Ukratko
StoryEditor

Predstavljeni rezultati prvog zelenog istraživanja među kompanijama, agencijama i medijima u Hrvatskoj

10. Studeni 2022.

Nacionalno istraživanje provedeno je u listopadu 2022. online upitnikom, na prigodnom uzorku od 145 ispitanika, među medijima, kompanijama i agencijama, od čega u najvećoj mjeri  kreativnih agencija, zatim velike kompanije iz tercijarnog i sekundarnog sektora i online medija. Istraživanje je nastalo uz potporu partnera, Europski parlament i kompaniju Energia Naturalis.

Greendex – indikator zelene tranzicije komentirali su na okruglom stolu uz analizu rezultata Damir Ciglar, generalni direktor agencije Imago Ogilvy, Martina Rizman Matić, direktorica odjela internih komunikacija u Infobipu, te Tihomir Ladišić, direktor vijesti i programa N1. Pod voditeljskom palicom novinarke Ivane Paradžiković, saznali smo koliko smo svjesni i zabrinuti zbog trenutnih i budućih klimatskih promjena.

Rezultati istraživanja pokazali su kako mediji iskazuju najvišu zabrinutost o klimatskim promjenama njih čak 52 posto, dok je među kompanijama zabrinutih tek 35 posto i nešto malo više 36 posto zabrinutih među agencijama. Čak 60 posto kompanija nema radno mjesto posvećeno isključivo politikama i aktivnostima vezanim za klimatske promjene, dok je kod agencija zastupljeno u mjeri od svega 20 posto, dok je kod medija, polovina redakcija bez tog radnog mjesta.

Na edukaciji zaposlenika najviše rade kompanije njih gotovo 64 posto, agencija 55 posto, dok je kod medija najmanja razina edukacije, tek 45 posto.

- Mediji imaju u najvećoj mjeri pristup informacijama o klimatskim promjenama i globalnom zatopljenju. Zato je najizraženija zabrinutost upravo u medijima, ali ključno je da se sve više bave takvim temama i redovito izvještavaju o održivom razvoju i klimatski utjecajima, s lokalnog i globalnog aspekta - izjavio je Tihomir Ladišić koji ističe kako teme održivosti i klimatske promjene utječu na svakodnevni život, iako toga ljudi još nisu dovoljno svjesni.

image

Tihomir Ladišić

Dio agencija još nije upoznat s terminom greenwashing, a kompanije još uvijek klimatske promjene ne smatraju prioritetom.

Agencije, čak 92,50 posto smatra kako su klimatske promjene dio odgovornosti marketinških i komunikacijskih aktivnosti, ali čak više od 52 posto njih nije spremno na financijske žrtve. Prema istraživanju, u greenwashing kampanjama, sudjelovalo je 20 posto agencija.

- Toga ima, ali će i biti. S jedne strane treba se prije svega postići samoregulativa. Na primjeru projekata koje mi radimo u agenciji jasno su definirani kriteriji tko i kako može biti partner. S druge strane, kroz greenwashing kampanje, kao ‘pozitivan efekt‘ imamo činjenicu da se potrošači informiraju i teme održivosti češće se stavljaju u fokus - dodao je Damir Ciglar direktor agencije Imago Ogilvy.

image

Damir Ciglar

Kompanije iako svjesne važnosti zelene tranzicije, prema istraživanju u velikoj mjeri, njih 50 posto ne bi dalo prioritet klimatskim promjenama. Najčešći faktori koji utječu na to su preveliki troškovi smanjenja emisije stakleničkih plinova i drugi hitniji rizici za poslovanje kao što je COVID, financijska nesigurnost te nedostatak ili neadekvatnost zakonskih mjera za smanjenje emisije stakleničkih plinova.

- Svi se nalazimo u jednom zajedničkom krugu odgovornosti. Kompanije trebaju imati osjećaj za biznis, pažljivo birati menadžere i timove za dugoročnije ciljeve. Ključno je da strategija održivosti bude kvalitetno balansirana s poslovnom strategijom i onda će imati dugoročne rezultate i uz to činiti dobro okolišu i zajednici - zaključila je Martina Rizman Matić, direktorica odjela internih komunikacija u Infobipu.

image

Martina Rizman Matić

Na pitanje medijima koliko često izvještavaju o klimatskim promjenama dobili smo podjelu na one koji jednom na dan do jednom na tjedan izvještavaju, njih preko 50 posto, i čak 34 posto koji izvještavaju rjeđe od jednom na mjesec. Međutim, zabrinjavajuće je kako 52.5 posto priznaje da rijetko, ponekad, često i uvijek pišu o klimatskim promjenama s aspekta klimatskog skepticizma.

Budućnost moramo zajedno kreirati.

Važnost istraživanja Greendex prije svega leži u osvješćivanju važnosti i potrebe većeg angažmana na temu održive budućnosti. Zahvaljujući interesu i odazivu kompanija, agencija i medija, Greendex istraživanje  kvalitetan je indikator trenda u industrijama koje imaju veliki utjecaj na društvo. Rezultati istraživanja i otvorene teme podloga su za nastavak diskusije na najvećem regionalnom zelenom festivalu Greencajt, koji će se održati u Zagrebu, 24. i 25. svibnja 2023. godine.

22. studeni 2024 07:48