Kreativac nije želio kompromitirati svoj stil, prilagođavati svoju viziju onoj koja, prema mišljenju financijskih direktora, donosi više dolara
Alessandro Michele, jedno od najcjenjenijih imena u modnom svijetu te, službeno, najisplativiji kreativni direktor brenda Gucci, odlučio napustiti svoju poziciju zbog ‘razilaženja u perspektivama‘. Neslužbeno, šefovima krovne kuće Kering, nije se svidjelo što Gucci stagnira, posebno nakon pandemijske 2020., pa su tražili od Michelea da napravi kreativni zaokret; ponudi nosivije, klasičnije komade s fokusom na kvalitetu izrade.
Kreativac nije želio kompromitirati svoj stil, prilagođavati svoju viziju onoj koja, prema mišljenju financijskih direktora, donosi više dolara, pa odlučio spakirati kofere i napustiti kompaniju u kojoj je boravio punih dvadeset godina, posljednjih osam na mjestu kreativnog direktora.
Rasplet ove priče je šokirao modni svijet i otvorio niz pitanja poput gdje je granica umjetničkog i stvaralaštva koje je isključivo podređeno zaradi (jer Gucci nije Shein koji uspjeh mjeri maltene u kilogramima prodane robe), ali i zašto su takav ultimatum dali upravo Micheleu, čovjeku koji je Gucci probudio iz mrtvih te im svake godine donosio milijardu dolara zarade. Također, vrijedi spomenuti da prodaja kompanije nije padala već stagnirala, a na to je utjecalo niz čimbenika koji nužno nemaju veze s kvalitetom Micheleovog stvaralaštva. Je li stvar u pohlepi ili se Michelea doista zasitila publika?
Inovator Guccija
Većina se stručnih medija slaže da je riječ o prvom. Naime, Alessandra Michelea je svojedobno angažirao Tom Ford, a potom je radio kao dizajner u segmentu modnih dodataka i to dok je Guccijevo kreativno kormilo bilo u rukama Fride Giannini.
Nakon što je ona 2015. napustila kompaniju, Guccijev CEO Marco Bizzarri (koji je, usput budi rečeno, također napustio brend) ga je angažirao kao kreativnog direktora. Michele je trenutno unio dašak svježine u brend, a iako je prva kolekcija kritizirana, prodajni su rezultati pokazali da je sa svojim eklektičnim stilom, bogatstvom boja, tekstura i neobičnim kombinacijama, fuziji novog i vintage, uspio privući modnu ‘zlatnu koku‘ – mlađu generaciju kupaca.
Sa svakom sljedećom kolekcijom, Michele je uspijevao zadržati pažnju publike, intrigirati, iznenaditi; njegova kreativnost nije imala granica.
Tako je u proljeće 2018., ističe portal HypeBeast, oduševio kampanjom ‘Utopian Fantasy‘ u kojoj reinterpretira čuvena umjetnička djela, a za kolekciju jesen 2018. modele je poslao da prošeću pistom s vlastitim glavama u ruci. Naravno, riječ je bila o glavama lutki čija je izrada trajala šest mjeseci ne bi li u potpunosti nalikovala glavama modela.
Bez kompromisa
Tijekom sezona, Michele je pažljivo njegovao ideju obitelji Gucci te nove članove poput zvijezda Jareda Leta, Billie Eilish i Harryija Stylesa uključio u kolaboracije. I s potonjim je bio prilično vješt, znao odabrati prave partnere i s njima kreirati iznimne kolekcije. Tako je, primjerice, kupce oduševila suradnja s Balenciagom, ali i nedavna s Adidasom. U sklopu Gucci Vaulta ‘osvježio‘ je dizajn kultnog Dapper Dana te se približio uličnoj, ‘harlemskoj‘ subkulturi.
No, Micheleova inovativnost, sposobnost da u svakoj sezoni ponudi nešto novo, nije bila dovoljna šefovima u Keringu koji su od njega tražili, kako prenosi portal WWD, da transformira Gucci brend.
Iako iz kompanije nisu komentirali te navode ni naveli razloge raskida suradnje, Michele se obratio svojim pratiteljima na Instagramu: ‘Nastavite njegovati svoje snove, suptilnu i neopipljivu materiju koja život čini vrijednim življenja. Nastavite se hraniti poetskim i uključivim slikama, ostajući vjerni svojim vrijednostima. Uvijek živite prema svojim strastima, pokrenuti vjetrom slobode‘.