Predsjednik Uprave Klimaopreme Sergio Galošić ekskluzivno za Lider govori o osnivanju Amelicor holdinga ističući da snažni brend znači veću prepoznatljivost na internacionalnoj razini. Galošić je i predsjednik HUP-ove udruge metalne industrije, a njegov stav je da su nužne brze promjene, ne samo poduzetnika nego i državne administracije, kako bi se moglo odgovoriti na izazove tržišta.
Zbog čega je osnovan Amelicor holding i kako će to se odraziti na Klimaopremu?
– Klimaoprema je prije svega tehnološka kompanija, od samog početka još od davne 1975., tvrtka je ulagala u tehnologiju i proizvodnju, kada je nicala s 12 zaposlenika iz podruma jedne kuće u Samoboru i proizvodila ventilacijske rešetke. Kontinuirano i promišljeno ulaganje u tehnologiju omogućilo je Klimaopremi da postane jedna od najkonkurentnijih tvrtki u Europi u proizvodnji segmenata ventilacijskih sustava, kao i u inženjeringu čistih prostora, prvenstveno u farmaceutskoj industriji, a zatim u healthcareu i mikroelektronici. Ono što smo u našem rastu zamijetili, u marketinškom smislu, a osobito na inozemnom tržištu, jest problem brenda Klimaopreme.
Naime, s jedne strane brend Klimaopreme lokalno je snažan, tehnološki i proizvodno, no internacionalno ne tako prepoznatljiv. Razmišljali smo zapravo kako naš brend Klimaoprema zadržati, a da ga uz manje modifikacije unaprijedimo te ojačamo prepoznatljivost. Povrh toga, uz brend Klimaoprema, unutar naše grupe kompanija postoje još neki brendovi. Jedan od njih je MCRT, njemačka kompanija koju smo akvizirali u travnju prošle godine. MCRT (Micro Cleanroom Technology) bavi se komplementarnim poslovima Klimaopremi, razvojem i proizvodnjom tehnologija za potrebe čistih soba proizvodnjom mikro elektronike. Pored MCRT-a unutar grupacije nalazi se KOER, tehnološka tvrtka koja je razvila infrastrukturu prve hrvatske virtualne elektrane. U tom smislu, nametnula se potreba za novim, snažnim, krovnim brendom koji će na neki način pomoći našim postojećim brendovima kod internacionalizacije.
Imajući u vidu potrebu za brendingom, put nas je doveo do hrvatske brending agencije Fabular, s izrazito velikim internacionalnim iskustvom pa je iz suradnje s njima proizišao brend Amelicor, složenica dviju engleskih riječi ameliorate (poboljšati, unaprijediti) i core (središte, srž), što je konotacija na poboljšanje života kao srž našeg poslovanja.
Kako se u cijelu priču uklopila njemačka tvrtka MCRT, što ste dobili tom akvizicijom i kako se to odrazilo na poslovanje?
– Kada smo radili strategiju razvoja Klimaopreme, zapravo zaključili smo da ukoliko želimo disperzirati rizik i osigurati kontinuitet poslovanja, Klimaopreme, moramo ući u neka nova znanja, nove tehnologije odnosno nova tržišta. Budući nam je cleanroom dio core businessa, sasvim je logično bilo da planiramo ulazak u nova područja cleanrooma, u ovom slučaju za potrebe proizvodnje mikroelektronike, jedno od najpropulzivnijih tržišta u Europi. Slijedom naše strategije, otvorila se mogućnost pristupiti jednoj njemačkoj kompaniji koja se bavi upravo onime što je nama bio strateški cilj. Budući je MCRT obiteljska kompanija, a s obzirom da smo to i mi, nije bilo teško pronaći zajedničke vrijednosti i interese pa smo pripajanje završili relativno brzo i učinkovito.
Jeste li stopostotni vlasnici?
– Nismo, ali to je nebitno, imamo 75 posto udjela, s mogućnošću dokupa ostatka. Vodili smo računa da tvrtka mora nastaviti kontinuirano poslovanje te zadržati radnike, a zapravo najbolji način je bio da postojeći vlasnici ostanu partneri u kompaniji te da pokažemo djelatnicima da nam je zajednički cilj prosperitet tvrtke. U trenutku kupnje MCRT je imao oko 70 zaposlenika, danas ih ima preko 100.
Kakav je financijski, tržišni i kadrovski udio Klimaopreme u Amelicoru?
– Klimaporema je baza svega i čini najveći udio u cijelom Amelicoru. I dalje će ostati najsnažnija poluga i temelj razvoja kompanije, a Amelicor holding će se više baviti optimizacijom i ujednačavanjem zajedničkih usluga, pomoći će u marketingu i razvoju ljudskih potencijala, plasiranju naših novih kompanija i voditi računa o internacionalizaciji cijele grupacije.
Koliko Amelicor ima zaposlenika i gdje će biti njegovo sjedište?
– Grupa Amelicor osnovana je u Hrvatskoj, gdje će imati i sjedište, a broji oko 850 zaposlenih. Imamo više od 300 inženjera različitih struka, što je temeljna snaga razvoja kompanije. Grupa Amelicor brinut će se o ulaganju u nove tehnologije, koje će nam u budućnosti osigurati još bolju poziciju na svjetskom tržištu.
Hoće li uskoro biti novih akvizicija?
– Da, kontinuirano promišljamo o novim izazovima, tržištima i novim prilikama. Smatramo da je sada najbolja prilika ići u nove investicije, kako u Hrvatskoj tako i vani. Smatramo se vrlo konkurentnom internacionalnom kompanijom koja je ponikla iz Hrvatske.
Cijeli intervju pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog izdanja Lidera.