Danski brodarski div Maersk, koji se smatra barometrom globalne trgovine, ne vidi znakove recesije u SAD-u budući da je potražnja za teretnim prijevozom i dalje velika, izjavio je izvršni direktor te tvrtke Vincent Clerc.
- Vidjeli smo da je u posljednjih nekoliko godina tržište brodskih kontejnera ostalo iznenađujuće otporno na sav strah od recesije koji je postojao - rekao je Clerc za CNBC-jev "Squawk Box Europe" dodajući da je potražnja za kontejnerima općenito bio dobar pokazatelj temeljne makroekonomske snage.
Zalihe roba koja se skladišti prije isporuke ili obrade u SAD-u više su nego što su bile na početku godine, ali nisu na razini koja je zabrinjavajuća ili za koju se čini da ukazuje na značajno usporavanje u bliskoj budućnosti, rekao je Clerc. Istaknuo je kako su narudžbe od mnogih trgovaca na malo u SAD-u i dalje prilično snažne što ukazuje na to da će se trenutačna razina potrošnje u SAD-u nastaviti.
Prošlog tjedna došlo je do iznenadne eskalacije zabrinutosti oko recesije u najvećem gospodarstvu svijeta, SAD-u, nakon niza slabijih od očekivanih podataka o radnim mjestima koji su podijelili ekonomiste i sudionike na tržištu.
U izvješću koje je objavila leasing platforma Container xChange navodi se da pokazatelji upućuju na to da su zalihe veće od potražnje, što znači manje ‘prosperitetno vrijeme‘ u nadolazećim mjesecima za trgovce kontejnerima, tržište logistike i trgovce koji su gomilali zalihe.
No, Maerskov Clerc kaže kako je tvrtka bila iznenađena otpornošću volumena kontejnera u posljednjih nekoliko godina te očekuje da će se to nastaviti u narednim kvartalima - bez naznaka da globalno gospodarstvo ide prema recesijskom području.
Prema njegovom mišljenju, kineski izvoz bio je pokretač velikih količina kontejnera jer se povećao globalni udio kontejnera koji potječu iz Kine ili idu prema njoj.
U Maersku su zabrinuti jedino zbog rastućih geopolitičkih napetosti u Crvenom moru, koje su prisilile brodarske tvrtke da preusmjere trgovačke rute oko južne obale Afrike, produžujući time vrijeme putovanja i smanjivši im kapacitete u globalnom sustavu što poskupljuje prijevoz.
Clerc je rekao kako očekuje da će se preusmjeravanja u Crvenom moru nastaviti barem do kraja godine. - To, naravno, zahtijeva više kapaciteta, tj. više brodova kako bi se globalna trgovina održala što kratkoročno gledano, znači povećanje troškova, kako u smislu potrebe za više brodova, tako i potrebe za više kontejnera u obavljanju posla koji se od nas očekuje – istaknuo je Clerc.
Clercov optimizam u vezi globalne trgovine dijeli i Marin Škufca, suvlasnik i izvršni direktor hrvatske kompanije koja se bavi pomorskim prijevozom i logistikom Liburnia pomorska agencija.
- Druga polovica godine je bitno aktivnija nego prvi dio godine tako da ja isto imam pozitivnu perspektivu i pozitivno vidim razvoj situacije. Vidimo da se trenutačno tržišna aktivnost pojačava i nema straha od globalne recesije. No živimo i radimo u prilično nestabilnom okruženju i bilo koja kriza može sve poremetiti sve. Logistički lanci su dosta nestabilni i mali poremećaji mogu stvoriti veliki problem – kaže Škufca, dodajući da je najveći problem s kojim se trenutačno suočava logistička industrija kriza u Crvenom moru.