Život
StoryEditor

Hermes: Od konjskih ormi do kompanije vrijedne 200 milijardi dolara

10. Travanj 2023.
Hermes logo
Tržišna vrijednost francuske kompanije premašila je 200 milijardi dolara te tako postala drugi najvrjedniji igrač u svijetu modnog luksuza, odmah iza LVMH-a

Po prvi put u povijesti, tržišna vrijednost Hermesa i službeno je premašila 200 milijardi eura. Francuska modna kuća sad se nalazi na osmom mjesto najvrjednijih prema indeksu STOXX Europe 600 premašivši tako švicarski Novartis. Osim toga, Hermes je postao i drugi najvrjedniji luksuzni brend, a iako je njegova vrijednost iznimna teško da će tako brzo premašiti grupu LVMH. Taj luksuzni div, naime, vrijedi 420 milijardi eura, a njen vlasnik, Bernard Arnault je prema posljednjoj listi Forbesa, najbogatiji čovjek na planetu. Inače, Hermes je osnovan davne 1837. kad je Thierry Hermes, naslijedivši očev obrt, u Parizu otvorio kuću Hermes koja je bogatim Europljanima prodavala konjske orme i uzde. Zbog visoke kvalitete izrade, Hermes je osvojio niz tada prestižnih nagrada te tako postao poznat kupcima van francuske metropole.

Nakon njegove smrti, sin Charles-Emile preuzima upravljanje obrtom i seli ga na drugu lokaciju, 24 Rue du Faubourg Saint-Honore gdje se nalazi i danas.

Inzistiranje na kvaliteti

Novi je gazda proširio proizvodnju, angažirao vješte obrtnike koji su izrađivali i vrhunska sedla, a potom i jahačke torbe za europsku, rusku, azijsku i američku elitu. Oko 1914. nasljednik obrta Hermes, Emile-Maurice počeo je raditi za ruskog cara, ali i po prvi put stavio patentni zatvarač na kožnate proizvode te dodatno proširio asortiman. Razvojem automobilske industrije, značajno se smanjila potražnja za njihovom opremom za konje i kočije pa su odlučili proizvoditi – ženske torbice, ali i odjeću. Ostalo je povijest.

Naime, torbice su vrlo brzo osvojile američko tržište, ali i poznate Amerikanke koje su slovile kao ikone stila. Zbog Jackie Kennedy fashionistice su poželjele nositi Hermesov svileni šal, a nakon što je u magazinu Life objavljena fotografija Grace Kelly koja trudnički trbuh prekriva njihovom torbicom, kompaniju su preplavili upiti – svi su željeli kupiti ‘Kelly‘ torbicu. U to je doba francuski slikar Alfred de Dreux naslikao njihov čuveni logo, a brend je počeo koristiti prepoznatljive narančaste kutije.

Osamdesetih godina, točnije 1981., počela je pomama za Birkin torbicama koju je Hermes izradio za ikonu francuskog chica, Jane Birkin. Osim što su ‘birkinice‘ najskuplje torbe na svijetu s cijenom koja može premašiti i nekoliko stotina tisuća dolara, poznate su i kao modni dodatak s najdužom listom čekanja. Za neke se primjerke čekalo i šest godina!

Hermes je dogurao daleko od konjskih ormi i uzdi te postao jedan od rijetkih brendova čija se kvaliteta ne mijenja stoljećima. Možda je tajna u tome što je kompanija i dalje u rukama nasljednika Thierry Hermesa koji inzistiranjem na kvaliteti, ali i vještom marketingu, uspjeli stvoriti brend vrijedan 200 milijardi dolara.    

18. studeni 2024 00:09