Kao rezultat strateških promjena i fokusiranja na osnovne djelatnosti, a temeljeno na dugoročnome poslovnom smjeru Grupe, kako nam je objašnjeno u Fortenovi, gasi se Abrakadabra, dosad najveća investicija u hrvatsku internetsku trgovinu. Prema ondašnjoj službenoj verziji, Agrokor je 2016. u pokretanje svog webshopa uložio oko šest milijuna eura (neslužbena je verzija bila za nekoliko milijuna eura viša), s ambicijom da od njega dugoročno stvori jednog od vodećih igrača u online trgovini u jugoistočnoj Europi.
Na Abrakadabrinim internetskim stranicama kupci su nedavno obaviješteni da će webshop prestati poslovati zaključno s posljednjim danom kolovoza, a posljednji dan za obavljanje kupnje na Abrakadabri bio je 12. kolovoza. Budući da je Abrakadbra bila trgovina neprehrambenim proizvodima među kojima je bila zastupljena i tehnička roba, koja podliježe obvezi trgovca za izdavanje jamstva, kupcima je obećano da će brigu o svim pitanjima povezanima s jamstvima, reklamacijama i isporukama narudžbi preuzeti korisnička podrška, koja će ostati aktivna još dvije godine.
Iako je pokrenuta s planom da već u prvoj godini poslovanja ostvari prihod od prodaje od dvadesetak milijuna eura, Abrakadabra se nikada nije uspjela ni izdaleka približiti tom iznosu. Sâm start njezina poslovanja bio je mnogo slabiji od očekivanoga, a onda se dogodio Agrokorov krah koji je, kako se sada pokazuje, bio i početak njezina kraja. Fortenovinoj tvrtki A007 Plus, nositeljici brenda Abrakadabra, doduše, prihodi su postojano rasli u posljednjih pet godina (od 1,3 milijuna eura 2019. do 5,3 milijuna 2023.), ali isto joj je tako postojano rastao i godišnji gubitak, koji je lani premašio dva milijuna eura.
Ako smo dobro shvatili Fortenovinu formulaciju da će ‘Abrakadabra voditi brigu i biti odgovorna prema svim svojim zaposlenicima kojima je omogućen kontinuitet zapošljavanja‘, to bi trebalo značiti da će njezinih 26 zaposlenika biti raspoređeno unutar Fortenova grupe.