Prisutnost ljubimaca na radnim mjestima i u poslovnom svijetu više nije samo nevjerojatna ideja već realnost i to kod sve većeg broja tvrtki. Pozitivni primjeri iz prakse pokazuju da su kućni ljubimci sve poželjniji u poslovnom okruženju. Brojne su prednosti koje njihova prisutnost donosi - potiču osjećaj zajedništva, donose opušteniju atmosferu i potiču komunikaciju.
Već više od 15 godina, tvrtka Mars provodi pet friendly politiku i briga o kućnim ljubimcima je u samim temeljima njezine kulture. Povodom svjetskog Dana ‘povedite svog psa na posao‘, koji se obilježava 21. lipnja, tvrtka Mars stavila je na raspolaganje tvrtkama, ustanovama i udrugama vodič i alat za stvaranje što kvalitetnijeg radnog okruženja u kojem su četveronožni prijatelji dobrodošli. U središtu dokumenta su jasne smjernice, konkretni prijedlozi i primjeri za što bolje upravljanje pet friendly uredom.
Upravo rezultati istraživanja tvrtke Mars i znanstvenog centra Waltham pokazuju da kućni ljubimci donose dobrobit za fizičko i mentalno zdravlje ljudi svih dobi te sprječavaju usamljenost i izolaciju. Osim toga, devet od deset vlasnika pasa koji su doveli svog psa na posao kažu da im njihova prisutnost poboljšava sreću, ublažava stres i tjeskobu te povećava osjećaj užitka dolaska na radno mjesto.
U nastavku možete pročitati nekoliko savjeta na koji način tvrtke mogu stvoriti radno okruženje koje će biti sigurno, ugodno za kućne ljubimce ali i njihove vlasnike:
1. Uključiti (i uvjeriti) upravu: ključna faza pokretanja programa pet friendly ureda je odobrenje uprave tvrtke. Potrebno je biti sposoban pokazati očekivane prednosti programa za organizaciju i zaposlenike.
2. Formirati mali tim zadužen za izradu pet friendly politike: potrebno je osigurati da u radnom timu budu osobe - naklonjene i nenaklonjene prisutnosti ljubimaca na radnom mjestu - iz različitih dijelova organizacije kako bi se osigurala zastupljenost svih potreba.
3. Uspostaviti pet friendly politiku: uspjeh programa ovisi o prihvaćanju jasnih smjernica o ponašanju i odgovornostima svih uključenih. Pet politika bi trebala uključivati:
- Zahtjeve za ljubimce: životinje moraju biti uredno cijepljene, bez zaraznih bolesti ili parazita, čiste i dobro njegovane, naviknute na čistoću, poslušne, dobro socijalizirane i mikročipirane.
- Odgovornosti vlasnika: vlasnici moraju biti 100% odgovorni za ponašanje, dobrobit, higijenu i sreću svojih ljubimaca tijekom boravka u uredu, osiguravajući da njihova prisutnost ne ometa udobnost ili sposobnost drugih zaposlenika da obavljaju svoj posao.
4. Komunicirati program interno (i eksterno): interna komunikacija programa pet friendly ureda, od planiranja do implementacije, ključna je za uključivanje svih zaposlenika. To uključuje širenje logističkih aspekata, ali i informacija koje potiču entuzijazam. Kada praksa bude uhodana, može se razmotriti mogućnost razvoja vanjskog komunikacijskog plana za podršku vidljivosti projekta izvan tvrtke.
– U Marsu se trudimo stvoriti ‘Bolji svijet za ljubimce’: naši četveronožni prijatelji obogaćuju naše živote i naša je odgovornost prilagoditi prostore u kojima živimo njihovim potrebama – izjavila je Vanja Vagić, voditeljica korporativnih komunikacija tvrtke Mars za UBBAI regiju te je dodala: – To uključuje i radna mjesta. Dokazano je da prisutnost ljubimaca u uredu donosi konkretne prednosti za tvrtke i zaposlenike. Kroz ove smjernice želimo podijeliti stručnost koju smo razvili tijekom godina, usmjeravajući se na postizanje visokih standarda za pet friendly urede, osiguravajući da svi mogu sigurno i odgovorno uživati u prisutnosti svojih četveronožnih prijatelja. –