Ove je godine potrošeno rekordnih 9,12 milijardi dolara u kupnji putem interneta tijekom Crnog petka, prema podacima Adobea koji prati prodaju na web stranicama trgovaca.
Ukupna online prodaja na Crni petak porasla je 2,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, a za to je većinom zaslužna elektronika. Prodaja elektronike putem interneta porasla je 221 posto u odnosu na prosječan dan u listopadu. Igračke su još jedna popularna kategorija za kupce, s porastom od 285 posto, kao i oprema za vježbanje s rastom od 218 posto, objavio je Adobe.
Brojni potrošači prihvatili su fleksibilne načine plaćanja na Crni petak jer se i dalje bore s visokim cijenama i inflacijom. ‘Kupi sada, plati kasnije‘ plaćanja porasla su za 78 posto u usporedbi s prošlim tjednom, počevši od 19. studenog, a prihod od takve vrste plaćanja porastao je za 81 posto u istom razdoblju, prenosi CNBC.
Neki od ovogodišnjih najpopularnijih proizvoda uključivali su igraće konzole, dronove, Appleove i Dysonove proizvode te igračke poput Fortnitea, Robloxa, Blueyja, Funko Popa! i Disney Encanto, stoji u izvješću.
Kupci su na Crni petak također oborili rekord u ‘mobilnim narudžbama‘, jer je 48 posto online prodaje obavljeno na pametnim telefonima, što je povećanje u odnosu na 44 posto prošle godine.
Rekordna potrošnja dolazi nakon snažnog dana kupnje za američki Dan zahvalnosti, u kojem su potrošači na internetu izdvojili rekordnih 5,29 milijardi dolara, što je 2,9 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Prema Adobeu, kupci obično potroše oko dvije do tri milijarde dolara u online kupnji na dan.
Za trgovce na malo ove brojke mogu biti obećavajući pokazatelj sljedećih tjedana. Rane blagdanske prognoze su prigušene, a američki Target, Macy‘s, Nordstrom i drugi trgovci izvijestili su o zatišju u prodaji krajem listopada i početkom studenog. Raspoloženje potrošača također je oslabilo prošlog mjeseca jer se inflacija kreće blizu najviših razina u četiri desetljeća.
Iako je Crni petak završio, aktivnost e-trgovine ostala je jaka tijekom vikenda, prema Adobeovom izvješću. Također je objavio da očekuje da će potrošači potrošiti 4,52 milijarde dolara u subotu i 4,99 milijardi dolara u nedjelju, uoči najvećeg dana online kupovine u godini, Cyber ponedjeljka.
Očekuje se da će ove godine Cyber Monday privući 11,2 milijarde dolara potrošnje, što je 5,1 posto više u odnosu na prethodnu godinu, prema Adobeu.