Ivan Bešlić, suosnivač i dosadašnji operativni direktor (Chief Operating Officer) tvrtke Sofa IT koja stoji iza sportske platforme Sofascore, nakon trinaest godina napušta svoju poziciju i preuzima funkciju glavnog direktora za strategiju (Chief Strategy Officer). Na taj se korak odlučio, kako sam kaže, jer je osjetio ‘svojevrsno zasićenje s dnevno operativnim zadacima‘.
– Smatrao sam da na nekoj drugoj funkciji, kao suosnivač, mogu napraviti puno više. Ovog ljeta sam i definitivno shvatio da sam spreman za promjenu – rekao je Bešlić, kojeg će na poziciji COO-a platforme za praćenje sportskih rezultata uživo zamijeniti dosadašnji Head of Development, Karlo Levak.
– Na svim svojim voditeljskim pozicijama vodio sam se mišlju da je moja uloga otkloniti sve prepreke na koje članovi tima nailaze, kako bi se oni mogli posvetiti svojim dnevnim zadacima. Biti COO znači upravo to – omogućavanje nesmetanog rada kompanije i podrška svim timovima. Karijeru sam uvijek usmjeravao u tom smjeru, nadajući se da ću jednog dana imati priliku preuzeti jednu takvu zahtjevnu ulogu – poručio je Levak koji će svoju novu funkciju i službeno preuzeti s prvim danom nove godine.
Bešlić se o svojoj novoj ulozi oglasio i na LinkedInu, spominjući da se sada okreće ‘strateški dugoročnim projektima‘ koji će tvrtki pomoći da dostigne ‘kontroverzni i vrući pojam jednoroga‘. Za Lider je otkrio o kojim se planovima radi.
– Davno smo si zacrtali ‘neostvariv‘ cilj, a to je da naša sportska platforma bude ta koja će imati sve rezultate, sa svakog sportskog događanja koje se održava bilo gdje na svijetu. Svako poboljšanje u proizvodu ili unutar organizacije na kojem radimo kao tim ima svrhu učiniti Sofascore platformu najboljom na svijetu. Danas taj cilj ne djeluje niti daleko, niti neostvarivo – izjavio je Bešlić za Lider.
Nova tržišta
Podsjećamo, posljednjih osam godina Sofa IT kontinuirano bilježi rast prihoda, dobiti i broja zaposlenika. Tijekom 2022. godine tvrtka je uprihodila 15,4 milijuna eura, s neto dobiti od gotovo 4,5 milijuna eura, a ove godine bilježi rast prihoda od 30 posto. Prošle godine imali su 106 zaposlenih, dok su ove godine taj broj povećali za 35 posto, odnosno na 143.
– Takav rast timova omogućuje jačanje Sofascorea prvenstveno na tržištima diljem Južne Amerike, koja su velika i u njima još uvijek vidimo velik potencijal. U budućnosti ćemo se usmjeriti na tržišta poput Italije, Sjedinjenih Američkih Država i Ujedinjenog Kraljevstva, gdje želimo izgraditi brend Sofascorea. Naša se platforma koristi već sada u gotovo svakoj državi svijeta, ali da biste izgradili brend, morate biti spremni uploviti u nove izazove, što mi već neko vrijeme jesmo – a sada imamo i čvrstu strukturu koja to može učiniti na najbolji mogući način – dodao je Bešlić.
Također, promijenjena je i upravljačka struktura tvrtke. O ambicioznim planovima za rast u idućim godinama ubuduće će odlučivati novooformljena šesteročlana Uprava, koju sada uz Levaka čine i Ivana Mikanović, Chief Human Resources Officer, Josip Stuhli, Chief Technology Officer, Marijan Živić, Chief Product Officer, Branimir Karačić, VP of Marketing te Toni Jermaniš, VP of Data Operations. Bešlić i Hrkać će biti u Nadzordnom odboru koji će strateški usmjeravati tvrtku.
– Pomagat ćemo im u izazovima koji nam dolaze, a bit će ih mnogo ako želimo ostvariti naš zacrtani cilj i postati sportska platforma broj jedan na svijetu – zaključio je Hrkać, koji ostaje na svojoj poziciji izvršnog direktora.
25 milijuna mjesečnih korisnika
Sofascore u nadolazećim mjesecima planira pokrenuti dodatne velike projekte u području umjetne inteligencije, s ciljem da platforma postane još relevantnija, kvalitetnija i fokusiranija na svakog pojedinca, a s projektom Sofascore Editor cilj je okupiti sve amaterske lige diljem svijeta koje se odmah mogu pratiti na istom mjestu kao i najveća sportska natjecanja.
Kako su Hrkać i Bešlić, prijatelji iz školskih klupa jednom prilikom izjavili, unatoč brojnim ponudama za preuzimanje, svoju tvrtku koju su osnovali zajedno 2010. godine ne žele prodati jer im financije nisu prepreka za daljnji rast.
Sa sjedištem na zagrebačkim Vrbanima postali su platforma koja na globalnoj razini ima 25 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, a trenutačno se putem Sofascorea može pratiti ukupno 25 sportova, na 43 različita jezika.