Kako izgleda planiranje poslovnih procesa u najvećim hrvatskim tvrtkama te na koji način se isti mogu unaprijediti, bila je glavna tema Business Breakfasta pod nazivom ‘Planning beyond Spreadsheets‘. Na događanju u organizaciji Poslovne inteligencije, u partnerstvu s IBM-om, predstavljen je IBM Planning Analytics with Watson – intuitivno i jednostavno rješenje za napredno planiranje s integriranim AI-om.
Tvrtka je još prije 20 godina počela implementirati rješenja za planiranje procesa, istaknula je Lidija Karaga, predsjednica Uprave Poslovne inteligencije.
– Od tog dana se puno toga promijenilo, što iz perspektive poslovnog okruženja u kojem poduzeća posluju, poslovnih modela i procesa, pa samim time i u pogledu zahtjeva koje stavljamo na planiranje. Planiranje danas mora biti češće, sa puno više uključenih sudionika, brže, sa puno više parametara koje treba uzeti u obzir i scenarija koje treba razraditi, a tehnologija koja to sve podržava se jako razvila. Stoga ovaj event ima dva cilja – prenijeti novosti u rješenjima koja podržavaju proces planiranja i omogućavaju da bude efikasnije te podijeliti iskustva dobre prakse iz ponajboljih poduzeća u Hrvatskoj – navela je Karaga.Jedno od ključnih rješenja je upravo IBM Planning Analytics with Watson, a kako u teoriji izgleda moderno napredno planiranje objasnila je Slađana Krpić, članica Uprave Poslovne inteligencije. Ona je prezentirala mehanike rješenja te pojasnila da umjetna inteligencija može pomoći u izradi zaključaka, analiza i projekcija poslovanja.
– IBM Planning Analytics with Watson je rješenje razvijeno s naglaskom na jednostavnost korištenja, koje nudi bolju kontrolu procesa planiranja te automatizaciju prikupljanja podataka od velikog broja sudionika – kazala je Krpić te dodala da je rješenje prilagođeno za sve industrije, od farmaceutske do bankarske.Kako IBM Planning Analytics izgleda u praksi demonstrirala je Natalija Drašković, Consultancy Director Poslovne inteligencije. Na primjeru planiranja prodaje pokazala je na koji način prediktivna priroda rješenje može pomoći u izradi različitih scenarija.
Na panel raspravi sudjelovali Melita Vucelić, rukovoditeljica kontrolinga u Maistri, Dražen Jurković, član Uprave Tokića, Katarina Duvnjak, direktorica sistema i procesa kontrolinga u Atlantic Grupi te Leo Rupčić, BI Reporting Manager u Orbicu.
Duvnjak je istaknula da je Atlantic Grupa prisutna na preko 40 tržišta sa širokim portfeljem vlastitih proizvoda, ali i proizvoda vanjskih principala zbog čega njihov proces planiranja uključuje niz sudionika. Tijekom godine zato rade dva forecasta, jedan u travnju i drugi u rujnu, te godišnji plan, dok strateško planiranje ponavljaju svake dvije godine.
Orbico broji više od 7500 zaposlenih i bogati portfelj brendova koje treba stalno uključivati u sustav, dodao je Rupčić te istaknuo da im je glavni izazov kada akviziraju kompaniju te je nakon toga ‘moramo prilagoditi na core sustav i standardne procese koje smo prije toga usklađivali više od deset godina‘.
Jurković je naveo da Tokić kao vodeći trgovac autodijelova u zemlji uz budžet radi i mjesečni forecast zbog brojnih elemenata koji na njega utječu. No, istaknuo je da su danas u fokusu modernog planiranja ljudi te da su zaposlenici nužno povezani s automatizacijom. Kako je rekao, tehnologija služi da ubrza proces planiranja, učini ga efikasnijim te osigura kontinuitet, no da ljudski resurs ostaje najvrjedniji.
Za kraj su se panelisti osvrnuli na ulogu umjetne inteligencije u procesu planiranja. Svi su pozdravili njen dolazak, a Vucelić je navela da Maistra već pet godina koristi strojno učenje u segmentu revenue menadžmenta.
– Umjetna inteligencija ima veliki potencijal i u Maistri imamo dobre predispozicije za nadogradnju našeg sustava. Uostalom, to je nužnost koja nas čeka – zaključila je.