Tržišnog lidera u proizvodnji stočne hrane, Fanon iz Petrijanca pokraj Varaždina, u sljedećih nekoliko godina čekaju nova ulaganja kojima će ponuditi nove proizvode. Ta obiteljska tvrtka u vlasništvu Marija Jarnjaka (od lani) i njegove majke Snježane Jarnjak bavi se i drugom proizvodnjom, peradarstvom, kao i skladištenjem. Proteklo je krizno razdoblje uspješno plovila između raznih scila i haribda, no zadržala je stabilnost poslovanja te najavila nova ulaganja; dosad su ona velikim dijelom bila usporena zbog prijašnjih kriza.
– Puno je planova – govori nam Mario, koji je ujedno direktor kompanije.
Poput umjetničke duše često se koristi stilskim sredstvima da bi dočarao misao, pa i za planove veli da vjeruje kako bi, kad bi postojala kartica bez limita, ‘sve te ideje uspješno ugledale svjetlo dana‘. Ali treba ići korak po korak, prije svega proizvesti nove proizvode, uvesti nove pristupe proizvodnji, onakve kakvi su vani. Razlozi su razni: promjena klime, genetika, očekivanja kupaca... Kaže da mnogo vremena, truda i resursa ulažu u istraživanja i razvoj. Pitamo ga što je s tvornicom riblje hrane, odgovara nam da treba vremena kako bi posložili održiv projekt. Objašnjava da ‘samo prvi ciklus pokusa na probavljivost pojedinih sastojaka traje šest mjeseci‘.
Doziranje AI-ja
– Nakon tih rezultata može se krenuti u ostale faze pokusa. Ako jedan od parametara ne odgovara predviđanju, vraćamo se na početak. Ali to nas tjera da budemo dinamični, da se razvija kadar koji će razmišljati izvan okvira. Hvala Bogu, Hrvatska ima puno skrivenih talenata koje treba otkrivati i dati im prostora. Prije tri mjeseca, nakon gotovo četiri godine, dobili smo rješenje o prijavi patenta za svoju tehnologiju Rupiol koja sada ulazi u drugu fazu u kojoj ćemo ulja obrađivati u obliku sapuna i masti. Uz tvornicu riblje hrane tu je i nova, moderna tvornica životinjske hrane u obliku gotovih i poluproizvoda na novoj lokaciji u Knegincu – kaže Jarnjak.
Ove godine započinju prve radove kako bi povećali kapacitete uljare u Petrijancu; investicija u to vrijedi oko pet milijuna eura. U planu je i otvaranje novog Cibo centra (njihova trgovina) te centra za ratarstvo u Ludbregu, kao i daljnje ulaganje u obnovljive izvore energije.
– Također ćemo obnoviti vozni park. Imamo 26 vlastitih kamiona, neki od njih ‘vrište‘ da ih se zamijeni. Kamate su izazov u svemu tome, ali vjerujem da će i državni osigurači u obliku HBOR-a i HAMAG-a biti od koristi – veli Jarnjak.
Interesira nas što je s umjetnom inteligencijom, no iskreno priznaje da su još u fazi upoznavanja s njom. Ali budući da kompanija ima, dodaje, respektabilan IT odjel, vjeruje da će je ‘polako dozirati ondje gdje će trebati‘.
– Volim biti oprezan pri korištenju takvih alata da ipak na kraju ljudski faktor bude odlučujući – veli.
Kako posluje i koje sve asove u rukavu ima kompanija Fanon te kako prolaze kroz generacijsku tranziciju možete pročitati u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.