Tesla ponovno spušta cijene svojih električnih automobila u SAD-u i diljem Europe, prema nedavnoj objavi na službenoj stranici tvrtke.
Taj bi potez također mogao pomoći Tesli da se kvalificira za više federalnih poreznih olakšica za električna vozila u SAD-u i tamo (ali i u inozemstvu) ostvari još veću prodaju svojih automobila. U Europi je snizila cijene Modela 3 i Modela Y u Austriji, Francuskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, Norveškoj, Švicarskoj i Velikoj Britaniji.
Reuters je izvijestio da je Tesla u Njemačkoj snizila cijene Modela 3 i Modela Y s 1 posto na oko 17 posto, ovisno o konfiguraciji. Podsjećamo, Teslin Model 3 bio je najprodavanije električno vozilo u Njemačkoj u prosincu 2022., a slijedio ga je Model Y. Tvrtka je tako pobijedila Volkswagen i njihovo popularno električno vozilo ID.4 u Njemačkoj.
Teslin Model 3 po svojoj sniženoj cijeni sada je usporediv s Volkswagenovim početnim električnim automobilom, ID.3.
Subvencije nikad nisu na odmet
Prema neovisnom istraživaču industrije električnih vozila, TroyTeslike, cijena novog Tesla Modela 3 u SAD-u pala je između 6 posto i 14 posto, ovisno o konfiguraciji, a cijena Modela Y pala je za oko 19 posto, također ovisno o konfiguraciji.
Model 3 je Teslin ‘početni sedan‘. Neki će reći da je Model Y sportsko terensko vozilo (SUV), a drugi ga pak karakteriziraju kao crossover. Tvrtka je također snizila cijene svojih skupljih vozila u SAD-u, kao što su Model S i popularni Model X.
Činjenica je da električna vozila ispunjavaju uvjete za porezne olakšice u SAD-u, ovisno o njihovom obliku ili kategoriji u koju spadaju, njihovoj učinkovitosti i dometu, kao i o maloprodajnoj cijeni koju preporučuju proizvođači.
Vlada SAD-a odgodila je postavljanje novih pravila o nabavi sirovina i komponenti baterija kako bi se proizvođači automobila kvalificirali za porezni kredit od 7,500 dolara na električna vozila barem do kraja ožujka 2023.
To znači da Tesla (i drugi proizvođači EV-a) za sada mogu kupovati dijelove i potrebne minerale za proizvodnju od dobavljača širom svijeta, a još uvijek ispunjavaju uvjete za neke subvencije za EV. Oni koji se pak žele kvalificirati za savezne subvencije moraju dovršiti konačnu proizvodnju svojih električnih automobila u Sjevernoj Americi prema trenutnim, privremenim pravilima.
Najnoviji popusti Teslinih modela mogli bi tvrtku dovesti do toga da iskorištava prednosti poreznih olakšica za električna vozila, a također postoji opasnost od horde nezadovoljnih kupaca koji su pristali preuzeti isporuku novih Teslinih vozila prije kraja 2022. po višim cijenama.
Ranije ovog mjeseca, Tesla je već razljutila neke kupce - one koji dolaze iz Kine. Tvrtka je tamo također snizila cijene svojih Modela 3 i Modela Y nakon što su mnogi pristali preuzeti isporuke po višim cijenama prije 31. prosinca. Neki od kupaca čak su organizirali prosvjede i tražili rabate, ali Tesla nije posustala, navodi Reuters.
Nove tvornice, veća proizvodnja
Krajem prosinca, tvrtka je snizila cijene svojih vozila, Modela 3 i Modela Y za oko 7,500 dolara kako bi potaknula kupce da preuzmu isporuke prije kraja četvrtog kvartala. Tesla je također ponudila nekim američkim kupcima besplatno punjenje u vrijednosti od 10.000 milja (na Tesla Supercharging stanicama) ako pristanu preuzeti isporuku prije kraja godine.
Unatoč popustima, u četvrtom tromjesečju 2022. Tesla je prijavila isporuke 405,278 vozila i proizvodnju 439,701 vozila. Tvrtka je govorila dioničarima da dugoročno očekuju 50 posto godišnjeg rasta isporuke vozila, ali je u četvrtom tromjesečju izmakla tom cilju i očekivanjima analitičara.
Tesla sada upravlja svojom prvom tvornicom za sklapanje vozila u SAD-u u Fremontu u Kaliforniji, novijom tvornicom u Austinu u Teksasu, svojom prvom inozemnom tvornicom u Šangaju i novijom tvornicom u Gruenheideu u Njemačkoj.
Proizvodni kapacitet tvrtke trebao bi biti puno veći 2023. nego prethodnih godina s navedenim novim tvornicama, ali ‘medvjeđi‘ analitičari izrazili su zabrinuti zbog potencijalnog pada potražnje.
Tesla se sada ipak suočava s nešto većom konkurencijom, višim kamatama i sporijom potrošnjom nego posljednjih godina, napisali su analitičari Bernsteina u bilješci 12. siječnja.
- Vjerujemo da mnogi investitori podcjenjuju veličinu izazova potražnje s kojima se Tesla suočava - dodali su.
Tesla 25. siječnja 2023. planira objaviti svoje rezultate za četvrti kvartal 2022. pa bismo tada trebali i saznati kakva su predviđanja tvrtke za narednu godinu. Što ih čeka, to nam je tek za otkriti.