OVI indeks za veljaču povećan je za jedan posto u odnosu na siječanj, što je znatno niža stopa od siječanjskih pet posto, a rast je blago usporio i na godišnjoj razini, na 1,2 posto, objavio je u petak Ekonomski institut, Zagreb (EIZ), iz kojeg izdvajaju i rast broj oglasa u kojima se traži srednja stručna sprema.
- Prema desezoniranim podacima, OVI indeks je u veljači zabilježio povećanje od jedan posto u odnosu na prethodni mjesec, što je značajno niža stopa u odnosu na siječanj kada je indeks porastao za pet posto na mjesečnoj razini. Na godišnjoj razini indeks je porastao za 1,2 posto u odnosu na veljaču prošle godine, što je najmanja stopa rasta u posljednje dvije godine i upućuje na blago usporavanje - navodi se u objavi na internet stranicama EIZ-a.
- Ipak, sudeći prema desezoniranim podacima za prva dva mjeseca ove godine, umjeren rast na kvartalnoj razini izvjestan je i u prvom tromjesečju ove godine - procjenjuju analitičari Instituta.
Prodavač, kuhar i konobar i nadalje su najtraženija zanimanja, iako su konobar i kuhar u veljači zabilježili smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini. Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u veljači je zabilježeno u zanimanjima programer i kuhar, dok je najveće povećanje opaženo kod prodavača, učitelja i vozača, navode iz EIZ-a.
- U odnosu na veljaču 2022. godine, značajnije se povećao udio oglasa u kojima se tražila srednja stručna sprema (s 29,6 na 32,8 posto), dok se istovremeno udio oglasa u kojima se tražila niska kvalifikacija smanjio s 10,7 na 10,3 posto - zamjećuju analitičari EIZ-a.
Kao i u siječnju, udio oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno porastao je s 43 na 45,3 posto, dok se udio oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno u godinu dana smanjio s 43,5 na 41,1 posto.
Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje jedino u istočnoj Hrvatskoj, dok se broj oglasa najviše povećao u jadranskim regijama, na sjevernom Jadranu za 11,2 posto te za 5,4 posto na južnom Jadranu, ističu iz EIZ-a.
Pritom navode kako se na sjevernom Jadranu najviše povećala potražnja za prodavačima, a najveći pad zabilježen je u kategoriji liječnika i stomatologa.
Na južnom Jadranu najveći rast potražnje zabilježen je kod zanimanja prodavač, vozač i učitelj, dok je smanjenje broja oglasa najizraženije bilo kod zanimanja kuhar i konobar, zaključuje se u objavi EIZ-a.
OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).