Ukratko
StoryEditor

Studenti žele dobro plaćene poslove, preferiraju rad iz ureda uz fleksibilno radno vrijeme i poslove biraju prema osjećaju da će posao ispuniti njihova očekivanja

14. Lipanj 2023.

Studenti su vrlo zanimljiva buduća radna populacija brojnim tvrtkama i puno aktivnosti provodi se upravo u području upoznavanja tvrtki i prezentiranju raznih poslova studentima. Međutim često nedostaje bolje razumijevanje što studenti očekuju, kako biraju poslove, koju plaću očekuju, što ih motivira na rad. TalentRepublic pokrenuo je studentsko istraživanje o plaćama i odabiru posla kako bi na tržištu imali nešto bolji uvid u preferencije studenata i njihove odabire.

image
foto

Vladimir Benić, voditelj ovog istraživanja istaknuo je nekoliko zanimljivih zaključaka kada se podaci pogledaju iz šire perspektive:

- Još uvijek nas čeka dosta posla oko poticanja studenata na veću participaciju u praksama i studentskim poslovima kako bi razvijali precizniju sliku o poslovima i prilikama za ostvarivanjem karijere. Jako malo studenata će istaknuti važnost rada u organizaciji koja ima dobar i uspješan management, dobru reputaciju te uglavnom ne misle da posao može biti zanimljiv i angažirajući. S druge strane svi žele dobro plaćenu karijeru, a to je upravo rezultat  uspješne tvrtke (okoline), dobrog managementa koji će prioritizirati razvoj ljudi i posla koji je dovoljno zanimljiv i angažirajući da se želite posvetiti razvoju na tom poslu te onda i uspjeti u karijernom smislu.

- Sadržaj koji tvrtke produciraju u smislu predstavljanja organizacija, poslova na karijernim stranicama i primarno Linkedin objavama, postale su dominantan segment upoznavanja s tvrtkama i poslovima i najvažniji kanal informiranja.

- Nešto više od 30 posto studenata planira posao tražiti u inozemstvu, oko 36 posto još ne zna da li bi tražili posao u inozemstvu; najčešći razlozi su bolja plaća i bolji uvjeti rada.

- Samo 13 posto studenata ima preferenciju raditi u tvrtkama koje su veće od 250 zaposlenih. To je dosta zanimljiv podatak jer veće organizacije pružaju puno više prilika za razvoj unutar radnih uloga, uglavnom imaju kompleksnije projekte i više razvijenih poslovnih funkcija – koje su se i razvile upravo zbog veličine organizacije.

- Studenti u najvećem broju poslove biraju prema osjećaju da će neki posao biti dobar za njih. To je također zanimljivo jer takva percepcija zahtijeva optimizaciju brojnih interakcija s kandidatima za posao odnosno studentima kako bi pozitivna iskustva utjecala na taj dobar osjećaj i povećala budući interes za radom u nekoj tvrtki.

image
foto

Istraživanjem smo pokušali saznati i nešto više oko preferencija između rada iz ureda i rada od kuće, na temelju kojih pogodnosti će kandidati izabrati između dvije ponude za posao s istom plaćom, koje informacije ih privuku u oglasu za posao, treba li studentska praksa biti plaćena, koje tvrtke najviše ulažu u zaposlenike i imaju najbolje pripravničke programe, na kojim kanalima se studenti informiraju o tvrtkama te na kojim kanalima traže poslove. Izvještaj također segmentira studente u tri grupe: studente STEM škola, studente poslovnih škola i studente društvenih škola te su tako segmentirati i rezultati istraživanja.

Izvještaj je dostupan na ovoj poveznici, a do 20. lipnja imate popust od 20 posto na cijenu izvještaja.

22. studeni 2024 04:35