Električni automobili nisu jeftini. Iako mnogi nabrajaju njihove prednosti, električnim automobilima bi se moglo pronaći i podosta mana. Jedna od mana je i cijena zamjene baterija koje se često penju na razine veće od deset tisuća eura. Kako je sve više ‘električara‘ po cestama, tako ih je i sve više rabljenih, a ako se kupuje takav električni automobil, baterija je prva stavka na koju treba misliti.
Recurrent auto je napravio studiju gdje se detaljno opisuje koliko točno stoji zamjena baterija na nekim od najpopularnijih električnih automobila na tržištu. Spomenute cijene u studiji vrijede za vozila nakon što izađu iz jamstvenog roka, a prema ranijem Bloombergovom izvješću, prosjek je oko 126 eura za svaki kWh kapaciteta baterije.
Studijom je obuhvaćen niz modela među kojima je i BMW i3 kojemu nova baterija stoji oko 16 tisuća dolara (14748.48 eura) dok se rabljene mogu pronaći i za 2500 dolara (2304.45 eura) Chevrolet Bolt GM je još prije više od pet godina istaknuo cijenu kao kod spomenutog BMW-a. Nissan Leaf je već godinama na tržištu, a za prvu generaciju modela potrebno je izdvojiti minimalno 4500 dolara (4148.01 eura), dok ćete bateriju od 62 kWh platiti 9500 dolara (8756.91 eura).
Najveću bateriju u sebi nosi Tesla model 3, a cijena baterije od 75 kWh iznosi 13.500 dolara (12444 eura) dok je trošak zamjene oko 2300 dolara (2120 eura) Ako pak vozite VW e-Golf i trebate novu bateriju morat ćete izdvojiti 23.443 dolara (21609. eura) Za Volkswagenove ID modele trošak zamjene baterije se kreće oko 15 tisuća eura, a za starije modele poput e-Golfa i e-Upa može ići do 20.000 eura.
Transparentni Mercedes
Mercedes je jedan od rijetkih proizvođača koji je u potpunosti transparentan. Baterija za EQA stoji 15.209 eura, za EQB 18.739 eura, za EQE 21.275 eura, za EQS 19.603 eura, a za EQV čak 27.230 eura. Zamjenska baterija za Smart EQ ForTwo i Smart EQ ForFour trebala bi koštati 6540 eura, dok je za Daciju Spring oko 6770 eura. Cijene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9000 eura po komadu.