Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Rizik modernog poslovanja: inovativnost nije garancija uspjeha

05. Svibanj 2022.
piše:Roko Kalafatić

Kao da je bilo jučer kad su na svjetsko tržište izašli prvi pametni telefoni s prednjom kamerom i nedugo nakon njih i selfie stickovi. Ipak, čini se da je to u svijetu moderne tehnologije davno zakopano jer je Snap, kompanija poznata po aplikaciji Snapchat, nedavno predstavila svoj novi izum - Pixy.

Riječ je o letećem dronu koji stane na dlan, a njegova funkcija primarno je ona za okidanje fotografija. Iz kompanije poručuju da Pixy leti na četiri unaprijed postavljene putanje, a može i mirovati u zraku, kružiti i pratiti osobu koja ga vodi. Sve to bez daljinskog upravljača ili bilo kakvog podešavanja.

Fotografije koje dron napravi korisnici Snapchata će moći automatski prebaciti na Snapchat Memories nakon njegovog leta i na snimljene uradke dodavati razne efekte i filtere prije objavljivanja na Snapchat ili ostale platforme. Pixy je već sada dostupan, ali samo u SAD-u i Francuskoj s trenutnom cijenom od 300 američkih dolara, a dostupan će biti, kažu, dok ga ima na zalihama.

Ima li na tržištu mjesta za neobične proizvode?

Makar je riječ o novitetu, ova futuristička naprava nije prva inovacija koju je kompanija plasirala na tržište. Podsjećamo da je ne toliko davne 2016. godine Snap izbacio Spectacles - naočale koje su opremljene s malom kamerom, a izvršni direktor Snapchata Evan Spiegel tada je govorio da će navedeni proizvod jednog dana biti sveprisutan baš kao i mobilni telefoni. Unatoč hrabrim predviđanjima, Snap je već 2017. godine izgubio gotovo 40 milijuna dolara na uređaju nakon čega su kreirali unaprijeđenu verziju Spectacles naočala koje i dalje nisu dostupne za kupovinu.

Ipak, velike se nade polažu u Pixy budući da dronove sve više prihvaćaju obje strane: industrija i javnost. Izvršni direktor kompanije Nationwide Drones, Owens Jenkins, za BBC je komentirao da je korištenje dronova već mainstream u medijima, kinematografiji, anketama i inspekcijama i da nema razloga zašto nebi postali još popularniji "Ako je mali, lagan i spor, mala je vjerojatnost da će uzrokovati bilokakvu štetu ili ozljedu. Ne vidim zašto dronovi nebi napravili jednak boom kao pametni telefoni".

Istina je da je teško da će dron koji teži 101 gram moći bilokoga ozlijediti, a iz Snapa su poručili da proizvodi kao Pixy podliježu lokalnim, državnim i saveznim zakonima o tome tko ih može upravljati te kako i kamo bi trebali letjeti, ali i pozivaju sve korisnike da obrate pozornost na primjenjive zakone o korištenju dronova.

Nekima je budućnost svjetlija, a neki su već u gabuli

Makar je za Snapovu novu kreaciju još prerano reći hoće li biti uspješan pothvat ili preslika njihovih nesretnih Spectacles naočala iz 2016. godine, isto se ne može reći za Zuckerbergovu Metu koja niže poslovne neuspjehe i uzaludna ulaganja, a ubrzo otvaraju i fizičko prodajno mjesto.

Dućan će biti otvoren u Burlingameu u Kaliforniji za nekoliko dana, a u njemu će se nalaziti proizvodi budućnosti kao što su Ray-Ban AR naočale, Portal pametna kamera, Quest i Beat Saber. Martin Gilliard, voditelj Meta Store-a je rekao da u dućanu neće 'prodavati metaverzum', ali se nadaju da će ljudi dolaziti i izlaziti iz trgovine s malo više znanja o njihovim proizvodima.

U nadi je spas, kažu mnogi, ali Mark Zuckerberg, vlasnik Mete, nalazi se u nezavidnoj situaciji još otkako je prošle godine poručio cijelom svijetu da će sve svoje napore ulagati u razvoj metaverzuma. Unatoč naporima, cijene dionica kompanije u zadnjih nekoliko mjeseci padaju u sve dublju provaliju pa se promijenila i Zuckerbergova retorika.

"Meta će usporiti s nekim od naših investiranja zbog trenutne brzine kojom naš biznis raste", poručio je vlasnik Mete nedugo nakon rezultata prvog kvartala 2022. godine u kojoj se pokazalo da je zarada kompanije iznosila 7 i pol milijardi dolara, što je 21 posto manje u odnosu na proteklu godinu.

21. studeni 2024 19:53