Ukratko
StoryEditor

Social Commerce: Revolucija u kupnji – ali što je s povjerenjem?

21. Studeni 2024.
Potrošači su prepoznali prednosti e-šopinga, ali nerijetko ih zabrinjava kako će se online trgovci koristiti njihovim osobnim podacima. Srećom, kompanije iz financijske industrije prepoznale su želju potrošača za brzom, praktičnom i personaliziranom online kupnjom pa nude rješenja koja istodobno jamče jednostavnost, ali i sigurnost

Niste trebali biti poseban poslovni genij da biste zaključili kako će prodor digitalne tehnologije promijeniti način na koji se kupuje i šoping preseliti u virtualni svijet. Međutim, nitko nije mogao ni pretpostaviti koliko će pandemija ubrzati taj trend i da će samo te zloglasne 2020., kako su se složili stručnjaci, biti ostvaren napredak za koji bi inače trebalo pet godina. Točnije, u tom je periodu drastično skočio broj kupaca koji kupuju online i, čim su otkrili pogodnosti takve kupnje, poželjeli su još više, još jednostavnije, još komotnije. Tako, primjerice, danas lako možete zamisliti kupca koji surfa bespućima društvenih platformi, naleti na prekrasan komad odjeće koji u svom reelu nosi poznata influencerica, poželi ga u svom ormaru i do njega dođe jednim klikom. Tu želju za nepodnošljivom lakoćom kupovanja kataliziraju sve veća učestalost korištenja pametnih telefona (na mobilnu kupnju otpada više od pola vrijednosti e-trgovine), rast user-engagementa na društvenim platformama, ali i jača potreba za personaliziranim iskustvom šopinga.

Novi trendovi

Tehnološke kompanije u partnerstvu s brendovima zato kreiraju okružje u kojem je jednostavno i lako kupovati, potiču nove trendove poput social commercea (kupnje direktno putem društvenih platformi) ili pak shopatainmenta, kombinacije zabavnog sadržaja i šopinga. Social commerce, konkretno, do 2030. premašit će vrijednost od 8,5 bilijuna dolara, a strelovit rast dosad je zabilježen na azijskim tržištima, posebno u Kini, dok je u zapadnim zemljama nešto sporiji. Razlog? Nepovjerenje. Naime, kad je riječ o social commerceu, ali i općenito e-šopingu, potrošače nerijetko zabrinjava kako će se online trgovci, ali i platforme, koristiti njihovim osobnim podacima. Srećom, osim oglašivača i tehnoloških brendova, i kompanije iz financijske industrije prepoznale su želju potrošača za brzom, praktičnom i personaliziranom online kupnjom pa nude rješenja koja istodobno jamče jednostavnost, ali i sigurnost. Jedan od brendova koji omogućavaju ‘kupnju s osmijehom‘ jest i Mastercard, lider među tehnološkim kompanijama u platnom prometu.

Kupnja s osmijehom

Jedan je od njegovih proizvoda, usklađen s Direktivom EU-a o uslugama plaćanja, koja zahtijeva dvostruku provjeru identiteta pri online transakcijama, Mastercard Identity Check, koji se koristi naprednom tehnologijom kako bi osigurao da su online transakcije zaštićene, a da se pritom ne naruši iskustvo šopinga. Tehnologija omogućava bankama da provjere identitet pri svakoj online kupnji, često bez dodatnih koraka za korisnika. Većina transakcija odobrava se automatski u stvarnom vremenu, a kad je potrebna dodatna sigurnosna provjera, korisnik jednostavno potvrđuje svoj identitet poznatim metodama kao što su jednokratna lozinka (SMS-om), biometrijska metoda verificiranja (npr. otisak prsta ili sken lica) ili verificiranje putem bankovne aplikacije. Kad su jednostavnost i sigurnost u pitanju, tu je i Mastercardova tokenizacija, tehnologija koja zamjenjuje stvarne podatke s kartice jedinstvenim digitalnim tokenom za svaku transakciju, zbog čega se ne može upotrebljavati izvan tog konteksta. Na taj način stvarni podaci, digitalni identitet, nikad nisu otkriveni trgovcu pa kupac može mirno uživati u jednostavnom plaćanju. I, naravno, šopingu. I to onoga komada odjeće koji je zapazio na omiljenom influenceru.

Sadržaj nastao u suradnji s Mastercardom.

21. studeni 2024 10:32