RALU Logistika, tvrtka u vlasništvu Luke Rajića, dovršila je prije roka gradnju novoga skladišta za duboko zamrznute proizvode u poslovnoj zoni Dragošička u Rugvici, započetu lani u svibnju. Tako je zaključen njezin posljednji investicijski ciklus, vrijedan više od petnaest milijuna eura, kojim uz postojećih deset tisuća mjesta povećava svoje skladišne kapacitete zamrznutog režima za 6500 novih paletnih mjesta. K tome je RALU Logistika nedavno postala jedna od samo devetnaest logističkih tvrtki u cijeloj Europi koje su dobile najveći svjetski sigurnosni standard za prijevoz od duhanske industrije, što znači da zadovoljava najstrože sigurnosne standarde. Na taj su način stvoreni uvjeti za daljnji rast poslovanja na tržištu usluga 3PL-a u hladnom lancu. Riječ je, inače, o tzv. logistici treće strane, usluzi koju poduzeće podugovara s dobavljačem, a koja se sastoji od njegovih logističkih operacija, zadataka skladištenja, pripreme narudžbi i/ili prijevoza.
O toj investiciji, ali i o transportno-logističkom tržištu kod nas i u svijetu razgovaramo s predsjednikom Uprave RALU Logistike Mariom Mesarošem. Još je jedan povod za razgovor trideset peta obljetnica tvrtkina poslovanja, koja će se obilježiti ove godine. Usprkos našem inzistiranju Mesaroš iz nekog razloga nije želio otkriti koliki su bili lanjski prihodi i dobit, što nas je zanimalo jer je tijekom razgovora nekoliko puta spomenuo da je 2023. bila najbolja u tvrtkinoj povijesti.
Kako ste poslovali lani?
– RALU Grupa je 2023. zabilježila najbolju poslovnu godinu od svojeg osnutka, i to prema prihodima i broju zaposlenika, kojih danas zapošljavamo više od šest stotina. Ove godine planiramo daljnji rast širenjem logističkog segmenta s obzirom na nedavno završenu investiciju u dodatne skladišne kapacitete, a u segmentu transporta ulaganjem u novi vozni park.
A što je s volumenom posla?
– Ostvarili smo rast prihoda povećanjem poslovanja i važno je istaknuti da se RALU Logistika u posljednjih osam godina iz dominantno transportne kompanije transformirala u najveću neovisnu logističku kompaniju u zamrznutom i hlađenom režimu u regiji. Nekad smo većinu prihoda ostvarivali u transportnom poslovanju, danas već pola ostvaruje naša logistika. Investicijom u gradnju dodatnih 6500 paletnih mjesta udvostručili smo kapacitete dubokoga zamrzavanja, zbog čega klijentima možemo pružiti usluge koje im do sada zbog nedostatka prostora nismo mogli. Također smo spremni primiti nove klijente.
Koji su to klijenti?
– Mogu reći da radimo s najvećim hrvatskim trgovačkim lancima koji se našim skladištima koriste kao svojim centralnim skladištima, a i s najvećim hrvatskim i europskim proizvođačima prehrambenih proizvoda te kompanijama iz farmaceutske industrije. Klijenti su prepoznali važnost sigurne i kvalitetne usluge u logističkom dijelu.
S koliko klijenata radite?
– U segmentu logistike baza naših klijenata sastoji se od petnaest do dvadeset ključnih. Naši su klijenti najveći hrvatski trgovački lanci te veliki domaći i međunarodni prehrambeni proizvođači. U transportnom poslovanju u bazi je više od dvjesto klijenata, većinom su to tvrtke iz prehrambene i farmaceutske industrije.
Gospodarstvo u Europi stagnira. Nedavno je zabilježen oštar pad industrijske proizvodnje u EU-u. Transport i logistika uvijek su dobar indikator onoga što se događa u gospodarstvu. Osjetite li vi to u svom poslu?
– U transportu je osjetno usporavanje kolanja robe po tržištima EU-a, izrazito u Njemačkoj. Budući da znatan udio prihoda ostvarujemo na zapadnim tržištima, vidljiv je velik utjecaj na naše poslovanje. Može se očekivati i daljnje usporavanje ostalih gospodarstava EU-a, ali zasad ne možemo pretpostaviti dokad će se taj trend nastaviti.
A logistika?
– U logističkom dijelu poslovanja taj se trend za sada ne osjeti. Naravno, ne možemo znati hoće li se kriza sa zakašnjenjem preliti i na hrvatsko gospodarstvo.
Planiraju li preuzeti nekog logističara, bi li vlasnik Luka Rajić prodao tvrtku, što je najviše utjecalo na znatan rast prihoda RALU Logistike od 2020., ali i druge teme intervjua pročitajte u novom broju digitalnog i tiskanog izdanja Lidera.