Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Britanski izdavač Jagex preuzima hrvatski studio Gamepires, tvorca popularne igre SCUM

15. Prosinac 2022.
Andrej Levenski i Tomislav Pongrac, Gamepires

Jagex, britanski proizvođač i izdavač video igara, najavio je preuzimanje hrvatskog studija za izradu video igara Gamepires, najpoznatijeg po izradi popularne igre preživljavanja SCUM. Druga je to akvizicija Jagexa, izdavača igre RuneScape ove godine, koji ovim potezom želi podržati Gamepires u njihovom razvoju SCUM-a 1.0 za više platformi. Prije Gamepiresa, u srpnju ove godine Jagex je preuzeo američki Pipeworks Studios kako bi ojačao svoju poziciju u Sjevernoj Americi.

Kako navode iz Jagexa, s Gamepiresom ih povezuje zajednički interes, a to su igre važne za zajednicu.

– Izgradnja zajednica igara je ključ onoga što radimo u Jagexu, a ova zajednička strast je razlog zašto smo oduševljeni što možemo poželjeti dobrodošlicu Gamepiresu. Vjerujemo u viziju Tomislava (Pongraca), Andreja (Levenskog) i njihovog talentiranog tima koji je izgradio impresivnu igru preživljavanja u otvorenom svijetu, njegovao visoko angažiranu zajednicu i razvio snažan profitabilan posao. Uz našu podršku i podršku našeg izdavačkog tima Jagex Partners, zajedno ćemo učiniti SCUM još većim globalnim uspjehom – izjavio je Phil Mansell, izvršni direktor Jagexa.

Tomislav Pongrac, suosnivač i kreativni direktor Gamepiresa, istaknuo je da im partnerstvo s Jagexom pruža priliku da podignu SCUM na višu razinu.

– Jagexova reputacija svjetske klase kao tvrtke u kojoj igrači pokreću razvoj igara odgovara našem etosu i pomoći će nam da rastemo kao poduzetnici i kao studio. Iznimno smo uzbuđeni vidjeti kako možemo nadograditi sve što smo do sada postigli sa SCUM-om i iskoristiti igru do njenog punog potencijala – rekao je Pongrac.

Početkom 2021. globalna investicijska grupa Carlyle kupila je Jagex kako bi podržala njihovu strategiju rasta tvrtke, uključujući spajanja i preuzimanja. Michael Wand, generalni direktor i suvoditelj savjetodavnog tima Carlyle Europe Technology Partners, kaže da im je drago što mogu ‘podržati Jagex u akviziciji još jednog vrlo talentiranog razvojnog tima‘.

– Ova akvizicija dodatno diverzificira Jagexov portfelj kvalitetnih razvojnih studija stvarajući jedinstvena iskustva igranja usmjerena na zajednicu – dodao je Wand.

Uvjeti transakcije nisu objavljeni, no zna se da su IMAP i Ostermann & Partners djelovali kao financijski i pravni savjetnici dioničara Gamepiresa. KPMG je djelovao kao financijski i porezni savjetnik Jagexa, a Wolf Theiss kao pravni savjetnik.

U Jagexovoj objavi navodi se i da tvrtka zapošljava više od 450 ljudi u Cambridgeu gdje joj je sjedište. U 2021. Godini Jagex je ostvario 124,86 milijuna funti prihoda, što je označilo rekordnu dobit i povećanje od 4 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Novi zamah

Gamepires je u proteklih 12 godina od osnutka zabilježio značajan uspjeh. U prvom danu objavljivanja na platformi Steam 2018. godine, njihova igra SCUM prodana je u 250 tisuća primjeraka, a u tri tjedna u više od milijun. Do sada je SCUM prodan u više od tri milijuna primjeraka, a Steam ga je smjestio na svoj popis Top 100 najigranijih igara.

Kako je za Lider otkrio Andrej Levenski, suosnivač i tehnički direktor Gamepiresa, odlučili su se za prodaju jer su planirali ubrzati rast tvrtke, a to im se činilo kao savršen način i prilika.

– Samo prošli mjesec prodali smo 120 tisuća kopija SCUM-a. Shvatili smo da bismo za desetak godina mogli postići još više, stoga smo gledali kako bismo taj rast mogli ubrzati. Bilo je dosta pregovora oko spajanja s nekoliko različitih tvrtki, no Jagex nam je bio najsličniji. Kako je njihov glavni direktor rekao, mi smo oni prije deset godina. Trenutno nas je 55 u tvrtki te razmišljamo kako optimizirati rast, a Jagex je to sve prošao, imaju iskustvo i novac te igre slične našima – pojasnio je Levenski kako je u šest mjeseci došlo do preuzimanja Gamepiresa.

Za 2022. godinu Levenski očekuje prilično dobre prihode te EBIDTA-u od četiri milijuna eura. Ističe da su zadnjih mjeseci 20 posto ‘u plusu‘, budući da su uložili u promociju i marketing.

Ponajviše zahvaljujući SCUM-u, Gamepires je danas među najvećim hrvatskim tvrtkama za razvoj video igara. S prihodima od 28,7 milijuna kuna u 2021. godini, Gamepires je zabilježio znatan pad u odnosu na prihod iz pandemijske 2020. godine kada je globalni sektor video igara doživio svoj najveći procvat. Tada su i prihodi Gamepiresa porasli na čak 52,8 milijuna kuna. Međutim, Levenski objašnjava da se taj nerealni rast globalnog sektora video igara iz 2020. godine sada ‘poravnao‘ na realnu razinu. Zbog toga sada primjećujemo u Gamepiresu, ali i u brojnim drugim tvrtkama za razvoj video igara, manje prihode nego 2020. godine.

Svoje igre Gamepires izvozi u cijeli svijet, a prodaju najviše na tržištima Kine, SAD-a, Tajlanda, Argentine i Rusije.

Kako je za Lider ranije izjavio Levenski, na 1.0 verziji SCUM-a već rade, a i nakon njezina izlaska rad ne prestaje ‘jer je to projekt koji se ponaša više kao game-as-a-service gdje se konstantno plasiraju nove nadogradnje za igru koja je već izdana‘. Sa svojom ekspertizom, Jagex će ubrzati taj proces.

22. studeni 2024 02:32