Poduzetnica je žena koja zadnja dolazi po svoju djecu u vrtić i pritom se još uvijek susreće s ukorijenjenom percepcijom prema zaposlenoj ženi koja 'nema vremena za svoju djecu i obitelj'. Muškarac je u tom smislu rijetko prozvan, i zato već od najranje dobi treba osnaživati djecu da vjeruju u sebe i svoje mogućnosti što je preduvjet za iskorak, pogotovo u žensko poduzetništvo.
Stvari su se promijenila nabolje u smislu ženskih prava od prije 100-tinjak godina, ali sve panelistice šestog izdanja Poduzetničkog kafića, koji je održan prigodno na Dan žena (utorak, 8. ožujka), putem ZOOM platforme, slažu se u jednom - potrebno je mijenjati negativnu percepciju, promicati žensko poduzetništvo, ali i ulagati u produžene vrtićke i školske skupine koje će ženi osigurati podršku i omogućiti joj balans između posla i obitelji.
Žena s višegodišnjim iskustvom 'u muškom svijetu osiguranja' Katija Križan, direktorica splitske podružnice Euroherc osiguranja, je, kaže, imala sreću zato 'što je vlasnik Agrama inzistirao na osobnim postignućima i rezultatima'. Međutim, u pojedinim situacijama, izvan okruženja svoje tvrtke, susrela se s muškarcima koji nisu vjerovali u žene u poslu. Pomoglo joj je to što to nije shvaćala osobno.
Lorena Boljunčić iz Idea Istra kaže kako je još uvijek 'prisutan pritisak društva da je žena ta koja mora vući kuću i paziti djecu'.
Lorena je prije desetak godina pokrenula panoramski razgled Pule, a muška okolina je reagirala komentarima 'ona to neće moći'' ili 'ona neće uspjeti'. Uspjela je zahvaljujući svojim sposobnostima, ali i, kako sama kaže, podršci uže obitelji.
Iako joj je privatno poduzetništvo bilo nešto uz što je odrastala, Sandra Buljubašić, danas partnerica u agenciji za digitalni marketing Promocija BB, se tijekom rada u obiteljskim tvrtkama za turizam, susretala s poslovnjacima koji ponekad 'nisu htjeli pregovarati sa ženama'. Zabrinjavajuće su, kako kaže, brojke da i 2021. godine žene u razvijenoj Europi na istim radnim pozicijama zarađuju čak 17 posto manje nego muške kolege, a problem vidi i u samopouzdanju kod žena, koje se gradi od najmanjih nogu, o čemu svjedoče određena istraživanje koja kazuju kako je 'od 10 zaposlenika koji traže povišicu čak 9 muškaraca i samo 1 žena'.
Puno je prostora za napredovanje ženskih prava, pa je Katja savjetovala mladim djevojaka 'da žive punim plućima i ne boje se poslovnog poraza jer to je samo još jedno iskustvo', Lorena vjeruje i vidi rješenje u društvu prema sposobnostima i rezultatima, a Sandra poručuje da 'pronađu pozitivne ženske uzore, slijede svoj san i ne boje se tražiti pomoć, kada naiđu na poteškoće'.
Svoje iskustvo s odrastanjem uz poduzetnicu, prepričao je i voditelj panela Krešimir Budiša, osnivač UHY Savjetovanja i STech Akceleratora, kazavši kako je to utjecalo i na njega, da puno ranije nego njegovi vršnjaci vidi prilike u privatnom poduzetništvu.
Čestitao je panelisticama i svim ženama Dan žena, najavio novi online panel za sljedeći tjedan na temu Zelene energije i podsjetio kako STech akcelerator provodi Poduzetnički kafić u sklopu projekta 'STech Standard - Poduzetništvo na dlanu', a sredstva su osigurana iz EU fondova. Cilj ovih ZOOM druženja je razmjena iskustava među poduzetnicima i onima koji to tek žele postati.