Facebookova matična tvrtka Meta Platforms Inc. je objavila svoj drugi pad prihoda zaredom, dok se najveća društvena platforma bori s brojnim izazovima u poslovanju koji su zajedno ‘ukrali‘ više od pola trilijuna dolara njegove dosadašnje tržišne vrijednosti ove godine.
Tvrtka je izvijestila o tromjesečnom prihodu od 27,7 milijardi američkih dolara, dakle nešto iznad četiri posto manje nego prije godinu dana, nakon što je u prošlom tromjesečju zabilježilo pad od jedan posto. Cijena dionice Mete pala je više od pet posto u srijedu, za vrijeme velike rasprodaje dionica tehnološke industrije te se sada trguje po cijeni koja je posljednji put viđena 2017. godine, prenosi Wall Street Journal.
‘Meta ide u dobrom smjeru‘
Dionice Mete pale su za dodatnih 20 posto u trgovanju izvan radnog vremena nakon izvješća o zaradi. Kompanija se već neko vrijeme bori s mnoštvom izazova poput teške makroekonomske klime, sve snažnijeg konkurentskog TikToka i posljedica promjena u praćenju oglasa tvrtke Apple Inc. Sve je to uzelo danak u Metinom golemom oglašivačkom poslovanju.
Neki od tih problema osjećaju se u cijeloj Silicijskoj dolini, s Googleovom YouTube jedinicom koja je nedavno objavila pad prihoda od oglašavanja, a Snap Inc. je prošli tjedan objavio razočaravajuće rezultate.
Osnivač i izvršni direktor Mete Mark Zuckerbeg je rekao da je ohrabren napretkom kompanije u sve težem okruženju.
- Moram reći da trendovi naših proizvoda izgledaju bolje prema onome što vidim. Prilično sam uvjeren da ovo ide u dobrom smjeru - rekao je tijekom razgovora s analitičarima.
Meta također prolazi kroz ambiciozan i skup zaokret, udaljavajući se od svojih osnovnih proizvoda društvenih medija, uključujući Facebook i Instagram, prema futurističkom metaverzumu gdje korisnici mogu živjeti, raditi i igrati se u impresivnom online iskustvu.
Meta Reality Labs, jedinica tvrtke koja je najviše okrenuta prema virtualnoj stvarnosti i metaverzumu, objavila je prihod od 285 milijuna dolara za ovo tromjesečje, što je pad od gotovo 49 posto u odnosu na prethodnu godinu. Do toga je došlo zbog manje prodaje Quest 2 slušalica za virtualnu stvarnost, rekao je glavni financijski direktor Mete David Wehner. Jedinica je imala operativni gubitak od 3,7 milijardi dolara, a tvrtka je rekla da očekuje značajan porast brojki sljedeće godine.
Horizon Worlds, Metin vodeći metavarse proizvod za potrošače, ima manje od 200.000 mjesečno aktivnih korisnika, daleko manje od prvotnog cilja tvrtke od 500.000 korisnika do kraja ove godine, prema dokumentima tvrtke koje je ranije ovog mjeseca citirao WSJ. Također, tvrtka u srijedu nije objavila nove podatke o korisnicima za Horizon World.
Pad kakav tvrtka nije doživjela cijelo desetljeće
Iz Mete su rekli da se tvrtkina prosječna cijena oglasa smanjila za 18 posto na godišnjoj razini, jer se prilagođava Appleovim promjenama koje Meti otežavaju praćenje korisnika i serviranje personaliziranog oglašavanja. U istom kvartalu prošle godine prosječna cijena po oglasu je porasla za 22 posto.
Podsjećamo, kompanija je izvijestila o neto dobiti od 4,4 milijarde dolara za treće tromjesečje. To predstavlja četvrti put zaredom da je krajnji rezultat tvrtke pao, nešto što Meta nije doživila cijelo desetljeće. Prihod od oglašavanja za ovo tromjesečje iznosio je 27,2 milijarde američkih dolara, što je pad od gotovo 4 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Analitičari su predviđali da će Metini prihodi od oglašavanja pasti na 26,9 milijardi dolara, a zanimljivo je da oglašavanje predstavlja čak 98,2 posto ukupnih prihoda tvrtke. Kao i ostale kompanije, Meta se bori s potresenim tržištem digitalnog oglašavanja zbog rastuće inflacije i drugih čimbenika, uključujući rat u Ukrajini, koji uzrokuju usporavanje potrošnje na oglase.
- Trenutno je teško biti velika tvrtka za društvene medije. Suočavaju se s velikim pritiscima na prihode, upotrebu i sve lošiju ekonomiju - rekla je za WSJ Debra Aho Williamson, glavna analitičarka u Insider Intelligenceu. Podsjećamo, Meta je ove godine izgubila više od 550 milijardi dolara tržišne vrijednosti.
Reelsi daju dobre rezultate, ali još ne donose novac
U napetoj borbi protiv TikToka, Meta je dala prednost razvoju i rastu Reelsa, video formata kratke forme na Facebooku i Instagramu. Kompanija danas bilježi 140 milijardi Reels reprodukcija na platformama svaki dan, što je povećanje od 50 posto u odnosu na prije šest mjeseci, rekao je Zuckerberg.
- Trendovi izgledaju dobro i vjerujemo da dobivamo udio utrošenog vremena u odnosu na konkurente poput TikToka - dodao je.
Reels, međutim, nije tako lako monetizirati kao druge vrste sadržaja tvrtke, tako da dok se okreće prema prikazivanju više kratkih videozapisa, Meta ima tromjesečni pad prihoda od više od 500 milijuna dolara. Meta očekuje da će ovom promjenom doći na ‘neutralnije mjesto‘ u sljedećih 12 do 18 mjeseci.
Područje u kojem je Meta pokazala obećavajuće rezultate bilo je povećanje Facebookove ogromne korisničke baze, koja je iznosila 1,98 milijardi dnevno aktivnih korisnika, što je porast u odnosu na 1,97 milijardi prije tri mjeseca. Iz kompanije su rekli da Instagram sada ima više od dvije milijarde aktivnih korisnika mjesečno, dok je korisnička baza WhatsAppa premašila dvije milijarde aktivnih korisnika dnevno, a Sjeverna Amerika je najbrže rastuća regija aplikacije.