Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Jedini sto posto domaći lanac benzinskih crpki cilja na 50 lokacija

28. Ožujak 2025.
Adria Oil
Za Adria Oil očito se kao dobar recept pokazala kombinacija veleprodajnih i maloprodajnih kanala.

Iako Hrvatska odavno nema pravu operativnu kontrolu nad Inom jer je razvodnila vlasnički udio i prepustila većinu vlasništva mađarskom Molu, naši građani još je smatraju domaćom kompanijom. U redu, i bez prave kontrole nad poslovanjem država je zadržala velik udio u Ini, no to je otvorilo priliku nekim novim trgovcima naftom i naftnim derivatima da se ukrcaju u otvoreni prostor.

To je zasad najbolje iskoristila kvarnerska kompanija Adria Oil koja se uspješno profilirala kao jedini lanac benzinskih postaja u stopostotnom hrvatskom privatnom vlasništvu, što joj sigurno pomaže kod kupaca koji vole kupovati hrvatsko.

Nije uvijek ta tvrtka bila sto posto u vlasništvu hrvatskoga kapitala. Osnovali su je u Malom Lošinju stranci, Continental Bridge Group iz SAD-a i Dumatrust Management Services iz Nizozemske, te se od početaka specijalizirala za opskrbu plovila gorivom. Postupnim širenjem poslovanja, ulaganjem u maloprodajnu mrežu i prepoznavanjem potreba tržišta narasla je do današnjih razmjera respektabilnog igrača na domaćem tržištu te na godinu ubire gotovo dvjesto milijuna eura prihoda od prodaje naftnih derivata.

Adria Oil od stranih su osnivača preuzeli Željko Mandarić i njegova tvrtka A-Z ulaganja, što je označilo početak jače ekspanzije mreže benzinskih crpki. Maloprodajna mreža Adria Oila od Mandarićeva je preuzimanja narasla s 22 na 37 crpki, što je pratilo i udvostručenje prihoda te porast broja zaposlenih sa 140 na 294.

– Osim benzinskih postaja, imamo instalirano više od stotinu spremnika kod veleprodajnih kupaca, mahom su to tvrtke iz sektora građevine i transporta. Taj model suradnje kupcima olakšava opskrbu svojih vozila gorivom jer mogu natočiti gorivo ili iz spremnika instaliranog u tvrtki ili na benzinskim postajama Adria Oila. Planiramo daljnji rast benzinskih postaja, fokus širenja bit će područje Istre, Kvarnera, Dalmacije i središnje Hrvatske. Svakako se ne ograničavamo na navedena područja. Zapravo, svaku lokaciju detaljno analiziramo i ovisno o tome donosimo odluku o preuzimanju lokacije. U inozemstvu smo trenutačno prisutni u djelatnosti veleprodaje te opskrbljujemo kupce na području Europske unije i trećih zemalja, a u smislu širenja maloprodajne mreže fokusirani smo na povećanje broja benzinskih postaja u Republici Hrvatskoj – konstatirao je za Lider član Uprave Adria Oila Aleš Golob.

U prijavljenoj djelatnosti NKD-a (Nacionalne klasifikacije djelatnosti) ‘Posredovanje u trgovini gorivima, rudama, metalima i industrijskim kemijskim proizvodima‘ Adria Oil jedno je od ukupno 29 poduzeća s javno objavljenim financijskim izvještajima i iskazanim prihodima za 2023. i u njoj je tržišni lider s udjelom od 80,8 posto. Međutim, nisu svi trgovci naftnim derivatima isti, barem što se tiče NKD-a.

Budući da je riječ o kategoriji koja se proizvoljno prijavljuje, društva često upisuju mnoge djelatnosti, pa tako ni veći igrači u maloprodaji naftnih derivata na kraju nisu završili u istoj kategoriji.

Cijelu kompanijsku priču pročitajte u tiskanom ili digitalnom izdanju Lidera. 

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
28. ožujak 2025 09:18