Hrvatski Telekom, kao kompanija koja posebnu važnost pridaje društvenoj odgovornosti, predstavio je svoj Izvještaj o održivosti za 2021. godinu. HT ovaj Izvještaj izdaje već 18 godina, a u njemu su prikazani doprinosi i pozitivni utjecaji koje ima na društvo i okoliš.
Pristup održivosti HT-a proizlazi iz strategije temeljene na tri ključna područja djelovanja: klimatske promjene, resursna učinkovitost te digitalna uključivost. Klimatski ciljevi u skladu su s ciljevima Europskog zelenog plana te su zajednički za sve kompanije u sastavu Grupe, a prvi od njih - korištenje električne energije u potpunosti proizvedene iz obnovljivih izvora, HT je već ostvario. Cilj je postići i klimatsku neutralnost s obzirom na izravnu i neizravnu potrošnju energije do 2025. godine te klimatsku neutralnost cijelog vrijednosnog lanca do 2040. godine.
U prošloj godini, HT je nastavio s ispunjenjem ESG ciljeva i provedbom plana održivog razvoja diljem cijelog svog ekosustava. S ciljem očuvanja okoliša HT Grupa je nabavom ugljično neutralne električne energije u 2021. godini smanjila ukupne stakleničke emisije za čak 54 posto te nije ispustila u zrak više od 40.000 tona CO2. Također, smanjena je količina otpada za 64 posto (1.467 tona), potrošnja papira za 17 posto (6 tona), a potrošnja vode za 11 posto (5.317m3).
Zajedno s korisnicima koji su svoje stare elektroničke uređaje donijeli u T-Centre, HT je do sada ispravno ekološki zbrinuo više od 152.800 starih mobitela njihovih baterija i pripadajuće opreme, te ukupno 321.674 različitih elektroničkih uređaja u 2021. godini.
Hrvatski Telekom je i u izazovnoj 2021. godini imao daleko najveća ulaganja u digitalizaciju Hrvatske od 1,77 milijardi kuna. Drugu godinu zaredom ostvareno je rekordno uvođenje optike, koja je omogućena za više od 108.000 novih kućanstava. Mrežu pritom ne grade samo u velikim gradovima, primjer čega je Rab kojeg su učinili prvim optičkim otokom. Mobilna mreža Hrvatskog Telekom lani ponovno je potvrđena kao jedna od 10 najbržih u Europi te je učetverostručena pokrivenost 5G mrežom kojom je obuhvaćeno više od 50 posto Hrvatske i više od dva milijuna ljudi.
Jedan od ključnih aspekata društvene agende Hrvatskog Telekom je i digitalna uključivost, što je od posebne važnosti s obzirom da prema Izvješću Svjetskog gospodarskog foruma o globalnim rizicima u 2022. godini digitalni jaz i nejednakost predstavljaju treći najveći rizik za Hrvatsku. Hrvatski Telekom do sada je u STEM obrazovanje mladih putem programa Generacija Now uložio više od četiri milijuna kuna te je više od 300 obrazovnih ustanova diljem Hrvatske sudjelovalo u programu. Kroz program digitalne edukacije, Generacije zajedno, sugrađani u 42 doma za starije i nemoćne osobe ostali su u kontaktu sa svojim bližnjima i otvorena su im vrata novog digitalnog svijeta.
Predanost izgradnji bolje budućnosti za sve je prepoznata i time što je HT proglašen Poslodavcem godine za osobe s invaliditetom i prva je ICT kompanija u Hrvatskoj kojoj je dodijeljen europski certifikat Poslodavac prijatelj bicikliranja. U 2021. godini 700 zaposlenika napredovalo je u karijeri kroz program karijernog puta, završene su dvije generacije prekvalifikacije za software developera, a održano je i ukupno 131.000 sati edukacije i usavršavanja. Udio žena na rukovodećim pozicijama i u 2021. godini je bio iznad 40 posto, a ponovno su ostvareni i iznimno visoki rezultati zadovoljstva zaposlenika radom u HT-u.
Rast angažmana zaposlenika doveo je i do najvećeg zadovoljstva korisnika ikad, pri čemu je HT ostvario najveći napredak u segmentu korisničkog iskustva u cijelom Deutsche Telekom Europe. Pozitivnom korisničkom iskustvu definitivno je doprinijelo što je HT dodatno učvrstio status vodeće mobilne i fiksne mreže što su potvrdile i osvojene Ookla i umlaut nagrade.
Veliki iskoraci napravljeni su i u pogledu korporativnog upravljanja gdje je uz ponovno osvajanje nagrade za 'Dionicu godine', Hrvatski Telekom postao prva kompanija iz Hrvatske na listi najetičnijih kompanija u svijetu, a primio je i nagradu Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj te je u međunarodnom istraživanju između 4.000 kompanije iz 33 zemlje temeljem kvalitetnog poslovnog upravljanja, provedbe strategije održivog razvoja i uvođenja modernih ICT rješenja prepoznat kao jedan od europskih klimatskih lidera.