Inflacija u supermarketima u Ujedinjenom Kraljevstvu porasla je na 14,7 posto, a prosječni iznos koji Britanci godišnje odvoje na ‘špeceraj‘, ako nastave kupovati iste artikle, popeo se na 682 funte, prenosi The Guardian.
Cijene prehrambenih proizvoda bile su 14,7 posto više nego prije godinu dana u listopadu, izvješćuje tvrtka za istraživanje tržišta Kantar Worldpanel, budući da su kupci i dalje pogođeni sve većim troškovima.
To je ujedno i najveći zabilježeni iznos, a najbrže rastu cijene margarina, mlijeka i hrane za pse. Također, Kantar upozorava da je ‘još uvijek prerano odrediti gornju granicu‘ rasta cijena, što znači da bi one potencijalno mogle biti još i veće.
Prodaja općenito jeftinijih vlastitih robnih marki trgovačkih lanaca porasla je za 10,3 posto u listopadu, što znači da su ljudi na taj način pokušali uštedjeti. To potvrđuje i činjenica da je prodaja najjeftinijih asortimana robnih marki porasla za čak 42 posto. No tržište robnih marki raslo je daleko sporije, za 0,4 posto.
Fraser McKevitt, voditelj maloprodaje i uvida u potrošačke navike u Kantaru, rekao je da opet imaju rekorno visoku inflaciju cijena namirnica.
– Nešto više od četvrtine svih kućanstava, 27 posto, kaže da se sada bore s financijskim poteškoćama, što je dvostruko više od omjera koji smo zabilježili prošlog studenoga. Devet od deset njih kaže da su im više cijene hrane i pića glavna briga, odmah iza računa za energiju, tako da je jasno koliko inflacija u trgovinama pogađa ljudske novčanike i povećava njihove brige u kućanstvu – rekao je McKevitt, a konstatirao je i da je pala prodaja artikala za Noć vještica ove godine, dok je 32 posto manje kupaca kupovalo tradicionalni britanski božićni puding nego u ovo doba prošle godine.
Prodaja prehrambenih proizvoda od početka kolovoza do kraja listopada porasla je za 5,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani, ali kada se u to uračuna inflacija, zabilježen je pad prodanih količina proizvoda.
Diskonti Aldi i Lidl ponovno su najbrže rastući trgovci mješovitom robom u proteklih 12 tjedana, s rastom prodaje od 22,7 posto (Aldi) te 21,5 posto (Lidl). Morrisons i Waitrose su zabilježili pad prodaje od 4,6 posto i 1,9 posto.