Ukratko
StoryEditor

Filip Dodić (Zlatarna Dodić): Znanje, strast, kvaliteta i preciznost naše su vodilje pri izradi svakog komada nakita

08. Svibanj 2024.
Razlog zbog kojega Zlatarna Dodić desetljećima uživa dugogodišnje povjerenje kupaca leži upravo u znanju. Ono je krovni nazivnik kvalitete i preciznosti koje su utkane u izradu svakog komada nakita. Direktor i vlasnik Filip Dodić treći je naraštaj koji vodi tu tvrtku i vjerojatno najmlađi školovani draguljar te gemolog u Hrvatskoj

Znanje je naša najveća vrijednost – poruka je Zlatarne Dodić, koja to i dokazuje činjenicom da je Filip Dodić, njezin direktor i vlasnik, vjerojatno najmlađi školovani draguljar i gemolog u Hrvatskoj. Završio je, naime, ugledni Američki gemološki institut u Londonu 2018. te je u Belgiji specijalizirao ugradnju dijamanata u nakit pod mikroskopom. Kao treći naraštaj koji nastavlja obiteljsku zlatarsku tradiciju započetu 1971., bavi se procjenom i nabavom (polu)dragoga kamenja, njegovom ugradnjom u nakit, dizajnom nakita, savjetovanjem i prodajom, a njegov brat Franjo zadužen je za proizvodnju nakita, maloprodaju, marketing i uvođenje suvremenih tehnologija.

Zašto je važno za vaše poslovanje to što ste školovani draguljar, odnosno gemolog?

– Ovom poslu treba pristupiti iznimno detaljno. Za svaki kamen potrebni su mišljenje i procjena stručnjaka, pogotovo sada kada se na tržištu pojavljuje mnogo sintetičkog kamena. Konzistentnost kvalitete i sigurnost da je ono što prodajemo autentično moguće su jedino ako smo sami sigurni i znamo sve o dragom i poludragom kamenju. Kad se osvrnemo na svoju tradiciju i razlog zbog kojeg uživamo dugogodišnje povjerenje kupaca, to je znanje. Ono je krovni nazivnik pod kojim su isprepletene strast, kvaliteta i preciznost koje su naše niti vodilje pri izradi svakoga komada nakita. Mislim da geslo naše brend-kampanje ‘Znanje je naša najveća vrijednost‘ najtočnije predstavlja našu aspiraciju i vrijednost zbog koje nam se kupci opetovano vraćaju i daruju nam povjerenje.

Kako ste poslovali prošle godine? Prema javnim podacima, 2022. uprihodili ste 5,5 milijuna eura, što je 3,4 milijuna više nego 2021. Što je utjecalo na toliki rast prihoda?

– Rast prihoda veći od šezdeset posto rezultat je širenja maloprodajne mreže, širine asortimana, kvalitete i posebnog dizajna nakita, ljubaznosti i stručnosti prodajnog osoblja te ulaganja u promidžbu. Vjerujemo kako je ključna poruka naše nove kampanje ‘Znanje je naša najveća vrijednost‘ glavni razlog zbog kojega nam kupci daruju povjerenje. U 2023. opet imamo snažan rast prihoda, veći od trideset posto u odnosu na prethodnu godinu.

image

Filip Dodić

foto

Znači da je smjena generacija na čelu Zlatarne prošla vrlo uspješno.

– Brat Franjo i ja, treća generacija Dodića, vodimo obiteljski posao, ali u razvoj poslovanja uključena je cijela obitelj koja neumorno stvara i živi taj posao. Bez podilaženja ikomu, velik je broj djelatnika s nama godinama i njih smatramo dijelom obitelji te su oni jednako kao i mi zaslužni za to što sve više ljudi nosi nakit Dodić.

Tko kupuje vaš nakit? Je li to jedan od načina ulaganja? Koji proizvodi su najtraženiji? 

– Mnogo je različitih ciljnih skupina koje prepoznaju vrijednost kupnje nakita Dodić. Nakit se kupuje kao dar za posebne i svečane prigode te za svakodnevno nošenje kao odraz osobnog stila. Trenutačno je vrijeme u kojem je pojačana sezonalnost nakita sa svetim simbolima, a ulazimo i u sezonu vjenčanja, u kojoj su najtraženiji vjenčano prstenje i nakit za vjenčanje, uz neizostavne zaručničke prstene koji su traženi tijekom cijele godine. Vrijednost zlata kao sirovine za proizvodnju nakita godinama stalno raste te se na njega svakako može gledati kao pametno ulaganje i kao dio obiteljskog nasljeđa, ali mislim da simbolična vrijednost nakita nadilazi njegovu materijalnu vrijednost.

Kako nabavljate dijamante i koliko stoji prosječni dijamant?

– Dijamante nabavljamo u Antwerpenu i to redovito, na mjesečnoj razini. Osobno pregledavam svaki kamen, bez obzira što nabavu vršimo preko dugogodišnjih renomiranih i certificiranih partnera koji imaju vlastite brusionice dijamanata. Oni su sami po sebi jamstvo da radimo isključivo s ‘conflict free‘ dijamantima te da je ono što je deklarirano po pitanju kvalitete dijamanta ono što će kupci dobiti. Mi sve dodatno potvrđujemo Dodić certifikatom kvalitete. Jako je teško odnosno nemoguće odgovoriti na pitanje cijene prosječnog dijamanta, ali se s njim često susrećem. Postoji mnogo činitelja koji utječu na cijenu, pa tako recimo dijamant od jednog karata može imati preko 100 različitih cijena. Na krajnju cijenu utječe poznati ‘4C‘ (eng. cut, clarity, color, carat weight) odnosno rez, čistoća, boja i karat.

image

Filip Dodić

foto

Cijene zlata u stalnom su porastu. Kako njega nabavljate?

– U trenutku ovoga razgovora kilogram zlata stoji 69.200 eura. Samo u posljednjih mjesec dana vrijednost zlata porasla je za 15 posto; za usporedbu, u prosjeku godišnje raste osam posto. Zlato većinom nabavljamo iz LBM-ovih (London Bullion Market Association) rafinerija. Drugi dio nabave realizira se otkupom zlata na našim prodajnim mjestima koje nakon otkupa šaljemo u rafinerije na obradu odakle dobivamo čisto zlato koje se poslije upotrebljava u izradi nakita.

Zašto smatrate da stroj neće nikada zamijeniti ljudske ruke?

– Strojevi su znatno olakšali proizvodni proces, ali završna obrada nakita u obliku poliranja, ugradnje kamena i drugoga nezamisliva je bez ljudskog dodira. S druge strane, ljudi upravljaju strojevima te su razvili i strojeve i softvere za upravljanje strojevima. Ponosni smo na majstore koji rade u našoj radionici i zahvalni na tome što predano rade poslove u kojima je potreba visoka razina preciznosti i vještine.

U što najviše ulažete? Koje nove tehnologije uvodite?

– Neprekidno osuvremenjujemo svoju majstorsku radionicu u zagrebačkoj Dubravi kako bismo mogli poduprijeti fazu snažnog rasta u kojoj se trenutačno nalazimo, baš kao i u standardizaciju procesa, edukaciju i motivaciju tima iz proizvodnje i na prodajnim mjestima. Mnogo više nego prethodnih godina ulažemo u promidžbu. Svjesni smo da će sve to zajedno osigurati daljnji rast, ali i zadržati visoku razinu kvalitete nakita i usluge.

image

Filip Dodić

foto

Hoćete li onda širiti maloprodajnu mrežu?

– Da, svakako. Iako imamo internetsku trgovinu kojom pokrivamo cijelu Hrvatsku, fizička prodajna mjesta za sada imamo u dva najveća hrvatska grada, Zagrebu i Splitu, te u Plitvice Mallu u blizini Nacionalnoga parka Plitvička jezera, a cilj je da budemo što bliže svojim vjernim kupcima, kojih ima diljem Hrvatske i u susjednim zemljama.

Zašto ste se odlučili i na kolekciju tradicijskoga hrvatskog nakita?

– Budući da mi u obitelji cijenimo i njegujemo tradiciju, tako je i ta kolekcija bila sasvim logičan slijed stvari. Hrvatski tradicijski nakit posvetili smo generacijama spretnih i vrijednih zlatara koji su godinama prije nas čuvali hrvatsku kulturnu baštinu. Ta kolekcija jedna je od prodavanijih u našem asortimanu, atraktivna je svim našim ciljnim skupinama, a posebno bih istaknuo turiste, koji sve više traže kvalitetan nakit koji predstavlja naše podneblje. Drago mi je što sve češće biraju nakit Dodić koji tako postaje dio njihove priče koju prepričavaju dalje.

Izrađujete i nakit po narudžbi 3D modeliranjem?

– Da, izrađujemo nakit po narudžbi. Što se tiče 3D modeliranja, na našem prodajnom mjestu Dodić Diamonds u zagrebačkoj Ilici vizualiziramo i izrađujemo 3D model prije izrade unikatnih modela nakita. 3D model omogućuje nam da i klijent i mi budemo sigurni prije izrade da smo zajedno obratili pozornost na sve detalje i želje. Naši kupci uključeni su u sve faze procesa izrade unikatnog nakita i drago nam je što im možemo pružiti to iskustvo. Često je dodatna vrijednost našim kupcima što u procesu izrade nauče mnogo o izradi nakita i (polu)dragom kamenju. 

image

Dodić Zlatarna

foto
22. studeni 2024 07:34