Piše: Anamarija Mujanović
Zhejiang Leapmotor Technology, kineski proizvođač električnih vozila, nastoji prikupiti čak jednu milijardu dolara u nečemu što bi bila najveća početna javna ponuda u Hong Kongu ove godine, testirajući tako ulagače u ovo brzorastuće tržište.
Tvrtka planira prodati oko 131 milijuna dionica u Hong Kongu u rasponu od 48 do 62 hongkonška dolara po dionici i tako prikupiti ciljanu svotu od 8,1 milijarde hongkonških dolara, odnosno jednu milijardu američkih dolara.
U Hong Kongu su ove godine samo dva uvrštenja donijela više od milijardu dolara, ali obje su bile sekundarne prodaje dionica kompanija koje već trguju na kineskim burzama, no svakako su vrijedne spomena. Tako je dobavljač baterijskih komponenti Tianqi Lithium prikupio 1,7 milijardi dolara u srpnju, a bescarinski trgovac na malo China Tourism Duty Free je prikupio čak 2,1 milijardu dolara prošlog mjeseca.
Lokalni su brokeri rekli da ulagači uglavnom nisu bili entuzijastični u vezi s gradskim IPO tržištem koje je ostalo usporeno tijekom prošle godine s obzirom da je Peking slomio brzorastuće kineske internetske i tehnološke grupe koje su nekoć bile odgovorne za većinu velikih kotacija u Hong Kongu.
‒ IPO tržište je u ovom trenutku u Hong Kongu mlako ‒ rekao je Dickie Wong, voditelj istraživanja tvrtke Kingston Securities, a napomenuo je i da većina lokalnih ulagača više ne sudjeluje u pretplatama na IPO jer ne mogu ostvariti nikakvu zaradu.
Izgledi industrije obećavajući
Leapmotorovo guranje na burzi ovog mjeseca uslijedilo je odmah nakon objave kineskog developera stambenih nekretnina China Vanke, odnosno njihove podružnice Onewo da planira prikupiti 784 milijuna dolara od početne javne ponude.
Kao i Onewo, Leapmotor je dobio znatnu potporu od temeljnih investitora. Državni investicijski fondovi kao što su Jinhua Industrial Fund i Zhejiang Industrial Fund, zajedno s još tri ulagača, obećali su kupiti oko 308 milijuna dolara vrijednih dionica.
Za razliku od Onewoa, koji se uvelike oslanja na prihode od opterećenog kineskog tržišta nekretnina, Leapmotorov temeljni posao električnih vozila djeluje u sektoru za koji se očekuje da će brzo rasti u nadolazećim godinama, zahvaljujući snažnoj potpori vlade.
Međutim, Wong iz Kingston Securitiesa govori da su ulagači manje voljni pripisivati visoke vrijednosti kineskim proizvođačima električnih vozila zbog dominacije postojećih igrača kao što je BYD, poznat kao "kineska Tesla".
‒ Izgledi industrije prilično su obećavajući, ali s druge strane, konkurencija je vrlo oštra među proizvođačima automobila ‒ rekao je Wong.
Ipak, Leapmotor je zabilježio neto gubitak od gotovo 414 milijuna američkih dolara prošle godine, a gubitak su ostvarili i u prva tri mjeseca ove godine. Priopćili su pak i da će prihode od kotacije koristiti za istraživanje i razvoj, povećanje proizvodnih kapaciteta i jačanje svoje prodajne mreže i brendiranja.
JPMorgan, China International Capital Corp, Citigroup i China Construction Bank zajednički su sponzori ugovora čija će cijena biti objavljena u petak. Leapmotor očekuje početak trgovanja 29. rujna.