spotifyja u podcaste.

Spotify je naime i dalje globalni lider u sektoru streaminga glazbe s približno 32 posto tržišnog udjela, dok drugo mjesto drži Apple Music s tržišnim udjelom od 16 posto. No osim što isto želi postati na tržištu podcasta, baš kao i na tržištu audio knjiga.

A upravo s ciljem da postanu glavni na tržištu audio knjiga ovog je ljeta zaključena i akvizicija američke tvrtke Findaway koja korisnicima omogućuje stvaranje, distribuciju i prodaju vlastitih audio knjiga. Akvizicija vrijedna 123 milijuna dolara omogućuje tako Spotifyju platformu za ulazak u ovo brzorastuće tržište koje i dalje vodi Amazonov Audible.    

22. studeni 2024 07:48