Bliži se kraj još jedne tehnološki dinamične godine tijekom koje je umjetna inteligencija potvrdila svoj status glavne transformativne sile brojnih industrija i svakodnevnog života. AI je nastavio s automatizacijom raznih segmenata poslovanja, ali je također otvarao i važna pitanja o etici, privatnosti, sigurnosti i izgledu budućeg tržišta rada.
Potonja je tema privukla najviše znatiželjnika. AI sve više zamjenjuje rutinske zadatke, ali i otvara nova radna mjesta u tehnološkom sektoru, iako se sve glasnije može čuti i zabrinutost oko automatizacije, osobito u procesu zapošljavanja i ponajviše oko pristranosti algoritama i nejednakosti. No, brojna predviđanja, poput onih u PwC-ovom 2025 AI Business Predictionsu, daju optimističniju prognozu. Prema tom istraživanju, AI agenti će omogućiti automatizaciju rutinskih zadataka, čime će zaposlenici moći fokusirati svoje vrijeme na složenije i kreativnije aktivnosti, povećavajući ukupnu učinkovitost organizacije i, posljedično, čak dvostruko povećati broj zaposlenika.
Prema tome, integracija umjetne inteligencije u poslovne strategije bit će presudna za postizanje konkurentske prednosti. Tvrtke koje učinkovito implementiraju tehnologiju mogu očekivati značajna poboljšanja u produktivnosti i inovacijama, a vrijeme za prilagodbu je sada. Naime, McKinseyjevo istraživanje pokazuje da je čak 70 posto softwarea koji koriste Fortune 500 kompanije proizvedeno prije 20 ili više godina. To je alarmantan podatak o neiskorištenom potencijalu, iako im isti stoji na raspolaganju, zbog čega će u idućoj i narednim godinama morat modernizirati svoje poslovanje kako bi držali korak s propulzivnom mladom konkurencijom koja koristi AI u svim segmentima poslovanja i tako osigurava jako visok stupanj učinkovitosti.
Tvrtke i industrije koje uspiju implementirati AI tehnologije redefinirat će svoje tržišne pozicije. S druge strane, tvrtke koje zaostanu riskiraju gubitak relevantnosti u sve digitaliziranijem gospodarstvu. Ključno pitanje za poslovne lidere u 2025. bit će stoga: “Kako AI može unaprijediti našu ponudu i kako ga možemo integrirati u postojeće procese?”. Odgovori na ta pitanje odredit će pobjednike i gubitnike u globalnoj utrci za tehnološkom prednošću.
Ključna bitka vodit će se oko implementacije ranije spomenutih AI agenata koji mogu autonomno obavljati procese u više koraka. Njihova je primjena moguća u raznim područjima, a posebno se ističu agenti koji razumiju potrebe korisnika, odgovaraju na pitanja, rješavaju probleme i preporučuju proizvode i usluge, zatim agenti koji pomažu u optimizaciji procesa, upravljanju rutinskim zadacima i prevođenju te agenti koji pomažu u sprječavanju napada ili ubrzavanju istraga. Trenutno navedenu tehnologiju koristi samo oko 10 posto velikih kompanija, ali čak 82 posto planira ih integrirati u naredne tri godine.
Pred kompanijama koje se još uvijek nisu pridružile AI trendu je tijekom iduće godine velik, ali izvediv posao, no bit će im potreban pouzdan partner koji će im osigurati da umjetna inteligencija radi više koristi nego štete za njihove procese. Stoga je važno imati na umu da do implementacije novih tehnologija treba doći zbog stvarne poslovne potrebe, a ne želje za praćenjem trendova.