Tržište je uistinu jako dobro reagiralo na naše usluge, i to u svim industrijama. Ovdje smo tek nešto više od šest mjeseci i možemo biti zadovoljni trenutačnim razvojem situacije. Svjesni smo da je pred nama mnogo posla, ali početni su rezultati jako obećavajući
Potražnja za uslugama u oblaku, ticale se one pohranjivanja podataka ili pak telefonije, iz godine u godinu bilježi rast, čemu je svakako kumovala i pandemija jer su u lockdownu tvrtke (napokon) shvatile važnost digitalne povezanosti, što je potaknulo i potražnju za SaaS (software as a service) uslugama. Doduše, u razvijenim zapadnim zemljama nešto više nego kod nas.
No, iako tvrtke u srednjoj i istočnoj Europi, pa time i u Hrvatskoj, tek nešto više od 10 posto ukupne poslovne komunikacije obavljaju preko clouda, njemačka tvrtka NFON, koja pruža poslovne govorne usluge na cloudu, uvidjela je na našem području priliku za rast te je potkraj prošle godine, u sklopu širenja u srednjoistočnu Europu, stigla na hrvatsko i slovensko tržište. NFON, izlistan na Frankfurtskoj burzi, domaćim je tvrtkama, pojednostavnjeno rečeno, ponudio lakšu poslovnu komunikaciju zamijenivši 'crne kutije iz podruma' s cloud-telefonijom.
Prema riječima Gernota Hofstettera, generalnog direktora NFON-a za Austriju i regiju CEE, odluka o širenju na hrvatsko tržište bila je pun pogodak jer se interes za njihovim uslugama među hrvatskim tvrtkama pokazao velikim. Hotelski i trgovački lanci, male tvrtke, pa i lokalne samouprave među prvim su im klijentima, a Hofstetter ističe da će se do 2025. godine četvrtina svih tvrtki u Hrvatskoj koristiti cloud-telefonijom.
Upravo u tomu vide svoj dio kolača, za što će uskoro, nakon varšavskog, otvoriti i hrvatski ured te zaposliti petero zaposlenika. No, fokus im je trenutačno na širenje partnerske mreže.
Iako je očekivano da će do 2025. godine 25 posto tvrtki u Hrvatskoj prebaciti svoju komunikaciju na cloud, i dalje je nedovoljan broj onih koji još nisu iskoristili prednosti takve komunikacije. Što mislite da je najveća prednost clouda u odnosu na klasične poslovne telefone?
– S cloud-tehnologijom nema potrebe za klasičnim telefonskim hardverima. Može biti implementirana i održavana mnogo lakše i jeftinije. U isto vrijeme daje vam mogućnost povećanja i smanjenja broja korisnika ovisno o vašim poslovnim potrebama. Jedino što trebate imati jest internetska veza, a omogućuje vam pozivanje i primanje poziva upotrebljavajući bilo koji uređaj; računalo, laptop, tablet, mobitel i ako je potrebno fiksni telefon ili sustav za konferencijske pozive – jellyfish.
Europsko tržište telefonije utemeljeno na cloud-tehnologiji raste stabilno i, kako predviđaju prognoze, taj trend nastavit će se u idućim godinama. Prema podacima iz tvrtki Cavell i MZA Data, do 2025. godine udio cloud-telefonije u tvrtkama mogao bi porasti za nekoliko posto na godinu, a prosječna stopa godišnjeg rasta poslovnih rashoda dosegnut će 12 posto. Trend povećane potražnje za cloud-komunikacijom postaje sve snažniji i u Hrvatskoj.
Prošle godine stigli ste na hrvatsko tržište sa svojim rješenjima iz sfere cloud-telefonije. Koje tvrtke su među vašim prvim poslovnim partnerima u Hrvatskoj i iz kojih sektora?
– Da, ušli smo na hrvatsko tržište prošle godine i od tada smo započeli suradnju s više partnera, a trenutačno smo u procesu potpisivanja novih partnera. Interes tržišta za našim novim partnerskim programom NGAGE zaista je velik, a jedan od novih i vrlo aktivnih partnera je Cloud Phone iz Pule, u potpunosti certificirana cloud-sustav tvrtka.
Ta suradnja daje nam veliku prednost na tržištu, a među prvim korisnicima naših usluga u Hrvatskoj su Falkensteiner Hotels & Residences na otoku Krku, kao i male tvrtke poput RBS-a Craft iz Garešnice koja se bavi proizvodnjom peleta. Razgovaramo s hotelskim lancima, trgovačkim lancima i općinama te gradovima koji su zainteresirani za pametna cloud komunikacijska rješenja.
Kako i kada ste se odlučili za širenje NFON-a na tržište srednjoistočne Europe, a time i Hrvatske?
– Prepoznali smo potencijal koji Hrvatska ima u cloud-telefoniji. Riječ je o tržištu koje je još na početku i koje ima veliki potencijal za rast. Predviđanja koja se odnose na cloud-komunikaciju diljem srednjoistočne Europe pokazuju da ima mnogo opcija za razvoj, a Hrvatska igra važnu ulogu u svakom od tih scenarija.
Danas je udio PBX komunikacije u Hrvatskoj 11,7 posto, a do 2025. godine doseći će 25,7 posto. To znači da će se u 2025. godini četvrtina svih tvrtki koristiti cloud-telefonijom. Drugim riječima, oko 88 posto tvrtki trenutačno je ne upotrebljava i tu vidimo svoju priliku. Međutim, svjesni smo da je ispred nas mnogo posla.
Kako ste zasad zadovoljni poslovanjem u Hrvatskoj?
– Tržište je uistinu jako dobro reagiralo na naše usluge, i to u svim industrijama. Ovdje smo tek nešto više od šest mjeseci i možemo biti zadovoljni trenutačnim razvojem situacije. Svjesni smo da je pred nama mnogo posla, ali početni rezultati su jako obećavajući.
Cijeli intervju pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog izdanja Lidera.