Iako su mnogi to očekivali, čak možemo reći da je bilo pitanje vremena, došla je loša zima za medijske kuće i njihove zaposlenike. Novinske i TV kuće, filmski i televizijski studiji te divovi iz industrije zabave otpustili su stotine radnika samo tijekom prošlog tjedna ili se bore sa zahtjevima zaposlenika. Pojednostavljeno – medijska industrija očito je počela osjećati posljedice krize.
I to nas zapravo i ne čudi pretjerano. Usporavanje oglašavanja, ekonomska nesigurnost i strah od recesije sve više tjera velike medijske tvrtke na rezanje troškova i otpuštanja. Osim toga, kako objašnjava The Wall Street Journal, mnoge tvrtke su proteklih nekoliko godina potrošile velika sredstva na streaming usluge koje sada koče financijske rezultate, dok tradicionalni mediji i dalje ovise o oglašivačima, a broj gledatelja i pretplatnika se smanjuje.
Medijska otpuštanja
Walt Disney Co., Warner Bros. Discovery i Paramount Global izgubili su ukupno 2,5 milijardi dolara na streamingu samo u posljednjem tromjesečju i sada pokušavaju obuzdati troškove.
Warner Bros. Discovery suočava se s dodatnim izazovima zbog velikog duga koji proizlazi iz spajanja Discoveryja i WarnerMedia. Tvrtka, čija imovina uključuje HBO Max, Discovery+, filmske i TV studije Warner Bros. te kanale CNN i TNT, otpustila je više od 1000 radnika od završetka posla. Vijest o otpuštanju na CNN-u, bila je dio niza prošlotjednih otpuštanja.
Gannett Co. GCI, izdavač mnogih novina uključujući USA Today, u četvrtak je počeo s otpuštanjem više od 200 ljudi i to nakon što su prethodno ove godine otpustili 400 zaposlenika. Washington Post je u srijedu objavio da će prestati izdavati svoj nedjeljni tiskani magazin, što je rezultiralo gubitkom oko deset radnih mjesta, navodi Wall Street Journal.
Također, očekuje se i da će tvrtke NBCUniversala smanjiti broj radnih mjesta kao dio smanjenja troškova, a tvrtka je nedavno dovršila program dobrovoljnog umirovljenja. AMC Networks, poznat po emisijama kao što su ‘The Walking Dead‘ i ‘Better Call Saul‘, u utorak je priopćio da otpušta oko 200 ljudi kako bi uštedio resurse.
Prblemi zbog malih plaća
Iako je jedan od najpoznatijih dnevnih novina za kojeg znaju gotovo svi u svijetu, i New York Times (NYT) se suočava velikom krizom. Ovo im je prva kriza nakon 1970-ih, navodi BBC, a problemi se događaju jer osoblje zahtijeva bolje plaće i beneficije. Općenito, sve više zaposlenika u SAD-u zbog rasta troškova života želi poboljšati svoje uvjete rada, a kako je NYT jedan od rijetkih medija koji posluje s dobitkom, njegovi zaposlenici smatraju da je to razlog više za bolje plaće i benefite.
Krajem prošle godine NYT je zapošljavao oko 5000 ljudi, uključujući više od 2000 u novinarskim poslovima, a posljednji ugovor sa zaposlenicima je ispregovaran je 2017. godine, kada je tvrtka prolazila kroz poremećaj izazvan usponom tehnoloških divova koji su ‘ukrali‘ oglašivače. Od tada se tvrtka uspješno odmaknula od oglašavanja i potpuno se usmjerila na plaćene pretplate, a prema nedavnim informacijama iz tvrtke ove godine očekuju daljnji rast prihoda, navodi BBC, zbog čega su zahtjevi zaposlenika razumljivi.
Medijska industrija općenito se sve više bori sa osjetnim smanjenjem radnih mjesta, lošim benefitima za radnike i skromnim plaćama.
I digitalni mediji u krizi
No, situacija nije puno bolja niti u onim popularnijim, digitalnim, medijima. I digitalne medijske tvrtke pogođene su nesigurnim ekonomskim vremenima koja su mnoge od njih natjerala na masovna otpuštanja.
Netflix bila je jedna od prvih streaming kompanija koja je ove godine smanjila broj zaposlenih i troškove, otpustivši više od 400 ljudi. Neki stručnjaci tvrde da su Netflixovi potezi, koji su uslijedili nakon što je tvrtka izgubila značajan broj pretplatnika, potaknuli veći fokus drugih tvrtki s uslugama streaminga na kontrolu troškova i pokušaj poboljšanja profitabilnosti. Dodatne probleme stvara i činjenica da streaming tržište u SAD-u sazrijeva pa i konkurencija golema.
Također, Twitter je nedavno brojku od 7500 zaposlenika smanjio na njih manje od 2500 i to u samo nekoliko tjedana. Smanjenje broja zaposlenih najavio je i Amazon koji namjerava otpustiti 10.000 radnika ili otprilike 3 posto globalne radne snage, a prošlog je mjeseca i popularna Meta objavila da će 11.000 zaposlenika biti otpušteno iz računovodstva, što je 14 posto njihove ukupne radne snage, navodi Forbes.
U kolovozu je Snap najavio smanjenje svoje radne snage za 20 posto jer se bori s postpandemijom, a cijene dionica tvrtke su od početka godine drastično pale. U listopadu je i Microsoft objavio da će otpustiti gotovo 1000 radnika, a izgleda da val najava otpuštanja nije još niti približno gotov.
No, kako objašnjava The Wall Street Journal, moglo bi proći neko vrijeme dok se trenutna otpuštanja ne pokažu u ekonomskim podacima jer obično postoji jaz između trenutka kada ih tvrtke najave val otpuštanja i kada ljudi budu otpušten te stvarno napuste platne liste.