Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Ivan Kostanjšek (Etno Soul): Krenulo nam je kad smo 2020. potpisali prve ugovore s nekoliko trgovačkih lanaca

30. Studeni 2024.
IVAN KOSTANJŠEK
Iako se obitelj u Garešnici uspješno bavi građevinarstvom, Ivan Kostanjšek okrenuo se hrani. Pokušao je 2015. sa sadnjom borovnica, no pravi biznis krenuo je s proizvodnjom termički obrađenih jela. Glavni su mu kupci najveći trgovački centri u Hrvatskoj i Sloveniji, a upravo pregovara o suradnji s njemačkom tvrtkom, pa je izgledan skorašnji izlazak i na tržište te zemlje

Kaže se često da sve ostaje u obitelji, no katkad nije tako – ili barem ne sasvim. Iako postoje obitelji liječnika, odvjetnika, poduzetnika, bankara, glumaca ili novinara, dogodi se da idući naraštaj baš ne krene roditeljskim stopama. Otisne se u drugom smjeru kako bi mogao slijediti i ostvariti svoj životni san. A kad nasljednici odluče pokrenuti svoj posao u poduzetničkoj obitelji, potpuno drukčiji od obiteljskoga, i pri tome uspiju, čini se da je poduzetnički gen postojan.

Korak dalje u drugom smjeru otišao je Ivan Kostanjšek koji je, bez obzira na to što je mogao voditi očevu građevinsku tvrtku, odlučio baviti se poslom o kojem nije znao ništa. Usprkos tomu dobio je potporu i pomoć obitelji koja je shvatila da u njegovu naumu proizvodnje gotovih i polugotovih jela postoji nešto što bi moglo uroditi dobrim poduzetničkim plodovima.

S građevinarstva na hranu

U srpnju 2015. osnovao je tvrtku Zdravo voće i kupio tri i pol hektara zemlje u Rogoži, naselju pokraj Garešnice. Želio je podignuti nasad borovnica iako je radio u obiteljskoj građevinskoj tvrtki Novi stan koju je 1992. u Garešnici osnovao njegov otac Dragutin. Uz Kostanjšeka u njoj su radili njegova majka Ivanka te sestra Martina, koja je danas vodi s ocem. Iako je sve izgledalo vrlo jednostavno i podrazumijevalo se da ostane u očevoj tvrtki, Kostanjšek je imao drukčiju viziju svoje poslovne budućnosti.

– Oduvijek mi je bila želja baviti se hranom. U razgovoru s našim tadašnjim poslovnim partnerom rodila se ideja da se bavimo proizvodnjom i izvozom gotove hrane. Preimenovali smo tvrtku Zdravo voće u Etno Soul, prodali prije kupljeno zemljište za nasad borovnica, napravili poslovni plan, projekt pogona, osigurali financijsku konstrukciju, sagradili pogon u Velikom Grđevcu (Bjelovarsko-bilogorska županija, nap. a.), jer te godine u Garešnici još nije postojala industrijska zona, zaposlili radnike te pokrenuli proizvodnju. Većinu novca za osnivanje tvrtke i pokretanje proizvodnje osigurali smo s pomoću tvrtke Novi stan te kreditnom linijom poslovne banke, a jamstvom za kreditna sredstva pomogla nam je i tvrtka Kretex iz Garešnice, koja danas posjeduje deset posto udjela u Etno Soulu. Kandidirali smo se i za dobivanje novca europskih fondova, no nismo prošli na natječaju. Iako je tvrtka danas u 90-postotnom vlasništvu moje obitelji, u njoj sam zaposlen samo ja kao direktor. Želim da i moj sedmogodišnji sin Adrian i trogodišnja kći Mari sutra rade u njoj te da je dalje nastave uspješno voditi i razvijati – nada se Kostanjšek.

Početak poslovanja bio je težak, opisuje, zato što nije imao nikakvog iskustva u poslu s hranom, pa su prve dvije godine prošle u učenju, ispitivanju tržišta i uspostavljanju poslovnih kontakata. Kostanjšek veli da je trebalo mnogo upornosti i marljivog rada da Etno Soul stane na svoje noge. Okrenuo se domaćem tržištu, a prijelomnom godinom označava 2020., kad je potpisao prve ugovore nekoliko trgovačkih lanaca. Uslijedili su ugovori i s manjim distributerima, narudžbe su postale redovite te se povećala proizvodnja.

Ambicije s pokrićem

Etno Soul nudi termički obrađene proizvode koji skraćuju vrijeme pripreme hrane u restoranima i trgovačkim centrima te smanjuju mogućnost pogreške u pripremi. U ponudi ima proizvode od piletine, junetine i svinjetine, vegetarijanske proizvode te proizvode od krumpira. Kostanjšek posebno izdvaja, primjerice, panirano povrće, faširance od svinjetine i junetine, panirani pileći file, zagrebački odrezak, cordon bleu (punjeni odrezak), polpete od krumpira i kelja, zatim od riže i sira, marinirana krilca te panirani teleći odrezak.

Cijelu poduzetničku priču pročitajte u tiskanom ili digitalnom izdanju poslovnog tjednika Lider. 

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
07. prosinac 2024 10:15