Za hrvatskom dentalnom medicinom potražnja na stranim tržištima, ali i na domaćem neprestano raste, zbog čega dentalni sektor bilježi kontinuirani rast i pozitivne poslovne rezultate. Ogromna prilika u tom smislu za Hrvatsku jest i dentalni turizam, jer pacijenti koji dolaze u Hrvatsku radi dentalnih usluga nerijetko žele upoznati turističku ponudu zemlje. Među strancima koji traže vrhunsku uslugu Hrvatska se visoko pozicionirala upravo zbog pristupačnijih cijena. S druge strane, Hrvati po svim istraživanjima ne kotiraju visoko po svijesti o oralnom zdravlju, stoga je izuzetno važna edukacija o utjecaju zdravih zubi za cjelokupno zdravlje pojedinca.
Upravo su rast i značaj dentalne industrije u Hrvatskoj bili tema današnjeg brifinga održanog u prostorijama Poliklinike Dentum, članice Adria Dental Groupa, u koju u podjednakom broju dolaze i domaći i strani pacijenti, najčešće Talijani, Belgijanci i Nijemci hrvatskog podrijetla. Osnivač ADG-a domaći je fond privatnog kapitala Provectus Capital Partners, a u nešto više od tri pol godine od osnivanja postala je najveća dentalna grupacija u Hrvatskoj te južnoj i jugoistočnoj Europi, s preko 700 zaposlenih, godišnjim prihodom od 60 milijuna eura, najvećim dentalnim laboratorijem u regiji, ali i planovima daljnjeg rasta u široj regiji, kako organskog tako i akvizicijama. Uz to je ADG pokrenuo konsolidaciju domaćeg dentalnog sektora u što je do sada investirano 60 milijuna eura.
Kao i brojne druge djelatnosti, i dentalna se medicina ubrzano digitalizira što mijenja način organizacije i poslovanja u cijelom sektoru, istaknuo je Gordan Muškić, predsjednik Uprave ADG-a.
– Suvremena dentalna medicina utemeljena je na digitalnim tehnologijama koje s jedne strane značajno povećavaju produktivnost i kvalitetu usluge, no s druge strane zahtijevaju ogromna ulaganja u tehnologiju i ljude, koja može podržati jedino financijski snažna kompanija. U ADG smo investirali u najbolje klinike, tehnologije i opremu te možemo ponosno reći da imamo kvalitetu usluge koja je na najvišoj razini, i tu se možemo mjeriti s najrazvijenijim tržištima na svijetu. Vidimo još mnogo prostora za rast, i na domaćem tržištu i na tržištima šire regije. Zadovoljni smo što smo pokazali da hrvatska dentalna medicina, koja je po kvaliteti jako visoko u EU, može napraviti i poslovni iskorak te se pozicionirati kao snažan i inovativan regionalni lider – dodao je Muškić.
Specijalizirani za kompleksne zahvate
ADG obuhvaća 13 dentalnih klinika na 16 lokacija, devet dentalnih laboratorija i više od 150 suvremeno opremljenih dentalnih ordinacija te ima direktnu prisutnost na tržištima Hrvatske, Slovenije i Italije. Kroz njihove ordinacije godišnje prođe preko 55 tisuća pacijenata te se u njima godišnje realizira preko 240 tisuća različitih dentalnih zahvata. ADG čine Arena Dental, Salona Dental, Rident, Dentum, Fiziodent, Dentex, Dragaš Dental Design, Primadent, Dentalni Center dr. Kovačič, Implant Centar Frankić, Kalmar Implant Dentistry i Implant Centre Martinko. U travnju ove godine ADG je otvorio dentalni laboratorij u Kastvu koji ima godišnju proizvodnju od preko 12 tisuća krunica.
U klinikama rade zahvate različite kompleksnosti, no specijalizirani su za najkompleksnije zahvate, napomenuo je Andrija Petar Bošnjak, glavni medicinski direktor ADG-a.
– Kirurška tehnologija koja se primjenjuje kod nas premašuje kapacitete sličnih grupacija u svijetu. Naši digitalni protokoli značajno skraćuju vrijeme koje pacijent provodi u ordinaciji, a za 50 posto skraćuju i broj nužnih dolazaka. Zbog visoke kvalitete usluge prepoznati smo kao centar izvrsnosti u ovom dijelu Europe, a naše ordinacije i novi dentalni laboratorij u Kastvu imaju status referentnih centara za testiranje najnovijih materijala i tehnologije najeminentnijih proizvođača u dentalnoj medicini – objasnio je Bošnjak.
Korporativna struktura u dentalnoj medicini
Sve članice grupacije zadržale su vlastite brendove, ali su danas poslovno snažnije nego što su bile prilikom ulaska u grupaciju. ADG je, naime, jedina dentalna servisna organizacija (DSO) u Hrvatskoj, ali i u široj regiji, koja klinikama u svojoj grupaciji osigurava krovne korporativne usluge, dok su klinike fokusirane isključivo na kvalitetu usluge koju pružaju pacijentima. Takav model je danas prevladavajući u dentalnom sektoru na razvijenim tržištima.
– Naša velika snaga jest što pacijent može istu kvalitetu usluge, ali i najbolji materijal i tehnologiju dobiti na svim našim lokacijama, u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji. Uvođenjem DSO modela donijeli smo korporativnu strukturu dentalnoj medicini u regiji. Takva organizacija donosi brojne prednosti, prvenstveno našim zaposlenicima i pacijentima, jer su naše klinike podjednako usmjerene na visoku kvalitetu radnog okruženja za zaposlenike i vrhunsku uslugu za pacijente, kako domaće, tako i pacijente koji dolaze iz europskih zemalja – istaknula je Ivana Murati Petrović, direktorica operativnog poslovanja ADG-a.
U ADG-u se trude biti i dobri poslodavci, pa uz materijalne uvjete koji su iznad prosjeka tržišta ulažu i u edukaciju ljudi kroz edukacije, programe stipendija za studente dentalne medicine te internu ADG Akademiju gdje planiraju educirati i dentalne stručnjake izvan njihove grupacije.
– Investiranje u edukaciju domaćih stručnjaka može otključati potencijal Hrvatske kao jedne od važnih izvoznika dentalnih usluga u EU – zaključio je Bošnjak.