Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Obitelj Budimić, Rotoplast: Trenutačno je najvažnije dovesti proizvodnju s više lokacija na jedno mjesto

29. Lipanj 2024.
Dorijan Naletina, izvršni direktor Rotoplastafoto Ratko Mavar

Sedamdesete su godine u Hrvatskoj bile razdoblje snažna ekonomskog rasta i industrijskog razvoja. U to vrijeme rodile su se neke tvrtke koje i danas uspješno posluju na domaćem i stranim tržištima, a jedna od njih je i Rotoplast. Kako to obično biva kada se posluje dulje od 50 godina, kerestinečka tvrtka koja se bavi proizvodnjom i tiskom fleksibilne ambalaže nastala je 1971. godine kao obrt, koji je tada otvorio Mate Budimić. Od tada je Rotoplast izrastao u velikog proizvođača, koji je od osnutka u domaćem privatnom vlasništvu kao obiteljska tvrtka, a danas su vlasnici tvrtke brat i sestra Miroslav Budimić i Mirela Mustapić.

Rotoplast nudi cjelovit proizvod, od grafičke pripreme, izrade tiskovnih formi do tiska, laminiranja, štancanja, preganja, laseriranja i konfekcioniranja, odnosno izrade različitih tipova vrećica. Kao jedan od vodećih proizvođača fleksibilne ambalaže u Hrvatskoj, u sklopu njegovih dugoročnih razvojnih planova su akvizicije te strateška partnerstva s komplementarnim tehnologijama i kompanijama.

– Vizija je oduvijek ista. Postati najbolji proizvođač višeslojne fleksibilne ambalaže u Hrvatskoj i jedan od vodećih proizvođača u široj regiji. Zbog toga nam je posebno važno biti pouzdan partner klijentima, bilo da je riječ o kvaliteti rješenja za ambalažu, kvaliteti prateće usluge, odnosu prema vlastitim zaposlenicima bilo društveno odgovornom poslovanju u cjelini – objašnjava Dorijan Naletina, Rotoplastov izvršni direktor.

Za sada bez stranih radnika

Rotoplast je u segmentu proizvodnje višeslojne fleksibilne ambalaže u prošloj godini ostvario prihod od 35 milijuna eura. U proizvodnim pogonima ukupno se proizvodi oko 8000 tona ambalaže na godinu na 20 tisuća kvadrata proizvodnog prostora i još se uvijek može pohvaliti da sve potrebe za ljudskim potencijalima uspijeva pronaći na domaćem tržištu, odnosno, u njemu nema stranih radnika. Proizvodnja se nalazi na više lokacija, što predstavlja organizacijski izazov u upravljanju tvrtkom. Da bi taj izazov riješili, u Rotoplastu su investirali u više od 50 tisuća kvadrata zemljišta, na kojem bi se u budućnosti objedinila proizvodnja. Za sada još uvijek uspijevaju pronaći radnu snagu u Hrvatskoj, ali svjesni su da bi to uskoro moglo postati mnogo izazovnije i da će morati biti spremni na drugačija rješenja ako među domaćim stanovništvom neće moći pronaći adekvatne kadrove u budućnosti.

Naši proizvodi najvećim se dijelom odnose na ambalažu za prehrambenu industriju kategorija poput mesa, ribe, mliječnih proizvoda, kave, tjestenine, praškastih proizvoda, konditorskih i snack-proizvoda, zamrznuti i svježi program te industriju pića. Osim prehrambenog sektora, tu su proizvodi odnosno ambalaža za higijenske potrepštine, deterdžente, hranu za kućne ljubimce, poljoprivredne proizvode itd. Naši su klijenti gotovo sve široj javnosti poznate tvrtke iz navedenih industrija, a koje posluju na domaćem, regionalnom i EU tržištu. U svakoj maloprodajnoj trgovini možete pronaći jako mnogo proizvoda koji su zapakirani u ambalažu proizvedenu u našim pogonima. Kod kuće sigurno svatko od nas ima veliki broj namirnica zapakiranih upravo u ambalaži koja je proizvedena u domaćem Rotoplastu – istaknuo je Naletina.

Ulaganja u nova rješenja

S obzirom na to da je fleksibilna ambalaža izrazito snažno zastupljena u prehrambenoj industriji, potražnja za njihovim proizvodima kontinuirano bilježi rast, unatoč povremenim oscilacijama kao što su korona i drugi globalni poremećaji na koje ni jedna branša nije imuna. Da poslovanje ide u dobrom smjeru pokazuju i brojevi odnosno kontinuirano ulaganje i proširenje prostornih te proizvodnih kapaciteta. Već neko vrijeme, a vrlo aktivno od 2019. godine, Rotoplast se bavi istraživanjem i razvojem reciklabilnih rješenja te upotrebljava mnogo standardnih i novih materijala, koje kombinira na način da dobije reciklabilne strukture. Samo tijekom posljednje četiri godine investirano je oko 15 milijuna eura u rast prostornih i proizvodnih kapaciteta te razvoj rješenja za pakiranje. 

Cijelu priču pročitajte u digitalnom ili fizičkom izdanju poslovnog tjednika Lider 

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
29. lipanj 2024 13:15