Jedan od najvećih hrvatskih autoprijevoznika Ricardo proslavio je početkom studenoga 30 godina poslovanja. Na simboličnoj razini taj bi broj možda mogao značiti novi zamah kompanije u vlasništvu Milana Vrdoljaka s obzirom na to da se definitivno othrvala udaru koji je pretrpjela padom Agrokora. A taj zamah u opipljivom smislu potvrđuje još jedna novost – početkom studenoga Ricardo je preuzeo osječku autoprijevozničku tvrtku Orao.
Preuzimanjem Orla (lani je imao 102,3 milijuna kuna prihoda, upola manje od Ricarda) Ricardo nije samo postao veći, nego je time Vrdoljakova tvrtka posredno stekla, osim Fortenovinih tvrtki, još jednog strateškog partnera – Pipunićevo Žito. Naime, donedavni vlasnik Orla Mato Pipunić brat je Marka Pipunića i za Žito je radio velik dio svoga posla, pa će Ricardo sada prevoziti robu za ključne poljoprivredno-prehrambene kompanije u Hrvatskoj.
– Uskoro ćemo Orao pripojiti Ricardu, tako da mogu biti zadovoljan tom akvizicijom. Njome smo dodatno ojačali konkurentsku poziciju na tržištu te zaokružili i ujedinili sve prednosti obiju tvrtki kao pretpostavke za poboljšanje poslovnih rezultata – ističe Vrdoljak.
Glavna snaga je povjerenje
Nakon trideset godina poslovanja i teškoća s kojima se Ricardo suočavao proteklih godina zato možemo reći da je riječ o novom zamahu. Na proslavu 30-godišnjice stigao je velik broj poslovnih ljudi iz cijele zemlje, što bismo u mnogim prilikama okarakterizirali kao uobičajeno razvijanje i održavanje dobrih odnosa u biznisu, no ne želeći ispasti pristrani i patetični, željeli bismo reći da je kod Vrdoljaka u pitanju ipak nešto više – najveća snaga njegove kompanije nije u financijama i voznom parku, a ni u broju poslovnih partnera – najveća je snaga u tome što je Vrdoljak tijekom svoje poslovne karijere izgradio povjerenje i među partnerima i unutar ostaloga poslovnog svijeta. Postoje mnogi vrlo korektni poduzetnici, ali za malo kojeg bismo ovako otvoreno to napisali u tekstu bez straha da će nas netko optužiti za prikrivenu reklamu.
Nekima od nas ostale su urezane u sjećanje Vrdoljakove riječi u možda najdirljivijem intervjuu objavljenom u Lideru prije više od četiri godine kada je Ricardo kao Agrokorov jamac došao u nikad težu situaciju, u kojoj je prijetila neisplata plaća i obveza prema dobavljačima. No, kao u filmu, govorio je tada Vrdoljak, ‘dobivali smo novac od partnera od kojih u tom trenutku to nismo očekivali. Tražili smo rezone zašto nam je netko platio ranije i nismo ih mogli naći‘. Neki poslovni partneri su mu tek kasnije priznali da su imali varijantu B, ali nisu imali obraza raskinuti ugovor s Ricardom.
Osnivač Ricarda kaže da njegovanje odnosa s dobavljačima predstavlja važnu kariku u poslovanju kompanije. Upravo zahvaljujući tome kompanija ima dobru suradnju te dugoročne i bliske odnose sa svim svojim ključnim dobavljačima, što je važno u svakom vremenu, a pogotovo u ovom kriznom.
Stabilnost dobavnih lanaca jedan je od dobrih pokaza- telja stabilnosti tvrtke, ako ne računamo povremenu promjenu dobavljača temeljenu na zdravoj tržišnoj ponudi. No neke su situacije nužno morale izmaknuti kontroli kompanija, u Ricardovu slučaju riječ je o obnovi voznog parka. Zbog kašnjenja isporuke nakon pokidanih dobavnih lanaca kompanija je lani bila prisiljena prolongirati obnovu voznog parka, no stvari i tu idu nabolje.
Cijeli tekst pročitajte u aktualnom digitalnom i tiskom izdanju Lidera.