Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Oglašavanje bi za Netflix moglo predstavljati izazov

28. Srpanj 2024.
foto Shutterstock

Pod pritiskom da smanje svoje gubitke, razne kompanije namijenje proizvodnji zabavnog sadržaja, odlučile su prodati više svog sadržaja Netflixu kao što je to učinio Disney ranije ove godine. Nakon što je poznata platforma namijenjena emitiranju filmova i serija pobijedila konkurenciju u prijenosu sadržaja svojoj publici, došao je red na bitku u reklamiranju, a pitanje koje visi u zraku glasi: hoće li Netflix uspjeti u tome? 

Tvrtka i dalje ostaje neosporen lider u prijenosu video sadržaja. Prošlog tjedna platforma je prikupila još jednu veliku količinu pretplatnika i prihoda, time dobivajući više od 8 milijuna korisnika u razdoblju od travnja do lipnja. Prihodi su porasli na 9,6 milijardi dolara, što je 17 posto dok je neto dohodak skočio za skoro trećinu.

Porast brojki pospješila je tvrtkina prošlogodišnja odluka o zabrani dijeljenja lozinke za pristup platformi te ponuda jeftinije pretplate sa reklamama. Hit serije poput serije Bridgerton i Baby Reindeer također su privukle nove korisnike.

U vrijeme kada se suparničke platforme muče privući korisnike i postići profit, Netflix, sa svojom operativnom maržom od 27 posto i snažnim slobodnim novčanim tokovima, predmet je zavisti mnogih sličnih platformi. Dionice, koje su porasle za 35 posto u proteklih 12 mjeseci, dosegnule su novu najvišu razinu ovog mjeseca. Uz oko 30 puta veću zaradu, ima prednost u odnosu na konkurentske streaming operatere. No porast broja pretplatnika zbog ukidanja dijeljenja lozinki ne može potrajati. Rast korisnika će se usporiti. To bi se moglo dogoditi već u sljedećem tromjesečju, s težim usporedbama od prošle godine. Netflix planira prestati izvještavati o tromjesečnim brojevima pretplatnika od sljedeće godine.

Ovo predstavlja upitan potez koji bi se mogao tvrtki obiti o glavu jer bez uvida u rast pretplatnika, investitori će biti prisiljeni usredotočiti se na druge davatelje sličnih usluga. Netflix će morati početi zarađivati ​​više novca putem oglašavanja kako bi zadržao rast cijene dionica.

Problem je što je Netflix još uvijek podosta slab u oglašavanju. Dok YouTube i Amazon imaju dobro osmišljene oglasne strojeve, Netflix tek počinje graditi vlastitu oglasnu tehnološku platformu. Analitičari Emarketera predviđaju da će Netflix ove godine ostvariti 760 milijuna dolara prihoda od oglašavanja. To bi značilo samo 2,7 posto tržišnog udjela u takozvanom povezanom TV oglašavanju. Hulu i YouTube imaju po 12 posto, dok Amazon ima 11 posto.

Netflixova jeftinija opcija podržana oglasima ima više od 40 milijuna globalno aktivnih mjesečnih korisnika. Platforma mora više raditi na unovčavanju tih klijenata. To znači prikazivanje više oglasa ili čak uvođenje oglasa tamo gdje ih do sada nije bilo. Amazonov Prime Video, oglasuje prikazuje kao zadani način rada te korisnici moraju platiti više kako bi izbjegli oglase.

Korisnici Netflixa imat će manje tolerancije prema oglasima i sukladno tome, od njih se može tražiti da plate više kako bi uživali u gledanju sadržaja bez oglasa. Nakon godina predstavljanja svojeg brenda kao alternative tradicionalnoj televiziji bez oglasa, Netflix se suočava s dosad najtežom bitkom.

21. studeni 2024 20:07