Tvrtka Knauf, tvornica gipsa i gipsanih proizvoda u vlasništvu njemačke obitelji Knauf, koja od 2004. proizvodi na mjestu nekadašnjeg Kningipsa u selu Uzdolju jedini je ozbiljan poslovni subjekt u općini Biskupija kod Knina i jedna od najuspješnijih velikih tvrtki u Šibensko-kninskoj županiji. Premda je tvrtka čak pet puta nagrađena HGK-ovom Zlatnom kunom koja se u poslovnom svijetu smatra simbolom uspješnosti i kvalitete u poslovanju, prosječni stanovnik Šibensko-kninske županije o toj samozatajnoj tvornici usred demografski opustjelog ruralnog kraja pored glavne i jedine ceste koja spaja Šibenik sa Drnišem i Kninom, teško bi složio jednu suvislu rečenicu.
Uglavnom je nepoznat podatak da je sa lani ostvarenih više od 373 milijuna kuna prihoda od čega na izvoz otpada više od 134 milijuna kuna i sa sto milijuna kuna dobiti, tvrtka Knauf na samom vrhu ljestvice uspješnih poduzeća u Šibensko-kninskoj županiji. Koji je recept za uspješno poslovanje na ekonomski devastiranom sjeveru županije na kojem je Knauf gotovo jedina uspješna tvrtka, pitamo Nebojšu Kereša, direktora Knaufa za Hrvatsku i BiH, a on odgovara da poziciju tržišnog predvodnika nose već desetljećima i da je tajna u neupitnoj kvaliteti i dostupnosti proizvoda te u brzini isporuke. Knauf trenutno zapošljava 134 ljudi, od čega 99 u tvornici u Biskupiji, a 35 u podružnici u Zagrebu zajedno s komercijalno tehničkim prodajnim predstavnicima.
Na pitanje o poteškoćama sa pronalaskom radne snage i ograničenjima u smislu činjenice da je sjever Šibensko-kninske županije demografski opustio, Kereš kaže kako uspješno savladaju taj izazov.
- Ljudskost je jedna od naše četiri temeljne vrijednosti kojima se vodimo u poslovanju, naša nit vodilja. Ovo nije floskula već je to doista tako, a to je nešto što ljudi osjete. Naši zaposlenici nisu samo ljudi iz okolice Knina i Drniša već imamo zaposlene ljude i iz Šibenika. Činjenica da, unatoč znatnoj udaljenosti i dislociranosti tvornice od grada Šibenika (45 kilometara), postoji veliki interes za zaposlenjem u tvrtki Knauf, također ide u prilog izrečenoj tvrdnji i govori o tome kakav smo poslodavac. Zadovoljstvo zaposlenika nam je prioritet, a postižemo ga vrlo dobrim uvjetima rada, konstantnim ulaganjem u naše zaposlenike, edukacijama i našim odnosom prema zaposlenicima – govori nam direktor tvrtke Knauf koja pokazuje da su joj zaposlenici važni i organiziranjem neformalnih druženja zaposlenika i dodjelom jubilarnih nagrada za 10, 15, 20 i 30 godina djelovanja i rada u Knaufu. Važnost i utjecaj tvrtke za kraj u kojem posluje je velik, a suradnja s lokalnom zajednicom značajna.
- Naša važnost se prvenstveno očituje u broju radnih mjesta, mogućnosti zaposlenja i ostanka u ovom kraju. Uobičajena praksa naše tvrtke je podrška lokalnoj zajednici i njihovim lokalnim projektima u vidu financijskih donacija ili donacija u materijalu, kao što je nedavno bio slučaj s donacijom materijala za izgradnju dječjeg vrtića u općini Biskupija. Sponzori smo i raznih lokalnih sportskih turnira, kao i lokalnih sportskih klubova – rekao nam je Kereš i zaključio da je tvrtki Knauf bitna društvena uloga i povezanost s lokalnom zajednicom te da je njihova odgovornost razvijati posao u najboljem interesu tržišta i investirati u društvenu zajednicu u kojoj djeluju.
Tvornica u Uzdolju kod Knina dio je multinacionalne kompanije s obiteljskom tradicijom, koja posluje u više od 60 zemalja na pet kontinenata, a temelje kojoj su u bavarskom gradiću Iphofenu u kojem je sjedište kompanije udarili braća Alfons i Karl Knauf. Tvornica u Hrvatskoj posluje od 2004. na samom nalazištu gipsane rude i nekadašnjeg Kningipsa u čiju je obnovu uloženo 27 milijuna eura.