Iako su još u siječnju ove godine trebali biti objavljeni natječaji za izbor drugog pružatelja zemaljskih usluga u zračnim lukama Zagreb, Split i Dubrovnik, po čijem se završetku bi se u tim zračnim lukama pojavila konkurencija, to se nije dogodilo.
Kao razlog za odgodu natječaja iz Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo, koja je trebala raspisati natječaje, naveli su ‘pitanja vezana za zaštitu tržišnog natjecanja‘, ne obrazlažući detaljno što to konkretno znači.
– Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo trenutno provjerava dvojbenu praksu pojedinih zračnih prijevoznika i pružatelja zemaljskih usluga na drugim europskim zračnim lukama, a koja može s aspekta tržišnog natjecanja negativno utjecati na postavljene uvjete i konačni rezultat tendera. U svakom slučaju, HACZ radi na što bržem rješavanju prethodnih pravnih pitanja vezanih uz sam tender kako bi isti bio raspisan u što kraćem roku – odgovorili su iz HACZ-a.
Inače, spomenuti natječaji za drugog pružatelja zemaljskih usluga se prema Pravilniku o pružanju zemaljskih usluga trebaju raspisati nakon što pojedina zračna luka prijeđe brojku od dva milijuna prihvaćenih i otpremljenih putnika u jednoj godini, kako bi se pružio pristup aerodromskoj infrastrukturi neovisnim zainteresiranim pružateljima zemaljskih usluga. Tri zračne luke i ranije su dosegnule brojku od dva milijuna putnika godišnje, no pandemija koronavirusa i posljedično smanjenje broja putnika odgodilo je primjenu spomenutog Pravilnika. A sada je odgođeno zbog ‘tržišnog natjecanja‘.
Trenutačno zemaljske usluge u Splitu i Dubrovniku pružaju same zračne luke, dok je u Zagrebu od 2022. godine turski Havaş postao vlasnik tvrtke MZLZ Zemaljske usluge, kompanije koja je do tada obavljala sve poslove vezane uz prihvat i otpremu putnika, tereta i zrakoplova u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb.