Grayling, globalni lider u strateškim komunikacijama, danas je predstavio već tradicionalni godišnji izvještaj o trendovima za 2025. godinu ‘Kreiranje prednosti u neizvjesnom svijetu‘, ističući ključne izazove i prilike koje oblikuju poslovno okruženje. Na temelju uvida dobivenih iz ankete provedene među 500 vodećih poslovnih ljudi i analiza globalnih stručnjaka, u suradnji s međunarodnom agencijom za istraživanje tržišta OnePoll, izvještaj nudi smjernice za prevladavanje geopolitičkih, gospodarskih i tehnoloških neizvjesnosti koje se očekuju u ovoj godini. U nastavku saznajte koje su to ključne teme i aktivnosti koje tvrtke moraju poduzeti 2025. godine.
Upravljanje političkom i gospodarskom nestabilnošću
Vlade diljem svijeta provode ambiciozne reforme unatoč fiskalnim ograničenjima i stagnaciji rasta. Tvrtke moraju proaktivno surađivati s kreatorima politika, pratiti novonastale propise i prilagoditi strategije kako bi ostale otporne na promjene. Izvještaj Graylinga ističe da više od polovice (57 posto) ispitanika očekuje povećanje poslovnih rizika u 2025. godini, pri čemu su izmjene propisa (39 posto) i upravljanje krizom (37 posto) navedeni kao glavni prioriteti.
Iskorištavanje umjetne inteligencije
Umjetna inteligencija (AI) nastavlja transformirati industrije, nudeći neusporedive prilike za personalizaciju i učinkovitost. U regiji Srednje i Istočne Europe, koja uključuje i Hrvatsku, oko 1350 startupova koristilo je moć umjetne inteligencije prošle godine. Treba naglasiti da ova regija ne zaostaje za ostatkom svijeta kada je korištenje umjetne inteligencije u pitanju, a to se najbolje vidi kroz broj zdravstvenih startupova (njih čak 177) i obujam ulaganja u njihove projekte. Naime, od 2021. do 2023. godine tvrtke koje pomoću umjetne inteligencije, poboljšavaju zdravstvene usluge uspjele su prikupiti više od pet milijardi eura kroz vanjska ulaganja. Međutim, etički aspekti, sigurnost podataka i transparentnost ostaju ključni za jačanje povjerenja. Predviđa se da će ove godine tržište umjetne inteligencije u regiji Srednje i Istočne Europe dosegnuti oko 5,94 milijarde eura.
Dosezanje nove publike na digitalnim platformama
Društvene mreže se rapidno razvijaju, a nove platforme dobivaju na snazi. Brendovi trebaju detaljno razumjeti svoju publiku i diverzificirati svoju prisutnost kako bi ostali relevantni. Regija Srednje i istočne Europe ima više od 120 milijuna korisnika društvenih mreža, zbog čega bi glavni komunikacijski prioritet za 2025. trebao biti širenje dosega na online platformama (40 posto). Uspješnost oglašavanja na društvenim mrežama odavno je prepoznata, a ulaganje od 320 milijuna dolara godišnje pokazuje kako je to trenutno jedan od najzastupljenijih i najunosnijih oblika marketinga. Video zapisi kratke forme još uvijek se pojavljuju kao najučinkovitiji format sadržaja (43 posto), no efekt nedavnih promjena (duži Instagram reelovi) će se tek vidjeti u dogledno vrijeme.
Prihvaćanje održivih praksi
Približava se krajnji rok za podnošenje novih klimatskih akcijskih planova, a budući da bi drugi mandat predsjednika SAD-a, Donalda Trumpa mogao uzrokovati velike prepreke klimatskim mjerama, poslovni lideri se moraju pripremiti za pojačanu kontrolu i propise koji se iznova mijenjaju.
Izgradnja otpornosti kroz komunikaciju
Učinkovite interne i eksterne komunikacijske strategije ključne su za prevladavanje kriza, upravljanje očekivanjima i održavanje povjerenja u brend. Više od trećine čelnika vjeruje da će ažuriranja propisa biti kritična stavka za upravljanje rizicima u 2025. godini.
- U 2025. tvrtke očekuje godina izazova s kojima se ranije nisu srele, od promjena regulatornog okvira do brze integracije umjetne inteligencije i rastućih geopolitičkih neizvjesnosti. Upravljanje rizicima postalo je ključni prioritet, a tvrtke moraju ne samo predvidjeti potencijalne poremećaje, već i odgovoriti agilnošću i otpornošću. Ova će godina testirati sposobnost tvrtki da usklade svoje strategije s prioritetima regulatora, izgrade smislene odnose i pokažu predanost kroz opipljive akcije. Prihvaćanjem proaktivne komunikacije, strateškog planiranja i inovativnih rješenja, tvrtke mogu ne samo ublažiti rizike, već izazove pretvoriti u prilike za kreiranje trajne prednosti - izjavio je Robert Škunca, direktor agencije Grayling za Jugoistočnu Europu
Izvještaj agencije Grayling o trendovima za 2025. ‘Kreiranje prednosti u neizvjesnom svijetu‘ moguće je preuzeti s linka.