Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Drago Bratko: ‘Naš animirani avatar spreman je za interakciju s gostima‘

06. Ožujak 2023.
Drago Bratko

Budući je nedavnom pojavom ChatGPT-a (chatbota), došlo do svojevrsna revolucije u razvoju umjetne inteligencije, u softverskoj tvrtki Softwise iz Čakovca zaključeno je da bi se takva tehnologija umjetne inteligencije mogla dobro uklopiti u svrhu i funkciju digitalnog asistenta. Pri tome su Sofwiseovo ciljano tržište hoteli, turističke zajednice gradova i općina ili restorani u kojima se tako olakšava rad osoblju te poboljšava usluga klijentima. Digitalni asistent je dostupan 24 sata, objašnjava Drago Bratko vlasnik i direktor Softwisea, a riječ je o info kiosku koji uz ostale tehnologije koristi animiranog avatara za interakciju s posjetiteljima. Odnosno, dodao je, koristi se umjetna inteligencija za odgovaranje na pitanja postavljena slobodnim govorom (ChatGPT) tako da na glasovni upit avatar odgovara također govorom i to na jeziku gosta, od hrvatskog pa do bilo kojeg drugog jezika. 

 

Prepoznavanje jezika

Softwise je u realizaciju krenuo početkom godine te su u sustav integrirali nekoliko tehnologija koje omogućuju ophođenje poput ljudskog s krajnjim korisnicima. Pitanje je, kaže Bratko, moguće postaviti normalnim govorom, na pitanja odgovara umjetna inteligencija, dok se sama reprodukcija odgovora prezentira putem animiranog avatara koji mimikom i izgovorom oponaša stvarnu osobu. 

- Sustav prihvaća pitanja na više jezika te odgovara na jeziku na kojem je pitanje i postavljeno. Cijeli sustav je u potpunosti razvijen u našoj tvrtki, pa time imamo  mogućnost prilagoditi ga vizualno i funkcionalno našim kupcima. Komunikacija s računalima odrađuje se kroz ulazne uređaje na koje smo se svi zajedno naviknuli poput tipkovnice i miša. S ovim rješenjem pokušali smo postići prirodniju komunikaciju, a sustav se najprije prilagođava kupcu. Prilagodbe kreću od samog grafičkog identiteta gdje se cijeli vizualni dio prilagođava grafičkom identitetu kupca. U slučaju hotela, preuzima se grafički identitet samog hotela koji se preslikava na sučelje info kioska. Nakon toga kreće učenje umjetne inteligencije o informacijama i podacima koji su relevantni za određenog kupca. U slučaju hotela, na primjer, to su pojedinosti o sobama,  ponudi izleta, hrani koja se nudi u restoranu ili svim tretmanima u wellness zoni. Na osnovu tih informacija kasnije umjetna inteligencija može dati relevantne informacije krajnjem korisniku o hotelu – iznosi Bratko. 
 
image

Infokiosk sa umjetnom inteligencijom

 

Vjerodostojan sugovornik

Prema pitanjima koje korisnici postavljaju digitalnom asistentu rade se povremene analize. Analizom povijesno postavljenih pitanja, kaže Bratko,  umjetnoj inteligenciji se dostavljaju dodatne informacije na osnovu kojih svim sljedećih korisnicima može biti još vjerodostojniji sugovornik.
- Svi tekstovi koji se pojavljuju na ekranu, uključujući i sve odgovore, animirani avatar čita i izgovara. Uz samo čitanje, naravno, animira se i mimika lica. Sve to odrađuje se u pozadini, pri čemu sama interakcija teče vrlo fluidno. Upravo smo naš info kiosk s avatarom po prvi put predstavili nedavno javnosti na sajmu PromoHotel u Poreču. Sustav smo implementirali u Posiflex kiosk koji performansama, vizualnim izgledom i pouzdanošću vrlo dobro nadopunjuje sofverski dio sustava. Reakcije i povratne informacije su i više nego pozitivne. Nakon početnih sumnjičavih pogleda korisnici su nakon korištenja počeli uviđati prednosti i mogućnosti te su na kraju svi zaključili da je sustav vrlo inovativan, interesantan i iskoristiv. Za turističku i ugostiteljsku djelatnost kao prvu za koju smo odradili sustav, odlučili smo se upravo zbog toga što je tog karaktera prva sajamska manifestacija na kojoj smo planirali nastupati – objašnjava Bratko.
 

Za mlade i stare

No, mogućnosti primjene su prema Bratku vrlo široke, pa već sada ima u planu prilagođavati sustav i drugim djelatnostima. Tvrdi da načelno sve djelatnosti kod kojih je frekvencija ljudi značajna mogu imati prednosti u upotrebi ovog sustava poput trgovačkih i poslovnih centara te zračnih luka. Izazov prilagodbe za svakog od njih neće biti jednak, ali je to je za Bratka čar toga posla. 
 
- Sustav ćemo naravno nadograđivati. Prva od sljedećih nadogradnji je korištenje djela sustava kroz mobilne telefone. Ta usluga se može pružiti, u slučaju hotela, samo gostima koji su u tom trenutku gosti hotela. Na taj način rješavamo moguće gužve kod terminala. Analizom smo utvrdili da generacije srednjih godina ili starije više koriste sustav preko kioska. No mlađe generacije, ako mogu birati, koristit će sustav preko mobilne aplikacije. Sustav koji smo predstavili u Poreču je u potpunosti funkcionalan, spreman za isporuku i integraciju korisnicima – rekao je Bratko. 
23. studeni 2024 01:27